Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Rusza Volkswagen Castrol Cup

Golf CupVolkswagen Racing Polska oraz Volkswagen Group Polska zaprezentowały strategicznego i tytularnego sponsora nowej serii wyścigów – firmę Castrol. Cykl wyścigów, które rozgrywane będą w Polsce, Czechach, Austrii, na Węgrzech i Słowacji nosić będzie nazwę Volkswagen Castrol Cup. Sponsorem strategicznym planowanego na trzy sezony cyklu wyścigów będzie Castrol. Firma ta od wielu lat towarzyszy Volkswagenowi w sporcie motorowym. Przykładem udanej współpracy w ostatnich latach jest Rajd Dakar. Volkswageny Race Touareg, których silniki były smarowane olejem Castrol Edge, trzykrotnie z rzędu w latach 2009, 2010 i 2011 wygrały ten ekstremalny i najtrudniejszy rajd w sezonie. W przyszłym roku Castrol będzie partnerem Volkswagena m.in. podczas startów fabrycznego zespołu w Rajdowych Mistrzostwach Świata WRC. VW GOLF CUP budowa20121113  DSC4740Pozostałymi sponsorami pucharu Volkswagen Castrol Cup zostały firmy Hankook, Volkswagen Bank Polska, a także STS Logistics. W przyszłym roku zaplanowano 7 rund, w trakcie których rozegranych zostanie w sumie 14 wyścigów. Oprócz polskiego Toru Poznań, zawodnicy ścigać się będą także w Czechach (Brno), na Słowacji (Slovakiaring), na Węgrzech (Hungaroring) oraz w Austrii (Red Bull ring). Wstępny terminarz przedstawia się następująco: 1. Runda, Polska – Tor Poznań, 12-14.04.20132. Runda, Słowacja – Slovakia Ring, 26-28.04.20133. Runda, Republika Czeska – Autodrom Brno, 17-19.05.20134. Runda, Polska – Tor Poznań, 14-16.06.20135. Runda, Austria – Red Bull Ring, 23-25.08.20136. Runda, Węgry – Hungaroring, 20-22.09.20137. Runda, Polska – Tor Poznań, 04-06.10.2013 Podczas każdego weekendu pierwszego dnia odbędą się 2 sesje treningowe – każda po 30 minut, oraz sesja kwalifikacyjna (także 30 minutowa). Drugiego dnia zawodnicy wystartują w dwóch wyścigach, które oddzieli kilkugodzinna przerwa. Kolejność startu do drugiego wyścigu ustalą wyniki pierwszego, z założeniem, że pierwsza ósemka wystartuje w odwrotnej kolejności. VW GOLF CUP budowa20121113  DSC4878Nowością na polskich torach jest sposób zabezpieczenia i serwisowania samochodów. Przez cały sezon pozostaną one w gestii organizatora, to on będzie odpowiadał za ich przygotowanie do startów oraz dostarczenie na wyścigi. Kierowca na tor wyścigowy stawić się będzie musiał tylko z kaskiem i kombinezonem. Wolno mu będzie tylko i wyłącznie regulować ustawienie fotela i ciśnienie w oponach. Żadna ingerencja w samochody przygotowane przez organizatora nie będzie możliwa. Punkty za wyścig przyznawane będą dla pierwszej dwudziestki zawodników. Punktacja pierwszej rundy będzie o połowę mniejsza: miejsce pierwsza runda pozostałe rundy1 30 pkt 60 pkt2 24 pkt 48 pkt3 20 pkt 40 pkt4 17 pkt 34 pkt5 16 pkt 32 pkt6 15 pkt 30 pkt7 14 pkt 28 pkt8 13 pkt 26 pkt9 12 pkt 24 pkt10 11 pkt 22 pkt11 10 pkt 20 pkt12 9 pkt 18 pkt13 8 pkt 16 pkt14 7 pkt 14 pkt15 6 pkt 12 pkt16 5 pkt 10 pkt17 4 pkt 8 pkt18 3 pkt 6 pkt19 2 pkt 4 pkt20 1 pkt 2 pkt Zawodnicy ścigać się będą w specjalnie przygotowanych Volkswagenach Golfach GTI. Pierwsze samochody są już zbudowane. Specyfikacja wyścigowego Golfa została dopracowana we współpracy z Volkswagen R GmbH oraz Volkswagen Motorsport, działami Volkswagena zajmującymi się samochodami sportowymi. Samochód wyposażony jest w silnik 2.0 TSI o mocy 260 KM. Dodatkowy smak rywalizacji doda system Push-to-Pass. System ten po aktywacji, na kilkanaście sekund zwiększy moc silnika o dodatkowe 50 KM. Będzie go można użyć od kilku do kilkunastu razy podczas wyścigu (w zależności od toru). Samochody wyposażone są w nowe zawieszenie i inne elementy dostosowujące je do ekstremalnego ścigania po torze wyścigowym. Ilość zawodników została ustalona na 24 osoby. Organizatorzy czekają na zamknięcie listy zgłoszeń do 15 grudnia. Kilka tygodni przed pierwszą eliminacją, zawodnicy wezmą udział w specjalnym szkoleniu związanym z techniką jazdy oraz korzystaniem z urządzeń telemetrii. Dodatkową atrakcją podczas rywalizacji na torze będzie udział specjalnie zaproszonych na weekend wyścigowy kierowców tzw. VIP Drivers. Będą to osoby ze świata sportu, polityki i show businessu, jednakże z doświadczeniem w motorsporcie. Nagrodą główną dla zwycięzcy pucharu jest nowy Volkswagen Golf 7 a także kwota 30.000 Euro. Zdobywca drugiego miejsca otrzyma 20.000, a trzeciego 10.00 Euro. Pieniądze te nie będą wypłacone w gotówce, ale przeznaczone zostaną na dalszy rozwój kariery. Zawodnicy nagradzani będą także po każdym wyścigu. Pierwsza ósemka otrzyma do podziału kwotę 8.000 Euro. Volkswagen Group Polska

 

Przeczytaj również
Popularne