Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Audi S8 - 571 KM Mocy!

Nowe Audi S8 łączy w sobie luksus i dynamikę pojazdu sportowego, a montowane w nim fabrycznie innowacyjne systemy zawieszenia, doskonale wcielają w życie motto czterech pierścieni: Vorsprung durch Technik.

Jego ośmiocylindrowa jednostka napędowa 4.0 TFSI biturbo wytwarza 420 kW (571 KM) mocy i 800 Nm momentu obrotowego. Silnik połączony jest z systemem MHEV, zapewniając w ten sposób wydajność, komfort  i nadzwyczajne osiągi. Działające predyktywnie aktywne zawieszenie, dynamiczny układ czterech kół skrętnych i napęd na cztery koła quattro ze standardowo tu montowanym sportowym mechanizmem różnicowym, odpowiadają za ogromną dynamikę pojazdu. Unikalne elementy stylistyczne Audi S8 precyzyjnie podkreślają sportową elegancję luksusowej limuzyny.

Imponujące osiągi: silnik

Wydajna „fabryka mocy” nowego Audi S8 – silnik V8 z systemem mild-hybrid, nie tylko pracuje bardzo łagodnie, ale również, dzięki swoim 420 kW (571 KM), 800 Nm momentu obrotowego i dwóm turbosprężarkom, daje kierowcy pewność, że w każdej sytuacji drogowej ma on dostęp do wystarczającej mocy. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Pokryte żelazem korpusy cylindrów umieszczone w aluminiowej skrzyni korbowej zmniejszają tarcie, zapewniając wyjątkowo płynną pracę. Automatycznie uruchamiane klapy w układzie wydechowym wzmacniają imponujący dźwięk silnika.

Sportowe emocje płynące z prowadzenia tego auta oraz jego osiągi, idą w parze  z komfortem i wydajnością. System mild-hybrid (MHEV) redukuje zużycie paliwa. Alternator-rozrusznik RSG czerpiący energię z 48-woltowej pokładowej sieci elektrycznej i dodatkowy akumulator litowo-jonowy, umożliwiają tzw. żeglowanie pojazdu z wyłączonym silnikiem, szybki jego restart oraz poszerzają zakres działania systemu start-stop. Dzięki temu, w codziennym użytkowaniu uzyskać można oszczędności paliwa rzędu 0,8 litra na 100 km. System odłączanych na życzenie cylindrów – cylinder on demand, wyłączający pojedynczo cylindry w przypadku jazdy
z niskimi obciążeniami, dodatkowo wpływa na wydajność jednostki napędowej. System zarządzania dźwiękiem posiada specjalną funkcję aktywnej eliminacji hałasów, dzięki której komfort akustyczny we wnętrzu pojazdu jest na najwyższym poziomie.

Dynamika auta: aktywne zawieszenie, dynamiczny układ czterech kół skrętnych  i napęd na cztery koła quattro ze sportowym mechanizmem różnicowym

Unikalne połączenie innowacyjnych elementów zawieszenia pozwala tej flagowej limuzynie czterech pierścieni na jazdę w pełnym zakresie możliwości – od łagodnego „płynięcia” luksusowego sedana, aż do dynamicznego, napiętego prowadzenia samochodu sportowego. Nowe Audi S8 standardowo wyposażone jest  w predyktywne zawieszenie aktywne. Ten zaawansowany technicznie system, działający w połączeniu z pneumatycznym zawieszeniem adaptacyjnym, może za pomocą elektromechanicznych siłowników unosić  lub opuszczać każde z kół  z osobna. W ten sposób system umożliwia aktywną kontrolę przechyłów nadwozia  w każdej sytuacji drogowej i wydatną ich redukcję. Zwłaszcza w sytuacji ostrego hamowania lub ostrego dodawania gazu redukowane jest zjawisko tzw. nurkowania. Kamera zamontowana w przodzie pojazdu wykrywa większe nierówności drogi  i pozwala to robić w sposób przewidywalny. Audi S8 może być bardzo wygodną, luksusową limuzyną lub prawdziwie dynamicznym samochodem sportowym – wybór należy do kierowcy. System Audi drive select oferuje pięć trybów do wyboru. Nowością jest tu tryb „Comfort +”. Sprawia on, że nawet ostre pokonywanie zakrętów jest bardzo komfortowym doświadczeniem. By zmniejszyć przyspieszenia boczne działające na pasażerów, karoseria auta pochyla się w zakręt o ok. 3 stopnie. W trybie „dynamic” zawieszenie S8 staje się bardzo twarde. Maksymalny kąt przechyłu podczas szybkiego pokonywania zakrętów wynosi wtedy zaledwie ok. 2,5 stopnia (dla porównania: w przypadku standardowego zawieszenia karoseria odchyla się o ok. 5 stopni). Zależny od sytuacji rozkład momentów przechyłu umożliwia zachodzenie sytuacji samopoziomowania, które jest neutralne lub minimalnie nadsterowne. Aktywne zawieszenie oferuje jeszcze jedną nową, unikalną funkcję. Karoseria może unieść się nawet o ok. 50 mm, by zapewnić pasażerom jeszcze bardziej wygodne wyjście lub wejście do samochodu.

Dzięki dynamicznemu układowi czterech kół skrętnych, Audi S8 na nowo wyznacza granice fizycznych możliwości. Układ ten umożliwia niezależne od siebie ustawienie kąta skrętu kół osi przedniej i tylnej. W ten sposób łączy bezpośrednią, sportową reakcję układu kierowniczego przy niskich i średnich prędkościach, z najwyższym stopniem stabilności podczas jazdy po autostradzie i z małym promieniem skrętu – rozwiązuje długotrwały konflikt interesów pomiędzy tymi celami. Podczas szybkiego pokonywania zakrętów, sportowy mechanizm różnicowy aktywnie rozdziela moment obrotowy pomiędzy tylnymi kołami. Podczas wchodzenia w zakręt, albo podczas przyspieszania w nim, większość momentu transferowana jest na koło znajdujące się na zewnątrz zakrętu. To dosłownie wciska samochód w zakręt i niweluje w zarodku wszelkie objawy podsterowności. W przypadku wystąpienia nadsterowności, sportowy mechanizm różnicowy przesyła moment napędowy na koło znajdujące się wewnątrz zakrętu, co stabilizuje Audi S8. Dynamiczny układ czterech kół skrętnych, sportowy mechanizm różnicowy i predyktywne, aktywne zawieszenie, są elementami standardowego wyposażenia nowego Audi S8. Współpraca tych systemów jest w tej klasie pojazdów czymś unikalnym. Umożliwia ona zbalansowane, a jednocześnie sportowe prowadzenie samochodu w każdej sytuacji drogowej. Klienci mogą wybrać dodatkowo opcjonalne tarcze hamulcowe z ceramiki i włókna węglowego o średnicy 420 mm (oś przednia) i 370 mm (oś tylna). Tarcze ceramiczne są wentylowane od wewnątrz, odporne na zużycie i wraz z zaciskami o 9,6 kg lżejsze od tarcz żeliwnych. Każdy z zacisków na przedniej osi ma dziesięć tłoczków.

Przeczytaj również

Popularne