Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Konkurs

Targi w Hanowerze 2012 (cz.2) – autobusy

mbcapacityIAA Hannover (Internationale Automobil Ausstellung) to największe na świecie Międzynarodowe Targi Pojazdów Użytkowych oraz sprzętu specjalistycznego dla transportu. To również najlepsze na świecie miejsce do zapoznania się z nowinkami ze świata autobusów. Podczas targów, na Gali VDA, przyznano również tytuł Bus of the Year 2013. 1. Mercedes Citaro – Bus of the Year 2013 Mercedes Citaro Euro 6 został laureatem tytułu Bus of the Year 2013. Model ten jest produkowany w dwóch wersjach: 12-metrowej (dla 105 pasażerów, w tym 31 na miejscach siedzących) oraz 18-metrowej, przegubowej Citaro G (z 155 miejscami, w tym 44 siedzącymi). Pierwszy z nich może być napędzane przez silnik OM 906 hLA o mocy 210 kW. Oba autobusy mogą być też napędzane przez silnik OM 906 hLA o mocy 260 kW amz2. Elektryk z Kutna - AMZ City Smile CS10E Electric Producent zabudów specjalistycznych z Kutna rozwija intensywnie dział produkcji autobusów. Niespełna półtora roku temu zaprezentował model City Smile a obecnie zadebiutowała w Hanowerze jego całkowicie elektryczna wersja. Model ten wyposażono w silnik elektryczny słoweńskiej marki TAM o mocy 120 kW. Zasięg autobusu producent ocenia na 240 km. goldendragon3. Golden Dragon Golden Dragon, jeden z czterech największych producentów autobusów w Chinach, próbuje swoich sił w Europie. Zakłady tej firmy są w stanie wytwarzać ok. 25 tys. autobusów rocznie a przypomnijmy, ze cała Europa kupuje rokrocznie ok. 30-40 tys. autobusów. Na razie Golden Dragon może się pochwalić sprzedażą autobusów w Finlandii oraz Niemczech. kinglong4. Kinglong Do tej pory największe sukcesy handlowe ze wszystkich chińskich producentów pojazdów święci w Europie Kinglong. Firma ta dostarcza rocznie ok. 300-500 autobusów głównie na rynki Wielkiej Brytanii, Malty oraz Węgier. 5. Scania CityWide Szwedzka Scania wprowadziła niedawno do oferty zmodernizowaną linię autobusów miejskich i lokalnych CityWide. Te produkowane w Słupsku pojazdy są napędzane 5-cylindrowymi silnikami o pojemności 9-litrów o mocach od 230 do 280 KM. Jako paliwo, zależnie od wersji, mogą one wykorzystywać olej napędowy, biodiesel, bioetanol lub gaz ziemny. setra5006. Setra serii 500 Nowa generacja autobusów turystycznych Setra ComfortClass 500 może się pochwalić rewelacyjnie niskim jak na autobusy współczynnikiem oporu powietrza – 0,33, czyli 20% niższy niż w poprzednim modelu. W porównaniu ze starszym modelem autobus jest również dłuższy i wyższy (ma również 4 cm wyżej położoną podłogę). Wzrosła również objętość bagażników – do 9,7m3 w wersji bez toalety i 8,5 m3 z WC. Setra jest napędzana przez silnik diesla Mercedes OM 470 Euro VI o mocy 425 KM, który współpracuje z 8-biegowa skrzynią GO 250-8 Powershift. solarisev7. Ofensywa Solarisa Wiele nowości zaprezentował w Hanowerze również Solaris. Najważniejszą z nich był całkowicie elektryczny autobus Urbino 12 Electric. Pojazd wyposażony jest w baterie o pojemności 210 kWh, dzięki którym może przejechać ok. 120 km bez ładowania. Maksymalnie może przewozić 85 pasażerów. Pierwszy autobus tego typu trafi do niemieckiego klienta w przyszłym roku. Poza tym Solaris pochwalił się 12-metrowym niskopodłogowym autobusem podmiejskim, zmodernizowanym autobusem międzymiastowym Interurbino a także najdłuższym do tej pory wyprodukowanym w Bolechowie pojazdem, czyli 18,75-metrowym przegubowcem. viseon8. Viseon – chiński przyczółek Niemiecki producent autobusów Viseon (powstały w 2008 r. na bazie fabryki Neoplana w Pilsting), specjalizujący się w produkcji luksusowych autobusów turystycznych, został w maju br. kupiony przez chińską firmę Youngman. Dzięki wsparciu finansowemu producenta z Państwa Środka Viseon zapowiada on znaczący rozwój produkcji. Viseon stanowi już coraz większą konkurencję dla takich marek jak Setra i MAN. 9. Volvo 7900 Hybrid Wprost z wrocławskiej fabryki Volvo do Hanoweru przyjechał najnowszy miejski autobus koncernu – model 7900 Hybrid. Pojazd ten jest zbudowany z wielu elementów wykonanych z aluminium i włókna szklanego dzięki czemu udało się obniżyć masę pojazdu i zwiększyć możliwości przewozowe. Ta cecha, wraz z ze spalinowo-elektrycznym napędem, sprawia, że Volvo 7900 Hybrid może spalać ok. 37% mniej paliwa niż klasyczny odpowiednik zasilany tylko olejem napędowym. W ciągu ostatnich dwóch lat Volvo sprzedało ok. 750 szt. autobusów hybrydowych. Zobacz dalszą część relacji : Lekkie pojazdy użytkowe :   http://fleet.com.pl/aktualnosci/rynek/7866-targi-w-hanowerze-2012-cz-1-lekkie-pojazdy-uzytkowe Samochody ciężarowe :  http://fleet.com.pl/aktualnosci/samochody/7870-targi-w-hanowerze-2012-cz-3-samochody-ciezarowe  PD

Przeczytaj również
Popularne