Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

IVECO się zmienia

Logotyp, wersje silnikowe, wygląd, podejście i to wszystko i we wszystkim, bo zmiany dotyczą całej gamy włoskich samochodów. To wszystko w rytmie jednego z najbardziej znanych zespołów rokowych – Metallica.

Jeżeli miałbym zdefiniować rozmach, to było nim listopadowe spotkanie w Barcelonie zorganizowane przez firmę Iveco. Byli przedstawiciele mediów, dealerzy i klienci. Były warsztaty, prezentacje i możliwość zobaczenia wszystkich nowych samochodów. Zmodernizowane zostały wszystkie flagowce koncernu: Daily, Eurocargo i S-Way, usługi serwisowe i finansowe. O zmianach w gamie szerzej napiszemy w wydaniu grudniowym, a w tym materiale skupimy się na podejściu marki do rozumienia współczesnej mobilności.

Bądź zmianą

Motywem przewodnim wydarzenia było hasło „Bądź zmianą”, którym IVECO zachęca do wspólnego dążenia do zmian mających sprostać wyzwaniom przyszłości. Przez ostatnie cztery lata marka poświęcała energię i zasoby na podążanie drogą szybkiej ewolucji na rynku. Przez ten czas inwestowała w odświeżenie produktów w oparciu o potrzeby i oczekiwania klientów, przyspieszając innowacje poprzez partnerstwo z najlepszymi w klasie graczami w branży. Marka opracowała ofertę wieloenergetycznych produktów, mających zapewnić klientom zrównoważone, opłacalne i jednocześnie świetnie dopasowane do każdej potrzeby biznesowej rozwiązania. Przyspieszyła też rozwój gamy pojazdów elektrycznych i otworzyła specjalistyczne centrum produkcyjne w niemieckim Ulm, gdzie odbywa się kompletna produkcja pierwszego elektrycznego pojazdu ciężarowego IVECO. Marka jeszcze bardziej zbliżyła się do różnorodnych działalności klientów, budując 360-stopniowy ekosystem wokół ich pojazdów i wymagań, co stanowi kolejny krok naprzód w strategii serwicyzacji marki.

Luca Sra, prezes, Truck Business Unit, Iveco Group: „Dążenie do zmian to praca w pełnym wymiarze, której przez ostatnie cztery lata poświęciliśmy wszystkie nasze zasoby. W 2019 r. rozpoczęliśmy nową podróż, stawiając na dogłębną ewolucję marki IVECO, koncentrując się na klientach i dostosowując ofertę do ich potrzeb – zarówno przez cały cykl życia pojazdu, jak i poza nim. Pracowaliśmy ciężko i szybko, czując odpowiedzialność zaufania, którym obdarzyli nas klienci, a dziś otwieramy nowy rozdział naszej historii. Wprowadzając na rynek pełną gamę roku modelowego 2024 potwierdzamy, że odważnie idziemy naprzód, walczymy po stronie naszych klientów, wspierając ich sukcesy kompleksowym ekosystemem mobilności, wyborem technologii, która najlepiej odpowiada ich potrzebom w każdym segmencie, a także najszerszą ofertą usług”.
 

Nowa gama – cztery filary

Po raz pierwszy w historii IVECO odnawia jednocześnie całą gamę produktów i usług, dokonując największej jak dotąd inwestycji – 1 mld euro. Opracowując swoją najnowocześniejszą gamę, marka IVECO koncentrowała się na czterech filarach: produktywności biznesowej, doświadczeniu kierowcy, zrównoważonym rozwoju i łączności.

Nowe funkcje oraz innowacje – stworzone z myślą o działalności klientów i ułatwieniu życia kierowcom oraz ich komforcie – obejmują wszystkie układy i systemy pojazdów. Ulepszenia dotyczą szerokiego spektrum, od napędu (wprowadzenie najnowocześniejszego silnika w segmencie pojazdów ciężarowych), ergonomii (zorientowanie na kierowcę, zapewnienie wrażeń i funkcji podobnych do tych znanych z samochodów osobowych), po zaawansowany interfejs HMI (Human-Machine Interface) z technologią wspierającą bezpieczną jazdę.

 Dążenie IVECO do wspierania rozwoju społeczeństwa i zrównoważonej transformacji branży transportowej napędza podejście wieloenergetyczne, którego celem jest oferowanie klientom wyboru technologii najlepiej odpowiadającej wymaganiom operacyjnym i biznesowym. Kierując się zasadą, że technologia powinna dostosowywać się do zadania transportowego i spełniać jego cele, marka IVECO opracowała elektryczne wersje lekkich i ciężkich pojazdów, jednocześnie nadal ulepszając pojazdy napędzane silnikami wewnętrznego spalania, w tym zasilane gazem ziemnym, z myślą o ograniczeniu ich wpływu na środowisko.
 

