Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
MAN

Trzycylindrowe Mondeo

Ford-Mondeo_2013Ford zamierza pod maską nowej generacji Mondeo zastosować litrową, tryzcylindrową jednostkę EcoBoost.To pierwszy tak mały silnik oferowany w aucie klasy średniej. Ponadto producent wprowadzi do oferty Mondeo również w wersji hybrydowej. Zbudowana w oparciu o nową, globalną platformę CD, odmieniona wersja flagowego produktu marki będzie dostępna w wersjach: pięciodrzwiowej i kombi (wersja specjalnie zaprojektowana na rynek europejski) oraz jako pojazd czterodrzwiowy dostępny z oferowanym po raz pierwszy w segmencie hybrydowym napędem benzynowo-elektrycznym (HEV). Będzie to pierwszy samochód w segmencie wyposażony w 1,0-litrowy silnik benzynowy EcoBoost o najniższych wartościach zużycia paliwa, zdobywcę tytułu „Międzynarodowego Silnika Roku 2012". Ford-Mondeo_2013aKształt profilu bocznego nadaje wizualnej „lekkości", a nowocześnie wyglądająca stylizacja przedniej części nadwozia dodatkowo akcentuje świeżą sylwetkę nowego Forda z wyrazistą, trapezoidalną, przednią kratą wlotu powietrza, intrygującymi wybrzuszeniami maski i (pierwszymi w segmencie) przednimi adaptacyjnymi reflektorami LED. Ford Mondeo to pierwszy model w segmencie wyposażony w przednie adaptacyjne reflektory wykonane w technologii LED obejmujące: światła dzienne, światła mijania i światła drogowe. Potrzebujące mniej czasu do działania, bardziej wytrzymałe i energooszczędne niż tradycyjne reflektory żarówkowe, reflektory z diodami LED nowego Mondeo włączają się wraz z poruszeniem kierownicy i dostosowują projekcję wiązki do prędkości pojazdu. Dzięki temu są w stanie zapewnić większy zasięg oświetlenia przy wysokich prędkościach oraz szersze pole widzenia podczas wolnej jazdy. Wnętrze pojazdu zapewnia kierowcy i pasażerom niespotykaną ergonomię i komfort. Dostosowany do potrzeb kierowcy kokpit charakteryzuje się wysoką jakością wykonania. Miłe w dotyku materiały, ekskluzywne wykończenie i urządzenia sprawiają, że jazda Fordem Mondeo jest bardziej luksusowa niż kiedykolwiek przedtem. Nowy, czterodrzwiowy Mondeo HEV to pierwszy pojazd Forda z napędem hybrydowym w Europie, stanowiącym połączenie 2,0-litrowego silnika benzynowego z 35-kilowatowym silnikiem elektrycznym zasilanym litowo-jonowym akumulatorem. Zestaw ten zapewnia niskie zużycie paliwa i niską emisję CO2. Po raz pierwszy w ofercie dostępny będzie również Ford Mondeo w wersji z silnikiem wysokoprężnym i napędem na cztery koła, który gwarantuje doskonałą przyczepność, osiągi i wysoki komfort jazdy. Ponadto, nowy Mondeo będzie pierwszym samochodem w segmencie wyposażonym w urządzenia SYNC i MyFord Touch: system łączności sterowany głosem z 8-calowym, kolorowym ekranem dotykowym, który może pełnić rolę bezprzewodowego punktu dostępu do internetu nawet dla pięciu urządzeń mobilnych jednocześnie. SYNC i MyFord Touch sprawiają, że czynności takie jak sprawdzanie telefonu, uruchamianie odtwarzacza medialnego na urządzeniach mobilnych, kontrola klimatyzacji, radia, odtwarzacza CD lub systemu nawigacji nie dekoncentrują uwagi kierowcy. Dzięki funkcji głosowego sterowania kierowca może trzymać ręce na kierownicy, a wzrok mieć skierowany na drogę. Ponadto, wszystkie nowe modele będą wyposażone w tylne, nadmuchiwane pasy bezpieczeństwa, które zadebiutują na europejskim rynku razem z Fordem Mondeo. Pasy zostały zaprojektowane specjalnie z myślą o zmniejszeniu obrażeń głowy, szyi i klatki piersiowej u pasażerów siedzących na tylnych fotelach. W razie wypadku pasy natychmiast zaczynają zwiększać swoją objętość, dzięki czemu siły rozpraszają się pięć razy bardziej niż w przypadku tradycyjnych pasów bezpieczeństwa. Ford / PD

Przeczytaj również
Popularne