Zaprezentowana na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym w Genewie w marcu 2008 Lancia Delta, obecnie debiutuje w salonach Lancii w Polsce w odświeżonej szacie i z ciekawymi nowinkami technicznymi. Lancia Delta seria 1 to model po faceliftingu, z zewnątrz zmieniła się osłona chłodnicy, która nadała obecnie Delcie charakterystyczny i zunifikowany dla całej nowej gamy modeli Lancii wygląd. Pod maską Delty pojawił się nowy oszczędny silnik wysokoprężny z turbodoładowaniem - 1.6 Multijet o mocy 105 KM zużywający zaledwie 4,6 l/100km w cyklu mieszanym. Nowy silnik 1.6 Multijet gwarantuje niezwykłą przyjemność jazdy, co demonstrują także wartości przyspieszenia (od 0 do 100 km/h w zaledwie 10,7 sekundy) i maksymalnej prędkości (186 km/h) . Całość zastosowanych rozwiązań technicznych pozwala temu silnikowi spełnić normy emisji spalin Euro 5. Dzięki zastosowaniu tej nowoczesnej jednostki, Lancia Delta kosztuje teraz o 4000 zł mniej w porównaniu do wersji podstawowej z silnikiem wysokoprężnym w poprzedniej serii 0. Najważniejsze zmiany Lancii Delta seria 1 w porównaniu do seria 0: * nowy wygląd zewnętrzny, zmiana osłony chłodnicy, * nowy silnik 1.6 Multijet o mocy 105 KM, * zmiana nazewnictwa poszczególnych wersji na: Steel, Silver, Gold, Platinum, * kierownica i dźwignia zmiany biegów pokryte skórą na wyposażeniu standardowym dla wszystkich wersji, * zmiany wyposażenia wersji Gold i Platinum - standardowo instalowane reflektory Bi-ksenonowe, * elektrycznie regulowane i ogrzewane fotele przednie standardem w wersji Platinum, * aktywne zawieszenie opcją do wszystkich wersji, * nowe pakiety wyposażenia, * dostępność wersji Hard Black.