Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Konkurs

Mercedes-Benz podsumowuje i planuje

Spółka Mercedes-Benz Polska odnotowała w 2014 roku obroty w wys. 3.170 mln PLN, co oznacza wzrost o 13,3% w porównaniu do 2013 (2.781 mln PLN). Wyrażnie wzrosła równolegle sprzedaż samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych.

W 2014 roku Mercedes-Benz po raz czwarty z rzędu pobił roczny rekord sprzedaży i dostarczył więcej samochodów niż kiedykolwiek wcześniej – w ręce klientów trafiło 1 650 010 aut, o 12,9 proc. więcej niż rok wcześniej. Miesiąc w miesiąc notowano wzrosty liczby dostaw. Ubiegły grudzień okazał się najlepszym pod względem sprzedaży miesiącem w historii firmy (163 171 sztuk, +17,2 proc.), podobnie jak ostatni kwartał ub. roku (454 854).

Na polskim rynku zarejestrowano historyczny rekord: 7493 nowych Mercedesów – o 22,7 proc. więcej niż w roku 2013 (z uwzględnieniem osobowych wersji samochodów dostawczych). Modele Mercedes-Benz przodują w kluczowych segmentach rynku – dotyczy to m.in. Klasy A (876 sztuk), CLA (718 sztuk), C (1117 sztuk), CLS (180 sztuk) oraz Klasy S. Flagowa limuzyna koncernu Daimler AG znalazła w Polsce 544 nabywców, czterokrotnie więcej niż dwie najpopularniejsze limuzyny konkurencji.

Ubiegły rok stał pod znakiem supersportowych pojazdów ze stajni AMG. W Polsce zarejestrowano 332 modele AMG (przy 408 sprzedanych). Dla porównania, rok 2013 zamknięto wynikiem blisko trzykrotnie niższym (112 egzemplarzy). Najbardziej popularne były kompaktowe modele Mercedes-AMG – CLA 45 AMG (94 szt.) i A 45 AMG (104 szt.), a także sportowe wydania Klasy S (56 szt.). Wprowadzony do sprzedaży wiosną ub.r. GLA 45 AMG znalazł 19 nabywców. Ponadto, w 2014 roku dostarczono w Polsce m.in. 18 sztuk SUV-a GL 63 AMG oraz 13 egzemplarzy E 63 AMG.

Sprzedaż ogółem 7493 szt.
Najpopularniejsze modele Klasa C: 1117 szt., Klasa A: 876 szt.,
Klasa E: 741 szt., Klasa GLA: 735 szt.

Plany na 2015
W najbliższych miesiącach do sprzedaży trafią między innymi zaprezentowane niedawno modele CLA Shooting Brake oraz GLE Coupe, najbardziej ekskluzywne wydanie Klasy S pod marką Mercedes-Maybach oraz nowy samochód sportowy z Affalterbach – Mercedes-AMG GT. Druga połowa roku to czas debiutów nowego SUV-a klasy średniej o nazwie GLC (zastąpi w ofercie Klasę GLK), a także odnowionej Klasy A oraz modeli GLE i GLS (zastąpią Klasę ML GL). Pod koniec roku w salonach pojawi się kolejna (i nie ostatnia) odmiana nadwoziowa nowej Klasy C – Coupe.

Nowy rok to dla Mercedesa również nowa, bardziej przejrzysta nomenklatura rosnącej gamy modelowej. W przyszłości nowe modele Mercedesa otrzymają
jedno-, dwu- lub trzyliterowe nazwy pisane wielkimi literami. „Nowa nomenklatura opiera się na pięciu głównych klasach oferowanych samochodów: A, B, C, E oraz S. Tu nie nastąpią żadne zmiany. W przypadku SUV-ów, poza legendarną Klasą G, wszystkie modele otrzymają trzyliterowe oznaczenia, rozpoczynające się od frazy „GL" i zakończone oznaczeniem klasy pojazdu. „G" wskazuje na terenowy rodowód, a litera „L" od lat pojawia się w historii Mercedes-Benz i ułatwia wymowę poszczególnych nazw – wystarczy wspomnieć roadstera SL czy nowsze sedany w stylu coupé z rodziny CLS oraz CLA." – wyjaśnia Kowollik.

