Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Nadjeżdża nowe Porsche

P11_0606Nowa generacja Porsche 911 - ikony samochodu sportowego - zadebiutuje już we wrześniu na Salonie Samochodowym we Frankfrurcie. Mimo swoich 48 lat Porsche 911 Carrera zdaje się młodnieć w oczach. W samochodzie zwiększono o 100 milimetrów rozstaw osi, obniżono wysokość oraz powiększono koła do średnicy 20 cali. Nowy model trudno rozrożnić od poprzednika z przodu, ale bez problemu jest to możliwe z tyłu pojazdu za sprawą lamp o zupełnie nowym kształcie. Nadwozie wykonane jest z aluminium i stali. To właśnie ono ma znaczny udział w redukcji masy auta o 45 kilogramów, i to przy znacznie większej sztywności. Wszystkie wersje nowego Porsche zużywają poniżej dziesięciu litrów paliwa na 100 kilometrów. W porównaniu z poprzednikami, zużycie paliwa zmniejszyło się nawet o 16 procent. Udało się to osiągnąć między innymi dzięki funkcjom i systemom takim jak Auto Start-Stop, system zarządzania temperaturą, rekuperacja energii zasilającej wewnętrzną sieć elektryczną samochodu, pierwsza na świecie siedmiobiegowa przekładnia manualna i – w połączeniu z dwusprzęgłową przekładnią Porsche (PDK) – funkcja tak zwanego „żeglowania”.911 Carrera z nowym, 3,4-litrowym silnikiem typu boxer, opcjonalną dwusprzęgłową przekładnią Porsche i mocą 350 KM zużywa w Nowym Europejskim Cyklu Jazdy (NEFZ) tylko 8,2 litra paliwa na 100 km – o 1,6 l/100 km mniej niż poprzednik. Jako pierwszy samochód sportowy Porsche, model ten emituje poniżej 200 g/km CO2 (194 g/km). Także Carrera S z silnikiem typu boxer o pojemności 3,8 litra i mocy 400 KM spala o 14 procent (czyli 1,5 l/100 km) paliwa mniej, mianowicie 8,7 l/100 km. Odpowiada to emisji 205 g/km CO2.P11_0608Jednocześnie w obu modelach poprawiły się osiągi jezdne. Przyspieszenie od zera do 100 km/h Carrera S z PDK zalicza w 4,3 sekundy. Z opcjonalnym pakietem Sport Chrono, przy włączonej funkcji Sport Plus - w 4,1 sekundy. Carrera z PDK potrzebuje na sprint do 100 km/h tylko 4,6 sekundy (ze Sport Plus – 4,4 sekundy). Nowością w Porsche jest m.in. system aktywnej stabilizacji przechyłów bocznych Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC). System redukuje przechyły przy pokonywaniu łuków, przez co opony zawsze optymalnie przylegają do podłoża i mogą lepiej przenosić siły boczne. Dzięki temu zakręty można pokonywać z większą prędkością i osiągać jeszcze lepsze czasy okrążeń na torach wyścigowych. Nowe 911 na rynku samochód pojawi się 3 grudnia. Źródło: Porsche

Przeczytaj również
Popularne