Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
MAN

Volkswagen zainwestuje do 2016 roku ponad 62 miliardy euro

up4Koncern Volkswagen zainwestuje w najbliższych pięciu latach w dział motoryzacyjny około 62,4 mld euro. W planie inwestycji przeznaczono też pewne kwoty na koszty związane z alternatywnymi źródłami energii – wiatrem, słońcem i wodą, które pozwolą zaopatrywać zakłady w energię odnawialną. Na dział budowy nadwozi w Wolfsburgu przeznaczonych zostało około 100 mln euro. To samo dotyczy działu budowy nadwozi w Emden. „Inwestycje w zakłady w Wolfsburgu i Emden zagwarantują dalsze funkcjonowanie trójkąta Emden – Wolfsburg – Zwickau. Wielkości produkcji i dobór produktów mogą być w przyszłości rozdzielane na poszczególne zakłady w zależności od wymagań rynku. Zabezpieczy to przyszłość tych trzech zakładów” – dodał Osterloh. Kolejnym ważnym punktem inwestycji w niemieckie zakłady będą alternatywne napędy, nowe generacje silników wysokoprężnych i benzynowych oraz nowe generacje innowacyjnej dwusprzęgłowej przekładni Volkswagena. 32,7 mld euro, czyli 66 procent koncern przeznaczy na inwestycje rzeczowe w dziale produkcji samochodów w celu modernizacji i rozszerzenia palety produktów wszystkich marek. Główny nacisk położony zostanie na nowe samochody i kolejne generacje modeli prawie wszystkich klas samochodów, opierające się na technologii modułowej. Koncern Volkswagen będzie zatem konsekwentnie kontynuował ofensywę modeli by zdobyć nowe rynki i segmenty. W dziedzinie budowy napędów wprowadzone zostaną nowe generacje silników udoskonalonych pod względem mocy, zużycia paliwa i wartości emisji. Szczególny nacisk położony zostanie na prace nad silnikami hybrydowymi i elektrycznymi. W najbliższych pięciu latach koncern przeznaczy także 17,1 mld euro na inwestycje nie związane bezpośrednio z poszczególnymi produktami. Nowe produkty, ze względu na swoje wysokie wymagania jakościowe i stałe udoskonalanie procesów produkcji, wymagają zmian i zwiększenia wydajności tłoczni, lakierni i działów montażu. Poza nakładami na produkcję przewidziano także inwestycje w dział prac badawczych i rozwojowych, zapewnienia jakości, dystrybucji, zaopatrzenia w oryginalne części zamienne i w technologie informacyjne. Źródło: VW

Przeczytaj również
Popularne