Oto pełna lista nowości w 2015 roku:
• luty: Mercedes-Maybach Klasy S
Mercedes-AMG C 63
• marzec: Mercedes-AMG GT
CLA Shooting Brake
• czerwiec-lipiec: gama modeli AMG Sport (Klasa C, GLE i GLE Coupe)
• lipiec: GLE Coupe
• wrzesień: GLC (następca Klasy GLK)
GLE (ML po liftingu)
GLS (GL po liftingu)
Klasa A po liftingu
• listopad: Klasa C Coupe

vitoSamochody dostawcze
W roku 2014 rynek wzrósł we wszystkich segmentach samochodów dostawczych. W Polsce zarejestrowano 55.682 pojazdy, co oznacza wzrost o 16,5%.
Na rosnącym rynku rósł też Mercedes-Benz. Liczba zarejestrowanych samochodów dostawczych wzrosła z 4213 sztuk w ubiegłym roku do 4494 w 2014. W największym stopniu przyczyniły się do tego samochody średniego segmentu – Vito, a także następca Viano – Klasa V. Rejestracja tych pojazdów wzrosła o niemal 20% - z 877 do 1084 sztuk. Mimo wprowadzenia do sprzedaży dopiero w drugiej połowie roku, sukcesem było 187 zarejestrowanych Klas V. Wynik jest także bardzo dobry dla Vito, mimo że nowy model debiutował dopiero na sam koniec roku. Pojazdy Mercedesa z tego segmentu zwiększyły swój rynkowy udział do 14,92%. Sprzedaż nowego Sprinter wzrosła z 2.843 do 3.011 sztuk (o 5,91%).

Dwie premiery – Klasy V (w czerwcu) oraz Vito (w listopadzie) oferują liczne, często niespotykane u konkurencji systemy bezpieczeństwa. Dodatkowo Klasa V wyróżnia się wyjątkowym w tym segmencie komfortem, czyniącym z niej prawdziwego Mercedesa wśród vanów. Vito z kolei szczyci się wyjątkowo niskim spalaniem (5,7 l/100km). Jest to jedyny na rynku samochód dostawczy występujący w trzech wariantach napędu – na oś przednią, tylną, lub w wersji 4x4, debiutującej już w 2015.
Pobity został kolejny rekord spalania dużym samochodem dostawczym. Zwycięzcy trzeciej edycji konkursu Grand Prix Van Economy udało się na ponad 50-cio kilometrowym dystansie osiągnąć wynik 4,7l/100km Sprinterem 213 CDI.

DSC 1121Samochody ciężarowe
To był bardzo dobry rok dla ciężarowych Mercedesów. Firma odnotowała rekordowe wyniki rejestracji, zwłaszcza w segmencie powyżej 16 ton. Podczas gdy rynek pojazdów ciężarowych zmniejszył się o ponad tysiąc pojazdów, liczba zarejestrowanych Mercedesów wzrosła z 2577 do 2737 sztuk. Udział marki zwiększył się w ten sposób z 16% do 18,3%, co jest historycznym wynikiem.

Wpływ na dobry wynik miała silna pozycja w segmencie ciągników siodłowych (niemal 2300 zarejestrowanych pojazdów). Natomiast największe wzrosty odnotowały ciężkie podwozia - o niemal 20% więcej niż w 2013, ponad 450 sztuk. Bez wątpienia miała tu znaczenie ugruntowana pozycja nowego Actrosa. Po raz pierwszy na wynik wpłynął zdobywający popularność i wielokrotnie nagradzany Arocs oraz dobre perspektywy rozwoju sektora budowlanego.

W segmencie 6-16 ton co piąty rejestrowany w Polsce pojazd okazał się Mercedesem – wzrost udziałów o ponad 4 proc. Łącznie zarejestrowanie 3065 pojazdów ciężarowych >6T dało niemieckiemu producentowi udział w polskim rynku przekraczający 18,5%. Przyniosło to drugie miejsce, ze stratą do lidera nie całych 100 sztuk.

- Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego świetnego wyniku, choć oczywiście nie spoczywamy na laurach – komentuje Przemysław Rajewski, Dyrektor Zarządzający Mercedes-Benz Trucks. – Sukces zawdzięczmy naszym produktom i doskonale funkcjonującej sieci dilerskiej. Nowy Actros był w zeszłym roku jedynym sprawdzonym pojazdem ciężarowym spełniającym normę Euro VI, obecnym na rynku już od połowy 2011 roku. Program „EcoBestia-Fuel Duel" pomógł nam przekonać klientów do wyjątkowo niskiego spalania w naszych pojazdach. Istotna jest również zmiana mentalności polskich firm, które coraz częściej biorą pod uwagę całkowite koszty użytkowania pojazdów (total costs of ownership), a nie tylko cenę zakupu.

Mercedes-Benz

Przeczytaj również
Popularne