Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Fiat 500L Trekking - premiera na rynku polskim

500L Trek 12Wyższe zawieszenie i specjalny wystrój nadwozia i wnętrza- to cechy najnowszego modelu Fiata 500L Trekking, który trafił do oferty w Polsce. Ceny tego modelu zaczynają dię od 63 490 zł. Wszechstronny charakter nowego Fiata 500L Trekking widać już na pierwszy rzut oka: specjalny kształt zderzaków, przednie i tylne osłony oraz podwyższone zawieszenie (podwyższone o 10% w stosunku do 500L i prześwit 145 mm), aby trudniejszy teren pokonywać bez trudu. Również i nadwozie otrzymało stylowe detale, takie jak satynowe wstawki zderzaków i boczne listwy ochronne oraz satynowane klamki zewnętrzne drzwi.Znakomita ekspresja włoskiej inżynierii, Fiat 500L Trekking jest samochodem wysoce funkcjonalnym, zdolnym „rozumieć" użytkownika i wzbudzić długotrwałe uznanie dla oferowanych rozwiązań. I tak na przykład, jedną z jego istotnych cech jest obszerność wnętrza, uzyskana drogą redukcji wymiarów komponentów mechanicznych, w wyniku ścisłej współpracy konstruktorów i designerów. Konstrukcja 500L Trekking odpowiada zasadom „cab forward", polegającym na ograniczeniu długości komory silnikowej, by zwiększyć przestrzeń wnętrza, szczególnie na poziomie okien i dachu, a jej głównym celem pozostaje rozumiana całościowo ergonomia samochodu. Jego wyróżnikiem jest także doskonała widoczność na zewnątrz, największa w kategorii jasność wnętrza i największe w segmencie okno dachowe (powierzchnia szklana 1,5 m2) oraz racjonalnie zawężone/dzielone słupki nadwozia z myślą o bezpieczeństwie czynnym i biernym. We wnętrzu uwagę zwracają nowe materiałowe pokrycia siedzeń w stylu „high-tech", urozmaicone wstawkami z ekologicznej skóry. Do wyboru są dwa zestawy: tkanina w barwie grafitowej Magnesio Grey ze wstawkami brązowymi z eko-skóry (styl „terenowy") albo tkanina w barwie czarnej ze wstawkami białymi (styl „miejski"). Obok poręcznych schowków na drobiazgi, niezbędnych na co dzień i w podróży, funkcjonalności wnętrza dodają powierzchnie oszklone, w tym także i słupków przednich karoserii, umożliwiające doskonałą widoczność wokół samochodu. Lecz to jeszcze nie wszystko: oparcie fotela przedniego pasażera można złożyć płasko do przodu na kształt stolika, a dzięki dzielonej i składanej równo z podłogą kanapie tylnej można uzyskać rozciągającą się na całą długość bagażnika i kabiny płaską przestrzeń ładunkową. Jednym z kluczowych elementów seryjnego wyposażenia nowego Fiata 500L Trekking jest innowacyjny system Traction+, pozwalający wyraźnie poprawić własności trakcyjne na nierównym, czy śliskim podłożu. System ten jest mniej kosztowny, niż konwencjonalny napęd 4x4, a przy tym bardziej praktyczny podczas codziennej eksploatacji w lekkich warunkach terenowych.„Traction+" oparty jest na strukturze zaawansowanego systemu stabilizacji jazdy, lecz jest czymś więcej, niż tylko prostym rozszerzeniem ESC, ponieważ w swym działaniu korzysta ze specjalnych algorytmów zarządzania układem hamulcowym, aby niejako naśladować działanie elektromechanicznego dyferencjału samoblokującego. Optymalizacja oprogramowania oraz wykorzystanie standardowego, hydraulicznego układu hamulcowego, jako medium pośredniczące powoduje, że system ten wykazuje znacznie większą progresywność działania, niż pierwowzór konwencjonalny, a jego skuteczność jest całkowicie porównywalna pomimo „odchudzenia" konstrukcji. System aktywowany jest przyciskiem na desce rozdzielczej i działa w zakresie prędkości jazdy do 30 km/h.Nowy model „Pięćsetki" posiada rozbudowane wyposażenie standardowe, obejmujące m.in. „inteligentny" napęd na przednie koła w technologii Traction+, która, wraz z oponami błotno-śniegowymi M+S wyraźnie poprawia własności trakcyjne na podłożach o niskiej przyczepności. Nie bez znaczenia jest też to, że bez uszczerbku dla przestrzeni wnętrza i funkcjonalności, charakterystycznych dla modelu 500L, fiatowski „City Lounge" w wersji Trekking zapewnia dosyć miejsca dla dzieci czy przyjaciół w podróży – a to za sprawą sięgającej 3,17 m3 objętości kabiny pasażerskiej i obszernego bagażnika o regularnym kształcie (pojemność do 455 litrów z kompletem pasażerów).Fiat 500L Trekking oferowany jest z dwoma silnikami benzynowymi: 95-konnym 1.4 16v (od 63 490 zł) i 105-konnym 0.9 TwinAir Turbo (od 65 490 zł) oraz dwoma wysokoprężnymi: 105-konnym 1.6 MultiJet II (od 73 990 zł) i 85-konnym 1.3 MultiJet (ten silnik dostępny także ze zautomatyzowaną skrzynią biegów Duologic). Cennik tego wariantu zaczyna się od 67 990 zł.Wszystkie wersje silnikowe posiadają elementy wyposażenia „z wyższej półki". Do standardowego wyposażenia modelu Trekking należą m.in., klimatyzacja manualna, 6 poduszek powietrznych, ESP, ASR, Hill Holder, MSR, DST (System Dynamicznej Kontroli Skrętu), ERM (System zapobiegający dachowaniu), ABS + EBD, system kontroli trakcji Traction+, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne, elektrycznie sterowane szyby przednie oraz tylne, radioodtwarzacz CD/MP3 z systemem Uconnect oraz z 5-calowym ekranem dotykowym, kierownica skórzana ze sterowaniem radiem, tempomat, tylna kanapa przesuwana, składana i dzielona w proporcji 60/40 z systemem Fold&Tumble, fotel kierowcy z regulacją wysokości, fotel pasażera składany w stolik, światła przeciwmgielne, przyciemniane szyby boczne i tylna, podłokietnik na tylnej kanapie, System Smart Fuel oraz 17" felgi ze stopów lekkich. Fiat 500L jest jedynym modelem w swoim segmencie samochodów o stale rosnącej sprzedaży w Europie, pomimo ogólnie skomplikowanej sytuacji gospodarczej. Od czasu premiery rynkowej liczba sprzedanych i zarejestrowanych aut sięga 41.000. Co ciekawe, 52 procent nabywców 500L to poprzedni właściciele samochodów innej marki, a 61 procent migrowało z innej klasy: 35% z segmentu B, 15% z segmentu C i 10% z segmentu A. Mówiąc w skrócie, 500L to samochód „trans-segmentowy", który zaspokaja potrzeby szerokiej Klienteli w różnych przedziałach wiekowych i o różnych preferencjach użytkowania.I tak na przykład, z uwagi na swój praktyczny charakter, 500L odpowiada bardziej tradycyjnej Klienteli tego segmentu – 40% nabywców ma od 36 do 50 lat, a 30% - od 50 do 65. Mieszczą się tu także starsze wiekowo rodziny, które preferując modele wyższych segmentów – wybierają właśnie Fiata City Lounge ponieważ spełnia ich oczekiwania co do samochodu funkcjonalnego, przestronnego i komfortowego. Fiat

 

Przeczytaj również
Popularne