Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

Alfa Romeo Milano. Wreszcie nowy model. I to z Polski

Alfa Romeo Milano to kompletnie nowy samochód, którym marka wraca do najpopularniejszego segmentu. Zajmie miejsce kompaktowych MiTo i Giulietty. Jednak Milano jest nowa tylko dla samej marki Alfa Romeo, bo pod zgrabnym nadwoziem kryje się technologia Jeepa Avengera i Fiata 600.

Nie często zdarza się, by Alfa Romeo wprowadzała nowy model. Ostatnio było to w 2016 roku. Wtedy debiutował duży SUV Stelvio. Rok wcześniej pojawiła się długo oczekiwana Giulia. Od tamtego czasu cisza. A co z kompaktami? Trochę czasu zajęło, by szefowie marki należącej do konglomeratu Stellantis zrozumieli, że potrzebny jest nieduży kompaktowy model na kształt Mito czy Giulietty. No i jest.

Elektryk i hybryda

Alfa Romeo Milano ma kompaktowe wymiary: długość 4,17 m, szerokość 1,78 m i wysokość 1,5 m. Wszystko opakowane jest w gustownie skrojone proporcjonalne nadwozie. Jedynie Scudetto, czyli charakterystyczny grill z logo marki może wywoływać ciarki na plecach. Szczególnie bardziej zagorzałych miłośników włoskiej marki, nie wspominając już nawet o Alfisti.

To, czym zachwycać ma nowa Alfa, nie jest jednak tylko włoski design i rekordowy w klasie bagażnik o pojemności 400 litrów. Milano ma jeździć jak każda inna Alfa, dynamicznie i szybko budząc emocje i uśmiech na twarzy. Z informacji, jakie na razie ujawnił producent, pod maską będzie zarówno napęd elektryczny, jak i spalinowy. W przypadku wersji Electtrica silnik ma moc 156 lub 240 KM (Veloce) a baterii 54 kWh pojemności. Słabsza wersja w trybie mieszanym pokona do 410 km, a w mieście – 590 km.

Odmiana spalinowa to napęd mild-hybrid o mocy 136 KM z trzycylindrowym silnikiem 1.2 turbo. Układ elektryczny składa się z 48-woltowego akumulatora litowo-jonowego i 21-kW silnika elektrycznego, który jest zintegrowany z innowacyjną, dwusprzęgłową 6-biegową skrzynią biegów, która współpracuje z falownikiem i centralką skrzyni biegów, aby zapewnić maksymalną wydajność. Co ciekawe w wersji hybrydowej dostępny będzie także napęd na cztery koła Q4.

Trzy wersje i trzy pakiety

Alfa Romeo Milano będzie oferowana w czterech odmianach napędu: 136-konna Ibrida, 136-konna Ibrida Q4, 156-konna Elettrica i 240-konna Eletrica Veloce. Ofertę uzupełniają trzy pakiety: Techno, zapewniający najlepsze parametry w zakresie bezpieczeństwa, technologii i funkcjonalności, takie jak autonomiczna jazda poziomu drugiego, elektrycznie sterowana pokrywa bagażnika otwierana bez użycia rąk, światła Matrix LED i nawigacja online z wirtualnym asystentem.
Premium, zapewniający najwyższy komfort i ekskluzywność, dzięki tapicerce wykonanej z winylu i tkaniny, elektrycznie sterowanemu fotelowi kierowcy z funkcją masażu, wewnętrznemu oświetleniu ambientowemu oraz aluminiowym nakładkom na pedały i na próg.

Sport, który z definicji oferuje najlepszy sportowy charakter dzięki fotelom Sabelt, tapicerce z Alcantary i sportowym elementom nadwozia.

Na start Speciale

Na start Alfa Romeo przygotowała wersję Speciale. Będzie ona dostępna wyłącznie w premierowej edycji i w wersji hybrydowej oraz ze słabszym, elektrycznym silnikiem. Standardem tej wersji będzie m.in. nawigacja, kamera 180 stopni, 8-kolorowe oświetlenie wnętrza, elektrycznie sterowana klapa bagażnika i bezkluczykowy dostęp oraz 11-kilowatową ładowarkę.

Nadwozie w tej wersji wyróżnia matowe sportowe wykończenia z akcentami w nowym, acz kultowym już czerwonym kolorze Arese oraz 18-calowe felgi aluminiowe. Wnętrze wyposażone jest w sportowe i ekskluzywne elementy, takie jak tapicerka z winylu i tkaniny „Spiga”, skórzana kierownica i elektrycznie sterowany fotel kierowcy z funkcją masażu.


Czy nowa Alfa podbije serca kierowców? Wszystko zweryfikuje cena, którą poznamy niebawem. Auto na rynek trafi we wrześni, a powstawać będzie w Tychach, obok Jeepa Avengera i Fiata 600.

Przeczytaj również
Popularne