SsangYong narodził się 60 lat temu jako producent samochodów użytkowych. Od tego czasu firma stała się ekspertem od samochodów terenowych. W latach 80-ych, kiedy w Korei rozpoczęto sprzedawać modele Korando, wykształcił się zupełnie nowy segment: SUV. Owocna współpraca z Mercedesem Benz w latach 90-ych zaowocowała światowym sukcesem modeli Musso (1993) i Rexton (2001). Solidność, niezawodność i jakość samochodów terenowych marki SsangYong pozwoliły osiągnąć solidną reputację na światowych rynkach. W 2011 r. SsangYong został przejęty przez giganta z Indii – grupę kapitałową Mahindra&Mahindra, dzięki czemu uzyskał środki pozwalające mu odzyskać siłę i energię, które od początku cechowały tę pionierską firmę. Tymczasem modele New Korando, Actyon Sports i Rexton W zyskały solidną pozycję na rynku i położyły silne podstawy pod dalszy rozwój marki. „Od 2015 r. będziemy wprowadzać na rynek po jednym produkcie rocznie, przez co umocnimy światową pozycję SsangYonga, jako firmy z hasłami zrównoważonego rozwoju wypisanymi na sztandarach, a także jako producenta pojazdów SUV o doskonałej relacji jakości do ceny." - mówi Li Ju-il, dyrektor generalny firmy. InwestycjePod koniec 2013 roku SsangYong ogłosił zamiar zainwestowania 1 miliarda dolarów w rozwój czterech nowych modeli SUV. Więcej, fundusze te mają wzrosnąć, jeśli firma utrzyma swój dotychczasowy wzrost, notowany w ostatnich latach. W 2013 r. sprzedaż samochodów na rynku w Korei wzrosła o 34.1%, podczas gdy eksport wzrósł o 11.9%. Dzięki tym osiągnięciom SsangYong osiągął w zeszłym roku status najszybciej rozwijającego się producenta samochodów w Korei. Firma planuje, że wzrost ten zostanie dodatkowo wzmocniony dzięki modelowi X100, którego wersja koncepcyjna SIV-1 (od Smart Interface Vehicle) przyciąga wzrok na wszystkich salonach samochodowych świata. Za fascynującym projektem tego kompaktowego crossovera kryją się zaawansowane technologie infotainmentowe (informacja + rozrywka) i szkoleniowe, co szczególnie powinno przypaść do gustu młodszych odbiorców. Wersja produkcyjna tego modelu ma zjechać z taśmy w odnowionej fabryce w Pyeongtaek w przyszłym roku.Aby zrealizować swoje cele, SsangYong nie będzie jednak polegał wyłącznie na X100. Producent zapowiada premierę jednego modelu rocznie poczynając od 2015 roku. Tak zróżnicowana oferta ma odpowiadać na życzenia i potrzeby klientów na całym świecie – nie tylko pod względem wzornictwa i technologii, ale także dynamiki jazdy, komfortu, ekologii i bezpieczeństwa. Z tymi nowymi okrętami flagowymi firma planuje zdobyć przyczółki na rynku amerykańskim, nie spuszczając z celownika państw takich jak Chiny, Indonezja, Australia i RPA. SsangYong