Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

CLA - nowy sedan Mercedesa

Mercedes-Benz-CLA-ClassMercedes zaprezentował i ogłosił ceny najmniejszego sedana w ofercie - CLA. Ten przypominający nadwoziem auta coupe samochód trafi do sprzedaży w Polsce w kwietniu tego roku. Nadwozie nowego modelu mierzy 4630 mm długości, 1777 mm szerokości i 1437 mm wysokości. Standardowe wyposażenie CLA obejmuje radarowy system Collision Prevention Assist, ostrzegający o przeszkodach przy prędkości od 7 km/h i inicjujący precyzyjne hamowanie, gdy tylko kierowca wciśnie pedał hamulca. Opcjonalnie nowy model dostępny jest z napędem na obie osie 4Matic. Można go zamawiać w cenie od 118 900 złotych za wersję CLA 180. Pierwsze auta trafią do dealerów już w kwietniu. Dynamiczne linie korespondują z charakterem CLA: model oferowany jest z gamą turbodoładowanych silników o mocy do 155 kW (211 KM), sportowym zawieszeniem i napędem na obie osie 4Matic. CLA notuje najniższy wśród seryjnie produkowanych aut współczynnik oporu powietrza (Cd = 0,22), a lista wyposażenia obejmuje nowoczesne systemy wspomagania takie jak zaawansowany Collision Prevention Assist. Ten radarowy układ ostrzega kierowcę przed zidentyfikowanymi przeszkodami za pomocą sygnałów akustycznych i wizualnych, przygotowując jednocześnie Brake Assist do precyzyjnego hamowania. W przypadku ryzyka kolizji Collision Prevention Assist zapewnia ochronę przed typowymi uderzeniami w tył poprzedzającego samochodu w ruchu ulicznym przy prędkości od 7 km/h (wcześniej: powyżej 30 km/h). Pięć linii wyposażenia i dodatkowe pakiety pozwalają nadać nowemu coupe własną tożsamość. Dla tych, dla których media społecznościowe są nieodłączną częścią codzienności, zarezerwowano funkcję pełnej integracji smartfona z pokładowym systemem multimedialnym. Po krótkiej prezentacji w przededniu salonu samochodowego w Detroit 2013 nastąpi oficjalny debiut CLA. Odbędzie się on podczas Mercedes-Benz Fashion Week w Berlinie (15-18 stycznia 2013). Zamówienia na nowy model ruszają z chwilą premiery, a pierwsze auta trafią do dealerów w kwietniu. Maska z dodatkowymi przetłoczeniami, osłona chłodnicy o diamentowym wzorze i przedni zderzak z szerokimi wlotami powietrza nadają CLA pewność siebie. Jego wrodzony dynamizm zdradzają też przednie lampy z oświetleniem do jazdy dziennej LED, którego diody tworzą charakterystyczny "efekt płomienia". Jak przystało na coupe, kontur dachu płynnie przechodzi w płaszczyznę tylnej klapy, zwieńczoną subtelnym spojlerem. Atletyczną formę CLA potęgują szerokie, zachodzące na nadkola tylne lampy, którym po zmroku towarzyszy intrygujący, "skrzydlaty" motyw. Opcjonalnie model oferowany jest z panoramicznym, odsuwanym dachem. Obejmuje on nieruchomą osłonę z poliwęglanu w przedniej części, przesuwne okno ze szkła mineralnego oraz osłony boczne dopasowane wyglądem do pozostałych elementów. W rezultacie lśniąca tafla rozciąga się na całej płaszczyźnie dachu, od przedniej aż do tylnej szyby. Zintegrowane fotele z przodu i z tyłu podkreślają sportową naturę CLA: tylna kanapa w układzie 2+1 wyraźnie faworyzuje pasażerów na zewnętrznych miejscach. Zależnie od wybranej wersji tapicerka dostępna jest z przeszyciami w kontrastującym kolorze oraz światłowodowym oświetleniem pomiędzy zagłówkiem a oparciem (element pakietu oświetlenia wnętrza). Ze współczynnikiem oporu powietrza równym 0,22 CLA ustanawia nowy rekord zarówno w gamie modeli Mercedesa, jak i wśród wszystkich produkowanych aut. Także powierzchnia czołowa, która ma kluczowe znaczenie dla wartości oporu aerodynamicznego, liczy jedynie 0,51 m2. Optymalna charakterystyka przepływu powietrza (jeden z głównych warunków niewielkiego zużycia paliwa) to rezultat licznych zabiegów takich jak nisko poprowadzony słupek A, opływowy kształt lusterek bocznych, wzory obręczy zaprojektowane z myślą o uzyskaniu niskiego oporu aerodynamicznego czy ząbkowane osłony kół przednich i tylnych nadkoli. Szerokie panele podwozia, w tym dodatkowe pośrodku i w jego tylnej części oraz zoptymalizowany pod względem aerodynamiki tylny tłumik i dyfuzor poprawiają przepływ powietrza pod samochodem. Mercedes-Benz

 
 
 

Przeczytaj również
Popularne