Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Plany zakupowe Polaków w 2012 roku

Fabryka_Kia_-_Zylina_037% Polaków planuje zakup auta dla siebie lub swojego gospodarstwa domowego. Ponad połowa ma zamiar zrealizować swoje plany w ciągu najbliższych 12 miesięcy, jeden na trzech w okresie od roku do 2 lat, a około 12% odkłada swoje motoryzacyjne marzenia na przyszłość. Z raportu "Intencja zakupu samochodu - edycja 2012 rok", przygotowanego przez Sektor Badań Rynku Motoryzacyjnego TNS OBOP wynika, że poziom tegorocznych deklaracji jest identyczny jak w ubiegłym roku Znaczący wzrost planów zakupowych (z 7% do 12%) obserwowano ostatnio w 2007 roku. W ciągu ostatnich czterech lat odnotowuje się niewielki, ale systematyczny spadek do 7% w roku 2011 i 2012. Częściej zakup samochodu planują mężczyźni (9%) oraz osoby młode, w wieku 25-34 lat (13%). Nieco częściej motoryzacyjne zakupy planują osoby o dobrej sytuacji społeczno-ekonomicznej, specjaliści oraz osoby na stanowiskach kierowniczych (13%) oraz mieszkańcy małych miast do 20 000 mieszkańców (11%). Relatywnie częściej deklarację zakupu auta składają też osoby, w których gospodarstwach domowych już jest samochód (9%) niż takie, które samochodu jeszcze nie mają. Planując zakup auta, zdecydowana większość Polaków myśli o pojeździe używanym (90% planujących zakup w ciągu najbliższych 12 miesięcy). Tylko jeden na dziesięciu chce wybrać auto fabrycznie nowe. Jest to o 10 punktów procentowych mniej niż rok temu. Wyniki badania potwierdzają obserwację, że Polacy stali się bardziej ostrożni w planowaniu zakupu fabrycznie nowego auta - uważają autorzy cytowanego opracowania. "Intencja zakupu samochodu od kilku lat utrzymuje się na podobnym i niskim poziomie w granicach 7%-9%. Wyniki badania pokazują, że odsetek osób, które rzeczywiście dokonują zakupu samochodu dokładnie pokrywa się odsetkiem planujących. Miało to miejsce w 2011 r., kiedy to 7% badanych planowało zakup samochodu i jak pokazała tegoroczna edycja naszego badania, takie samo grono faktycznie samochód kupiło. Nasuwa się zatem przypuszczenie, że ten rok nie przyniesie większych zmian tego wskaźnika - komentuje wyniki badania Magdalena Sawińska, lider Sektora Badań Rynku Motoryzacyjnego TNS OBOP. TNS OBOP

Przeczytaj również
Popularne