W czerwcu 2025 r. rynek samochodów osobowych i dostawczych wyniósł 55 536 szt. i był o 2,5% niższy od czerwca 2024 r. oraz o 6,9% wyższy od maja br. Samych samochodów osobowych zarejestrowano mniej, bo 49 587 (-1,3%). Podobnie w przypadku aut dostawczych - 5 949 (-10,6%).
Jak analizuje PZPM, po serii wzrostów trwających od sierpnia 2022, przyszedł czas na spadki. Rejestracje samochodów osobowych spadły drugi raz w tym roku. Jednak tegoroczny czerwcowy wynik był nieznacznie słabszy od rekordowego czerwca 2024 roku.
Tąpnięcie widać wśród rejestracji przez klientów indywidualnych, ale jest mocniejsze niż w przypadku rejestracji na firmy. Marki premium zachowały status.
Wśród aut osobowych z napędami alternatywnymi (BEV, PHEV, HEV, MHEV) najszybciej rośnie rynek aut hybrydowych plug-in (PHEV) +87%. To więcej niż w przypadku aut elektrycznych (+79%), na których popularność, bez wątpienia wpływ ma system rządowych dopłat.
Zatem jeśli nie korzystamy z dofinansowania i decydujemy własnym portfelem, hybrydy ładowane z gniazda są najmocniej rosnącym rodzajem napędu. Więcej o nich pisaliśmy TUTAJ. Niepodzielnie jednak najpopularniejsze są auta hybrydowe (HEV+MHEV), które dominują z 44% udziałem w rynku. Trudno się dziwić, ich wybór jest najszerszy.
Wśród marek z pierwszej dziesiątki rankingu pięć odnotowało spadek.
Wśród modeli najwyższy wzrost uzyskał Skoda Karoq, która w porównaniu z czerwcem 2024 przesunął się w rankingu o 49 pozycji na szóste miejsce.
Od początku 2025 r. zarejestrowano 318 379 sztuki samochodów osobowych i dostawczych do 3,5 t. To więcej o 2,8% (+8 537 szt.) niż w tym samym okresie 2024 roku.
Rejestracje samochodów osobowych w okresie styczeń-czerwiec 2025 r. osiągnęły 285 311 szt. (+3%; +8 354 szt.), a dostawczych 33 068 szt. (+0,6%; +183 szt.).