Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Konkurs

Kia Optima Hybrid już w sprzedaży

Hybrid_HEVProdukowana w Korei 2,0-litrowa Kia Optima Hybrid dedykowana jest wyłącznie rynkom europejskim i zwiastuje nowe technologie, które w ciągu najbliższej dekady pojawią się także w innych liniach modelowych. Optima 2,0 powstała na bazie Optimy Hybrid 2.4, oferowanej klientom w Ameryce Północnej, Kanadzie i Korei. Samochód dostępny w 3 wersjach wyposażenia (M/L/XL) już od 114 900 zł. Sprzedaż na polskim rynku rusza w październiku. W Optimie Hybrid 2.0 zastosowano innowacyjny system konstrukcji pozwalający uzyskać unikalną harmonię osiągów (moc 190 KM, przyspieszenie 0-100 km/h w ciągu 9,4 sekund i prędkość maksymalną 192 km/h) z wiodącą w tej klasie pojazdów oszczędnością zużycia paliwa (5,4 l/100 km) oraz niską emisją CO2 wynoszącą 125 g/km. Silnik benzynowy współpracuje, za pośrednictwem specjalnego zespołu sprzęgającego, z niewielkim silnikiem elektrycznym i napędza koła przednie poprzez sześciostopniową automatyczną skrzynię biegów bez tradycyjnej przekładni hydrokinetycznej. Zespół sprzęgający pozwala na odłączenie jednostki benzynowej, umożliwiając „zero-emisyjną" jazdę w trybie pełnego napędu elektrycznego. Warto podkreślić, iż konfiguracja systemu nie wymaga stosowania silnika elektrycznego ani generatora prądowego o większej mocy, czyli urządzeń zwiększających masę i koszt produkcji pojazdu. Kia Optima Hybrid wyposażona jest ponadto w system stop/start Kia HSG (odpowiednik systemu ISG stop/start stosowanego w samochodach z konwencjonalnym napędem spalinowym), który minimalizuje zużycie paliwa podczas postojów, a więc również i emisję spalin. Automatyka i przyjemność z jazdy na co dzień Bez względu na warunki drogowe w trakcie codziennej eksploatacji samochodu napęd hybrydowy działa automatycznie i niezauważalnie dla kierowcy i pasażerów. Ruszając z miejsca, Kia Optima Hybrid korzysta z napędu elektrycznego (Electric Mode) w zakresie prędkości do 100 km/h. Wraz ze wzrostem prędkości jazdy, hybrydowy rozrusznik/generator (HSG) uruchamia jednostkę spalinową, pozwalając jej na przejęcie napędu samochodu. W tym momencie silnik elektryczny przełącza się w tryb hybrydowy i pracuje jako napęd wspomagający (podczas intensywnego przyspieszania lub jazdy pod górę) oraz generator prądowy (podczas spokojnej jazdy lub hamowania), ładujący w miarę potrzeby baterię akumulatorów litowo-polimerowych. W przypadku zatrzymania pojazdu na czas dłuższy niż kilka sekund, pracujący silnik spalinowy zostaje automatycznie wyłączony celem wstrzymania emisji szkodliwych spalin. Podczas hamowania silnik elektryczny przetwarza energię kinetyczną w energię elektryczną, która uzupełnia stan baterii akumulatorów. Rozrusznik HSG działa także jako generator prądowy, doładowujący akumulatory w miarę potrzeby podczas postoju. Zastosowany w samochodzie Kia Optima Hybryd układ napędu hybrydowego składający się z 30 kW synchronicznego silnika elektrycznego IPM (moc 40 KM i moment obrotowy 205 Nm) oraz jednostki benzynowej ? o łącznej mocy 190 KM daje w efekcie niezwykle płynną i komfortową jazdę. Nowoczesne akumulatory i optymalizacja jednostki benzynowej Oferując samochód Optima Hybrid, Kia jest pierwszym producentem motoryzacyjnym (we współpracy z firmą Hyundai), który zastosował akumulatory litowo-polimerowe w pojeździe produkowanym seryjnie. Dzięki opracowanej wspólnie z LG Chem technologii, akumulatory litowo-polimerowe są o 20 procent lżejsze i mają o 40 procent mniejszą objętość niż tradycyjne baterie niklowo-wodorkowe. Ich czas wyładowania jest o 25 procent dłuższy przy optymalnych proporcjach pomiędzy oddawaną mocą, gęstością energetyczną a stabilnością termiczną. Z uwagi na