Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

LAND ROVER PREZENTUJE PIERWSZE MODELE Z NAPĘDEM HYBRYDOWYM

Hybrydowy RR lowresLand Rover wprowadza na rynek swoje pierwsze modele hybrydowe – Range Rover Hybridi Range Rover Sport Hybrid – zapewniające wyjątkowo niskie zużycie paliwa i znacznie niższą emisję CO2 przy zachowaniu typowych dla Land Rovera możliwości i osiągów. Te dwa wykonane w całości z aluminium modele, bazują naplatformie PLA Land Roverai dzielą identyczną jednostkę napędową. To pierwsze na świecie hybrydoweSUV'y klasy premium,wyposażone w silniki wysokoprężne. „Nie możemy się doczekać wprowadzenia modeli Range Rover Hybridi Range Rover Sport Hybrid na rynek, pierwszych na świecie hybrydowych SUV'ów o legendarnych możliwościach Land Rovera.Dodanie gładkopracującego napędu elektrycznego podnosi poziom doskonałości, ogranicza emisję CO2, a w połączeniu z naszym silnikiem SDV8 zapewnia zdumiewające osiągi",stwierdził John Edwards, Global Brand Director marki Land Rover. W celu zaprezentowania możliwości hybrydowych modeli Range Rover, 22 sierpnia br. ekspedycja „SilkTray 2013" wyruszyław trudną podróż z Solihullw Wielkiej Brytanii do Bombaju w Indiach. Trasa wiedzie m.in. przez tereny południowej Polski, w tym między innymi Kraków. Trasa ekspedycji„Jedwabny Szlak 2013" o długości 16000km obejmuje12 krajów i prowadzi jednymi z najtrudniejszych na świecie dróg, przełęczy i szlaków, w tym częścią starożytnego Jedwabnego Szlaku o długości 6000 km, który łączył Azję z rejonem Morza Śródziemnego. To pierwsze hybrydy, które kiedykolwiek podjęły to wyzwanie.Przyjazd do Bombaju zaplanowano na 15 października. Zespół napędowy nowego modelu Range Rover Hybridposiada trzy wybierane przez kierowcę tryby pracy i łączy popularny 3-litrowy silnik wysokoprężny Land RoverSDV6 i silnik elektryczny o mocy 35kW, które zintegrowano z8-biegowa przekładnią automatyczną ZF.Układ hybrydowy, obejmujący zestaw akumulatorów litowo-jonowych, falownik i silnik elektryczny, waży niecałe 120kg. Silnik elektryczny wytwarza 170Nmmomentu obrotowego, aby poprawić przyspieszenie, oraz dodatkowo napędza pojazd w trybie EV.Działa onrównież jako generator wykorzystujący energię kinetyczną odzyskiwaną podczas hamowania do ładowania akumulatora. Łączna moc obu silników wynosi 340 KM przy 4000obr/min,a najwyższy w klasie moment obrotowy 700Nmdostępny jest w zakresie 1500-3000obr/min. Zapewnia to zaskakująco dobre osiągi zbliżone do wersji SDV8.Obydwa modele przyspieszają do 100km/h w niecałe siedem sekund, oferują dobrą dynamikę przy niskich i średnich obrotach oraz prędkość maksymalną 218km/h. A wszystko w połączeniu z 26% redukcją emisji CO2do 169g/km i średnim spalaniu 6,4 l/100 kmw cyklu mieszanym. Najnowsze modele Range Roveraopracowano z myślą o wykorzystaniu układu hybrydowego.W efekcie chłodzony cieczą zestaw akumulatorów zamontowano pod podłogą pojazdu w ochronnej kołysce ze stali borowej, tak by nie ograniczał przestrzeni dla pasażerów i ich bagażu.Podobnie jak wersja standardowa,Range Rover Hybridmieści pięciu pasażerów i identyczną ilość bagażu wraz z pełnowymiarowym kołem zapasowym. Ta sama bezkompromisowa filozofia jest obecna w modelu Range Rover Sport Hybrid, którego wnętrze typu 5+2 pozostało niezmienione w stosunku do zwykłej wersji. Oba hybrydowe modele Range Roveraoferują najlepsze w klasie możliwości i uniwersalność, a także wyjątkowo liniowy przebieg momentu obrotowego, zachowując przy tym niezrównany układ napędu na cztery koła Land Rover z systemem TerrainResponse® 2 oraz bezkompromisowymi możliwościami brodzenia i wysokim prześwitem.Źródło: Land Rover

Przeczytaj również
Popularne