Ułatwienia w zarządzaniu

IVECO uzupełnia ofertę pojazdów o szybko rozwijający się ekosystem rozwiązań – IVECO Services – mający wspierać klientów w łatwym i efektywnym zarządzaniu pojazdem lub flotą, zmniejszaniu całkowitego kosztu posiadania i użytkowania pojazdów TCO oraz zapewnianiu rentowności biznesowej. Oferta marki obejmuje również usługi mające ułatwiać kierowcom ich pracę, zwiększając ich komfort i bezpieczeństwo.

Marka wspiera klientów w przejściu na mobilność bezemisyjną, oferując specjalistyczne usługi eMobility zaprojektowane w celu ułatwienia zmiany pojazdów na elektryczne poprzez zwiększenie produktywności, zmniejszenie całkowitego kosztu posiadania i użytkowania pojazdów oraz maksymalizację zasięgu i efektywności energetycznej, oraz GATE (Green & Advanced Transport Ecosystem – ekosystem zielonego i zaawansowanego transportu), innowacyjny, kompleksowy model biznesowy długoterminowego wynajmu ekologicznych pojazdów użytkowych w formule płatności za użytkowanie, mający zapewniać spokój ducha klientom chcącym uzyskać dostęp do mobilności elektrycznej. Ponadto IVECO CAPITAL oferuje klientom kompleksowe rozwiązania w zakresie finansowania zakupu pojazdów pełnej gamy IVECO, m.in. leasing i usługi ubezpieczeniowe na wszystkich rynkach.

Metallica

IVECO ogłosiło historyczne partnerstwo z zespołem Metallica podczas premiery nowej, pełnej gamy pojazdów w Barcelonie. Marka będzie wspierać zespół podczas europejskiego etapu ich światowej trasy koncertowej M72, która wypełni obiekty na całym kontynencie od maja do lipca 2024 roku. Elektryczne i napędzane gazem ziemnym pojazdy ciężarowe i dostawcze IVECO dołączą do karawany zespołu Metallica, przewożąc zespół i jego sprzęt do miejsc koncertów w Monachium, Helsinkach, Kopenhadze, Warszawie i Madrycie. Ogłoszenie współpracy zakończyło się oficjalną premierą wideo nowej pełnej gamy IVECO, wzbogaconą elektryzującą ścieżką dźwiękową przeboju Metallica „It'sElectric”.

Luca Sra, Prezes Truck Business Unit, Iveco Group, powiedział: „Wprowadzenie na rynek pełnej gamy IVECO 2024 jest wyjątkowym kamieniem milowym w naszej historii, który otwiera ekscytujący rozdział napędzany naszą nową energią. Nie ma lepszego momentu na ogłoszenie tego prawdziwie elektryzującego partnerstwa. Cieszymy się, że możemy wyruszyć w trasę z tym niesamowitym zespołem i załogą na pokładzie naszych pojazdów z napędami alternatywnymi, napędzanych naszym wspólnym powołaniem do wspierania zrównoważonego społeczeństwa i przesuwania granic dla budowania lepszego świata”.

 IVECO dostarczy elektryczne pojazdy ciężarowe S-eWay oraz zasilane gazem ziemnym S-Way Metallica Special Edition, spersonalizowane specjalnie zaprojektowanym malowaniem w kolorach albumu „72 Seasons” zespołu. Matowe czarne nadwozie z boku kabiny zalewa jaskrawożółte wykończenie, a na przednim grillu znajduje się kultowe logo Metallica. Minibusy eDaily i Daily Natural Gas, również w barwach Special Edition Metallica, zapewnią transport dla ekipy zespołu podczas koncertów. Te „zielone” pojazdy przyczynią się do realizacji celu zespołu, jakim jest zmniejszenie śladu węglowego po każdym koncercie, aby zapewnić zrównoważone wrażenia z ich muzycznych wydarzeń.

Ponadto planowane są inicjatywy mające na celu zaangażowanie kierowców ciężarówek. Jednym z przykładów jest zaproszenie kierowców, niezależnie od marki ich pojazdu, do przesyłania filmów wideo z ich występami do muzyki zespołu Metallica, aby mieć szansę na wygranie biletów na koncert.

Tomasz Siwiński

Przeczytaj również
Popularne