Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
MAN

Mitsubishi ASX po lifcie. Szybko poszło

Pod niespełna dwóch latach Mitsubishi wprowadza zmiany w modelu ASX. Uwagi, że Japoński SUV jest zbyt podobny do bliźniaczego Renault Capture, ktoś chyba potraktował poważnie.

Podobny to i tak łagodne stwierdzenie. Oba auta są po prostu, a raczej były identyczne. Różnił je tylko znaczek. Teraz to się zmienia. Raz za sprawa faceliftingu Renault, dwa za sprawą zmian, jakie ASX zafundowali Japończycy. Jak pisze producent, teraz ASX wyraźnie nawiązuje do stylistyki rodziny modeli japońskiego producenta.

Zmienił się przód, pojawił się nowy grill i aplikacja My Mitsubishi. We wnętrzu zamontowano większy ekran systemu multimediów - 10,4 cala, doskonale znany z aut Renault. Można też korzystać z nowych możliwości środowuiska Google.

Trzy silniki

Auto dostępne jest w czterech wersjach napędowych. Klienci mogą zdecydować się na wersję benzynową z litrowym silnikiem benzynowym MPI-T o mocy 91 KM i 160 Nm momentu obrotowego. Auto rozpędza się do 100 km/h w 14 sekund i może jechać z maksymalną prędkością wynoszącą 168 km/h.

ASX może być teraz także wyposażony w instalację LPG, montowaną w fabryce i objętą 5-letnią gwarancją. Trzycylindrowy silnik z turbodoładowaniem zapewnia 100 KM mocy i 170 Nm momentu obrotowego. Silnik z wielopunktowym wtryskiem paliwa spala 7,6-8 litrów/100 km. W obu wariantach kierowca ma do dyspozycji sześciobiegową skrzynię manualną.\

Pozostały napęd to miękka hybryda o dwóch mocach. Benzynowy silnik DI-T o pojemności 1,3 l. z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem, zintegrowanego z miękkim układem hybrydowym, wykorzystującym rozrusznik-alternator napędzany paskiem, połączony z akumulatorem litowo-jonowym 12 V, co przekłada się na moc 140 KM i 260 Nm. Auto rozpędza się do 100 km/h w 10,4 sekundy. Prędkość maksymalna natomiast wynosi 180. Układ współpracuje z sześciobiegową skrzynią manualną.

W mocniejszym wariancie kierowcy mogą liczyć na 158 KM i 270 Nm. Setkę osiąga po 8,5 sekundy i może jechać z prędkością maksymalną wynoszącą 180 km/h.
Niebawem pojawi się także hybryda z silnikiem o poj. 1,6 l i za automatyczną siedmiobiegową skrzynią dwusprzęgłową. Moc systemowa takiego napędu to 143 KM i 205 Nm. Hybrydowy układ napędowy nowego ASX umożliwia obniżenie zużycia paliwa nawet o 40 proc., zapewnia całkowity łączny zasięg do 900 km. Oficjalnie zmierzone w cyklu WLTP zużycie paliwa wynosi zaledwie 4,7-4,9 l/100 km.

Bezpieczeństwo

Kompletny zestaw systemów bezpieczeństwa oraz funkcji, wykorzystujących sygnały z czujników ultradźwiękowych, radarowych i kamer, chroni pasażerów i zmniejsza napięcie kierowcy podczas jazdy, dostarczając istotnych informacji i podejmując działania w trudnych warunkach, a wszystko to stanowi uzupełnienie dopracowanych rozwiązań z dziedziny bezpieczeństwa biernego.

Auto objęte jest pięcioletnią gwarancją producenta z limitem 100 tys. km.

Cyfryzacja

Duży 10,4-calowy pionowy ekran o wysokiej rozdzielczości zapewnia klarowność wszystkich informacji, takich, jak odwzorowanie ekranu smartfonu, dostęp do ulubionych aplikacji kierowcy, czy konfiguracja trybów jazdy. Prowadzący ma dostęp bezpośrednio w samochodzie do aplikacji i usług, takich jak Google Maps i innych, pobieranych z Google Play, a także Asystenta Google, po wydaniu polecenia „Hey/OK Google” lub po przytrzymaniu w pozycji wciśniętej przycisku na kierownicy. Asystent Google upraszcza więc kierowcy kontrolę nad nawigacją, strumieniowym przesyłaniem multimediów, wykonywaniem połączeń telefonicznych i wysyłaniem wiadomości tekstowych oraz sterowaniem niektórymi funkcjami pojazdu.

Wersja Instyle wyposażona jest w 10-kanałowy system audio o mocy 410W Premium Harman Kardon. Mocne basy oraz selektywne i wyraźne średnie, oraz wysokie tony zadowolą gusta każdego audiofila.

Kierowca ma dodatkowo do dyspozycji 7- lub 10-calowy konfigurowany ekran, umożliwiający między innymi wyświetlanie wskazówek systemu nawigacyjnego. System trybów jazdy Mitsubishi Motors, wybieranych za pośrednictwem SDA, umożliwia kierowcy spersonalizowanie reakcji układu kierowniczego, dynamicznej kontroli podwozia i dynamiki dostarczania mocy, poza wstępnie zdefiniowanymi trybami jazdy Comfort, Eco i Sport.

Aplikacja

Wprowadzeniu nowego ASX-a towarzyszy premiera aplikacji My Mitsubishi Motors, która jest już dostępna do pobrania w sklepie Google Play oraz Apple App Store we wszystkich europejskich krajach. Aplikacja zapewnia wygodny sposób na łączność z pojazdem, oferując wiele przydatnych funkcji, dostępnych na wyciągnięcie ręki.

Kierowca może uruchomić synchronizację danych z Mitsubishi ASX w dowolnym czasie i miejscu, bezpośrednio na telefonie i monitorować stan pojazdu, sprawdzać aktualną liczbę przejechanych kilometrów oraz zasięg paliwa w czasie rzeczywistym, czy zlokalizować zaparkowany samochód i wyznaczyć drogę do niego. Integracja z samochodową nawigacją pozwala na wyznaczanie celu podróży w domowym fotelu i wysłania trasy bezpośrednio do Google Maps w pokładowym systemie ASX.

Ponizej 100

Cena natańszego Mitsusbishi ASX z silnikiem o mocy 91-koni w wersji Inform wynosi 95 990 zł, wariant 100-konny z alternatywnym zasilaniem LPG kosztuje 99 990 zł.

Przeczytaj również
Popularne