Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

208 pomysłów na segment B

peugeot208Jeżeli w nazwie modelu są cyfry, a środkowa to zero, nie ma wątpliwości - to Peugeot. Jeżeli natomiast pierwsza cyfra to dwa, oznacza to, że to Peugeot segmentu B. Po modelach 205, 206 i 207 przyszedł czas na wersję 208, od razu w dwóch wariantach nadwoziowych: trzy i pięciodrzwiowej. Na miejsce prezentacji wybrano Portugalię, więc na tamtejszych równych drogach niełatwo jest ocenić pracę zawieszenia. Ale po kolei. Po pierwsze całkowicie zmieniono wnętrze pojazdu. Jak mówią przedstawiciele koncernu, są trzy dominujące elementy: nowa kierownica, zegary umieszczone nietradycyjnie i ekran dotykowy. Niby nic specjalnego, ale faktycznie jest inaczej. Kierownica jest maluteńka i jajowata, a to po to, aby kierowca mógł widzieć zegary, które umieszczone są nad nią! Niestety, to nie jest najlepsze rozwiązanie, ponieważ czasami wieniec przesłania widoczność. Natomiast do funkcjonalności centralnego ekranu nie można mieć zastrzeżeń. Zmieniono także nadwozie, w porównaniu do 207 krótsze są przedni i tylny zwis, a także o 110 kg zredukowano masę samochodu. Dzięki takim zabiegom jak chudsze oparcia foteli uzyskano we wnętrzu satysfakcjonującą ilość miejsca, nawet, jeżeli na tylnej kanapie siedzi człowiek słusznego wzrostu. peugeot208bOczywiście całkowicie przeprojektowano gril, przednie i tylne światła. Czy 208 jest ładniejszy, nie wiadomo, bo to zawsze kwestia sporna. Mi osobiście bardziej podoba się linia boczna nowego ?Peugeota, ale przód i tył bardziej urzekał mnie w 207. Niezmienne jest natomiast to, że 208 prowadzi się jak jego poprzednik – pewnie, skutecznie i niezwykle przyjemnie. Wydaje się, że samochód ma napęd na wszystkie koła, tak sprawnie pokonywał portugalskie serpentyny. Pewne uwagi można mieć do skrzyni biegów, która czasami jakby chciała podążać nie za ręką kierowcy, ale w sobie tylko znanym kierunku. Więcej o silnikach i samym aucie napiszemy w kwietniowym wydaniu magazynu Fleet, powiedzmy tylko, że w trzecim kwartale do sprzedaży wejdą dwie jednostki trzycylindrowe (egzemplarzami przedprodukcyjnymi mogliśmy już jeździć). Wtedy najsłabszy silnik będzie miał 68 KM, a najmocniejszy 1.6 turbo, który obecnie jest także niedostępny, aż 155 KM. TS

Przeczytaj również
Popularne