Ford rozpoczyna przyjmowanie zamówień na model Focus z litrowym, trzycylindrowym silnikiem EcoBoost. Kompakt Forda będzie oferowany w jednym z dwóch wariantów mocy: 100 i 125 KM. Nowy silnik o pojemności 999 cm3, z turbodoładowaniem i zmiennymi fazami rozrządu (Ti-VCT), charakteryzuje się bardzo dobrymi parametrami. Słabsza stukonna wersja osiąga maksymalny moment obrotowy 170 Nm, uzyskiwany w szerokim przedziale obrotów silnika, od 1400 obr/min do 4000 obr/min. Jest to wartość porównywalna z tym jakie uzyskują nowoczesne silniki Diesel. Focus z tą jednostką rozpędza się do setki w 12,5 sekundy i osiąga maksymalnie 185 km/h. W wariancie 125-konnym moment obrotowy może chwilowo wzrosnąć nawet do 200 Nm w zakresie 1400-4500 obr./min. Jest on również syzbszy od swego słabszego brata. Sprint do setki trwa 1,2 sekundy krócej (11,3 sek.) a prędkość maksymalna sięga 193 km/h. Ford Focus z litrowym silnikiem EcoBoost o mocy 100 KM charakteryzuje się niskim zużyciem paliwa, wynoszącym 4,8 l/100km i emisją CO2 wynoszącą 109 g/km. Wersja o mocy 125 KM spala 5,0 l/100km przy emisji CO2 na poziomie 114 g/km. Silnik benzynowy EcoBoost o pojemności 1,0 litra jeszcze w tym roku pojawi się także w Fordzie C-MAX, Fordzie B-MAX, a także w innych modelach. Pierwsze egzemplarze nowego Focusa z silnikami o mocy 100 i 125 KM, zbudowano w zakładach Forda w Saarlouis w Niemczech. PD / Ford