Koncern Volkswagen zainwestuje w najbliższych pięciu latach w dział motoryzacyjny około 62,4 mld euro. W planie inwestycji przeznaczono też pewne kwoty na koszty związane z alternatywnymi źródłami energii – wiatrem, słońcem i wodą, które pozwolą zaopatrywać zakłady w energię odnawialną. Na dział budowy nadwozi w Wolfsburgu przeznaczonych zostało około 100 mln euro. To samo dotyczy działu budowy nadwozi w Emden. „Inwestycje w zakłady w Wolfsburgu i Emden zagwarantują dalsze funkcjonowanie trójkąta Emden – Wolfsburg – Zwickau. Wielkości produkcji i dobór produktów mogą być w przyszłości rozdzielane na poszczególne zakłady w zależności od wymagań rynku. Zabezpieczy to przyszłość tych trzech zakładów” – dodał Osterloh. Kolejnym ważnym punktem inwestycji w niemieckie zakłady będą alternatywne napędy, nowe generacje silników wysokoprężnych i benzynowych oraz nowe generacje innowacyjnej dwusprzęgłowej przekładni Volkswagena. 32,7 mld euro, czyli 66 procent koncern przeznaczy na inwestycje rzeczowe w dziale produkcji samochodów w celu modernizacji i rozszerzenia palety produktów wszystkich marek. Główny nacisk położony zostanie na nowe samochody i kolejne generacje modeli prawie wszystkich klas samochodów, opierające się na technologii modułowej. Koncern Volkswagen będzie zatem konsekwentnie kontynuował ofensywę modeli by zdobyć nowe rynki i segmenty. W dziedzinie budowy napędów wprowadzone zostaną nowe generacje silników udoskonalonych pod względem mocy, zużycia paliwa i wartości emisji. Szczególny nacisk położony zostanie na prace nad silnikami hybrydowymi i elektrycznymi. W najbliższych pięciu latach koncern przeznaczy także 17,1 mld euro na inwestycje nie związane bezpośrednio z poszczególnymi produktami. Nowe produkty, ze względu na swoje wysokie wymagania jakościowe i stałe udoskonalanie procesów produkcji, wymagają zmian i zwiększenia wydajności tłoczni, lakierni i działów montażu. Poza nakładami na produkcję przewidziano także inwestycje w dział prac badawczych i rozwojowych, zapewnienia jakości, dystrybucji, zaopatrzenia w oryginalne części zamienne i w technologie informacyjne. Źródło: VW