niezawodność działania akumulatory litowo-polimerowe Optimy Hybrid objęte są 7-letnią gwarancją fabryczną Kia z limitem 150 000 km. Wykorzystując dodatkowy, dostępny w sposób natychmiastowy i ciągły moment obrotowy silnika elektrycznego, Kia Optima Hybrid zużywa o 10 procent mniej paliwa w cyklu mieszanym, 28 procent mniej w cyklu miejskim i emituje o 21 procent mniej dwutlenku węgla niż konwencjonalna Optima 1.7D z automatyczną skrzynią biegów. Pod kątem współpracy z napędem hybrydowym dokonano także modyfikacji standardowej sześciostopniowej automatycznej skrzyni biegów. Tradycyjną przekładnię hydrokinetyczną zastąpiono silnikiem elektrycznym i pompą oleju o wysokiej wydajności. Efektem zmian jest możliwość działania w trybie napędu elektrycznego (EV), zwiększony stopień odzysku energii kinetycznej w czasie hamowania i wyraźnie większa precyzja pracy Ultra-niskie opory aerodynamiczne Ciesząca się szerokim uznaniem stylizacja konwencjonalnej Optimy została dla wersji hybrydowej poddana zabiegom optymalizacyjnym pod kątem redukcji oporów powietrza. Zastosowano wygładzone aerodynamicznie zderzaki, progi nadwozia i panele nadwozia, lekkie i aerodynamiczne obręcze kół, spojler pokrywy bagażnika oraz nową osłonę chłodnicy z aktywną przesłoną, zamykającą się wraz ze wzrostem prędkości. Rozwiązana te pozwoliły obniżyć współczynnik oporu aerodynamicznego Cd z 0,29 do ultra-niskiego 0,26. We wnętrzu dominuje specjalny zestaw wskaźników Supervision Instrument Cluster ? prezentujący pracę zespołu hybrydowego, nowa konsola centralna, oraz nowy wystrój siedzeń i paneli drzwi. Swą wyjątkową objętość kabina pasażerska hybrydowej Optimy zawdzięcza pokaźnemu rozstawowi osi (2795 mm), z największą w tej klasie pojazdów przednią przestrzenią na głowę i nogi kierowcy oraz pasażera DANE TECHNICZNE (EUROPA) Silnik benzynowy 2.0 o mocy 150 KM Typ/pojemność Nu, MPI, 4-cylindrowy rzędowy, 16-zaworowy DOHC o zmiennych fazach rozrządu (CVVT) / 1999 cm3 Moc maksymalna/ 150 KM (110 kW) przy 6000 obr/min/ moment maksymalny 180 Nm przy 5000 obr/min Silnik elektryczny 270 VDC o mocy 40,2 KM Typ/rodzaj synchroniczny IPM (wewnętrzny magnes stały) Moc/moment maks. 40,2 KM (30 kW) przy 1400-6000 obr/min / 205 Nm przy 0-1400 obr/min Moc łączna Moc maksymalna 190,2 KM (140 kW) przy 6000 obr/min Skrzynia przekładniowa Automatyczna 6-stopniowa (tryb automatyczny i sportowy) Bateria akumulatorów Moc maksymalna 34,0 kW Masa (kg) 43,5 Zawieszenie Przednie niezależne, kolumny MacPherson mocowane do ramy pomocniczej; sprężyny śrubowe, dwururowe amortyzatory gazowe, stabilizator przechyłów. Tylne niezależne, wielowahaczowe, mocowane do ramy pomocniczej; sprężyny śrubowe, dwururowe amortyzatory gazowe, stabilizator przechyłów. Średnica zawracania 10,9 m Droga hamowania 100-0 km/h 38,3 m (felgi/opony 16-calowe) 37,6 m (felgi/opony 17-calowe) Koła i ogumienie Standard felgi z lekkiego stopu 16 x 6.5; 205/65 R16 Opcja felgi z lekkiego stopu 17 x 7.0; 215/55 R17 Koło zapasowe dojazdowe, felga stalowa Wymiary (mm) Zewnętrzne Długość całkowita 4845 Szerokość całkowita 1830 (bez lusterek bocznych) Wysokość całkowita 1455 Rozstaw osi 2795 Rozstaw kół przednich 1595-1601 (zależnie od rozmiaru felg/ogumienia) Rozstaw kół tylnych 1595-1601 (zależnie od rozmiaru felg/ogumienia) Zwis przedni 965 Zwis tylny 1085 Prześwit 135 Współczynnik Cd 0,26 (oporu aerodynamicznego) Pojemności (w litrach) Zbiornik paliwa 65,0 Ładunkowa 369 l. Masy (w kg) Masa własna 1587 Dopuszczalna 2050 Rozkład obciążenia 57,6 / 42,4% (przód / tył) Osiągi Prędkość maksymalna (km/h) 192 Przyspieszenie 0-100 km/h (sek.) 9,4 Litrów / 100 km* 5,4 * Oficjalne testowe zużycie paliwa w cyklu mieszanym, felgi/opony 16-calowe.

Przeczytaj również
Popularne