Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Wynajem długoterminowy floty zyskuje w czasach niepewności gospodarczej

szeregMimo europejskiego kryzysu i coraz gorszych wyników krajowej gospodarki, polski rynek Car Fleet Management (CFM) ma się dobrze i wciąż notuje wzrost. „Biorąc pod uwagę wyniki branży wynajmu długoterminowego w 2012 roku, możemy powiedzieć, że obrany przez sektor CFM kierunek rozwoju usług i produktów finansowych jest jak najbardziej trafiony" – mówi Artur Sulewski, dyrektor handlowy LeasePlan Fleet Management. Trudna sytuacja polskiego rynku motoryzacyjnego, nie przekłada się na kryzys w branży leasingowej. Mimo że producenci aut odnotowują spadek sprzedaży, liczba klientów firm wynajmujących pojazdy stale wzrasta. „Przewiduję, że kondycja firm CFM nie powinna zostać zachwiana, z powodu słabnącej sprzedaży nowych samochodów. Mimo, że w przypadku klientów indywidualnych zainteresowanie kupnem nowego samochodu rzeczywiście spada, firmy nadal chętnie kupują auta do swoich flot i co ważne – coraz częściej wybierają rozwiązanie w postaci usług wynajmu długoterminowego floty" – zauważa Artur Sulewski, dyrektor handlowy LeasePlan Fleet Management.Co jest powodem tak szerokiego zainteresowania firm usługami sektora CFM? W trudnych czasach kluczowe znaczenie dla klientów ma minimalizacja ryzyka związanego z zarządzaniem flotą i możliwość przeniesienia go na dostawcę. Równie ważnym argumentem dla przedsiębiorców jest brak konieczności zamrażania własnych środków finansowych. Co więcej, raty wynajmu stanowią koszt uzyskania przychodu - zmniejszają podstawę opodatkowania, poprawiając tym samym płynność finansową firmy.Są to solidne argumenty, które trafiają do firm z sektora MSP. Oferta długoterminowego wynajmu pojazdów budzi ich coraz większe zainteresowanie. Małe i średnie przedsiębiorstwa (mając flotę liczącą kilka, czy kilkanaście samochodów), korzystając z usługi wynajmu długoterminowego nie są już traktowane jak klient detaliczny i coraz częściej korzystają z takich samych usług i rabatów, jak duże floty.Mimo hamującej gospodarki krajowej branża CFM nie obawia się stagnacji. Ubiegły rok rynek flotowy zamknął kilkuprocentowym wzrostem. Siłą napędową tej branży długo jeszcze będzie udział leasingu w finansowaniu inwestycji. Zatem i prognozy na nowy 2013 rok są optymistyczne. „Nie obawiamy się o generalny potencjał wzrostu branży wynajmu długoterminowego w Polsce w 2013 roku. W zależności od sytuacji gospodarczej wzrost sektora CFM może oscylować wokół stabilnych 10%" – prognozuje Artur Sulewski, dyrektor handlowy LeasePlan Fleet Management.Wpływ na to ma także coraz chętniej wybierany produkt Full service Leasing - elastyczna, często „szyta na miarę" oferta firm CFM, która obejmuje wiele usług dodatkowych, takich jak np. własne ubezpieczenie, własny system likwidacji szkód, który nie wymaga pośredników, czy szkolenia z bezpiecznej jazdy dla pracowników użytkujących pojazdy firmowe.Potencjał polskiego sektora wynajmu długoterminowego jest ogromny. Kompleksowe i nastawione na minimalizację kosztów usługi nie tylko zwiększają satysfakcję klientów, ale pozwalają też snuć optymistyczne prognozy dla branży flot samochodowych na rok 2013. LeasePlan

 

Przeczytaj również
Popularne