Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

Nissan umocnił się w Europie

Nissan zanotował w 2014 r. rekordowy udział w europejskim rynku, osiągając 4,1%. W zeszłym roku japońska marka dostarczyła na Starym Kontynencie 724 613 pojazdów, z czego 70 316 przypadło na grudzień.

Do wyników sprzedaży Nissana w Europie przyczyniło się 12 premier w ciągu tyluż
miesięcy. Wśród nowości były między innymi dwa crossovery (X-Trail i nowy Juke) oraz
produkowany w Barcelonie Pulsar, którym Nissan powrócił do segmentu C.
Nissan rozszerzył także ofertę pojazdów elektrycznych, wprowadzając do sprzedaży w pełni elektrycznego użytkowego vana e-NV200, produkowanego w rozbudowywanych zakładach w Barcelonie.

W ubiegłym roku linię produkcyjną zakładów w Sunderland (Anglia) opuścił 2-milionowy egzemplarz Nissana Qashqai – modelu, który osiągnął ten próg najszybciej ze wszystkich samochodów produkowanych w Wielkiej Brytanii. Wielkość produkcji w fabryce Nissana w Sunderland już trzeci rok z rzędu przekracza 500 000 pojazdów, co umacnia jej pozycję jako najwydajniejszych zakładów w brytyjskiej branży motoryzacyjnej.

Nissan LEAF pozostaje najpopularniejszym samochodem elektrycznym z udziałem w rynku na poziomie 27%. W ubiegłym roku sprzedano 15 000 egzemplarzy tego modelu – o 30% więcej niż w 2013 r.

Inwestycje we wzmocnienie bazy produkcyjnej Nissana na największych rynkach, w tym
w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Rosji, przynoszą efekty w postaci wzrostu liczby rejestracji
odpowiednio o 17%, 13% i 19% w ujęciu rok do roku. W Rosji sprzedaż znacznie wzrosła dzięki wprowadzeniu w połowie roku marki Datsun (11 419 sprzedanych pojazdów).

W ogólnoeuropejskiej klasyfikacji producentów Nissan awansował o jedną pozycję w porównaniu z 2013 r. Obecnie marka zajmuje 12. miejsce i zwiększyła udział w 22 z 38 rynków w Europie, na których jest obecna. Ogólnie Nissan zajmuje drugie miejsce wśród marek azjatyckich o największej sprzedaży w Europie oraz jest najpopularniejszą marką azjatycką w Wielkiej Brytanii, Francji i Słowenii.

Najważniejsze dla Nissana rynku europejskie w 2014 roku
Rosja 173 429 szt. pojazdów sprzedanych
Wielka Brytania 149 877 szt.
Francja 74 928 szt.
Niemcy 65 627 szt.
Włochy 53 246 szt.
Hiszpania 44 006 szt.

Nissan

Przeczytaj również
Popularne