Koncern MAN zamknął rok finansowy 2011 z bardzo dobrymi wynikami. Obroty w ubiegłym roku finansowym wzrosły o 12 proc., osiągając poziom 16,5 mld €. Wynik operacyjny został poprawiony w stosunku do roku poprzedniego o 43 proc. do poziomu 1,5 mld €, zaś rentowność ze sprzedaży zwiększyła się z 7,1 proc. do 9 proc. Tym samym Grupa MAN w 2011 r. ponownie powiększyła swoją wartość. W roku 2012 zarząd przedsiębiorstwa przygotowuje się na wyhamowaną koniunkturę światową. - W Europie liczymy się ze stabilnymi wynikami w dziedzinie pojazdów użytkowych, mniej więcej na poziomie 2011 roku. Natomiast w Brazylii sprzedaż się zmniejszy. Ogólnie obroty w sektorze pojazdów użytkowych nieznacznie się zmniejszą, prawdopodobnie o 5 proc. W dziedzinie napędów spodziewamy się natomiast wzrostu obrotów o około 5 proc. Z tego powodu dla całej grupy liczymy się z ogólnie nieznacznym spadkiem przychodów. Rentowność sprzedaży osiągnie prawdopodobnie średnią wartość rentowności docelowej rzędu 8,5 proc. Ocena ta sprawdzi się pod warunkiem, że politykom uda się uspokoić rynki finansowe i tym samym zapobiec istotnemu przeniesieniu się niepokojów w sferę realnej gospodarki - stwierdził Frank H. Lutz, członek Zarządu, odpowiedzialny za sprawy finansowe w MAN SE. Głównym filarem rekordowych obrotów Grupy MAN był przede wszystkim sektor pojazdów użytkowych (MAN Truck & Bus i MAN Latin America). Dział ten odnotował wzrost obrotów o 19 proc. do poziomu 12,6 mld €. Łącznie MAN sprzedał 155 520 pojazdów ciężarowych i autobusów. Rentowność ze sprzedaży wyniosła przy tym 7,7 proc. Firmie MAN Truck & Bus udało się uzyskać ponad trzykrotnie lepszy wynik z działalności operacyjnej. Wyniósł on 565 mln €. Przedsiębiorstwo ponownie rozbudowało swoją pozycję na europejskim rynku pojazdów ciężarowych o dmc ponad 6 ton, uzyskując tym samym, z 18-proc. udziałem na rynku, drugie miejsce w rankingu konkurentów. Dzięki temu, szósty raz z rzędu MAN powiększył swój udział na rynku w Europie. MAN jest liderem na tak ważnych rynkach jak Austria, Polska, Rumunia i Chorwacja. Między innymi w Niemczech, Danii, Czechach i na Węgrzech oraz w Szwajcarii MAN zajmuje drugie miejsce.Także w dziedzinie autobusów o dmc ponad 8 ton MAN Truck & Bus poczynił postępy. Prawie 14 proc. wszystkich nowo zarejestrowanych w 2011 r. autobusów w Europie to autobusy marki MAN i NEOPLAN. W ubiegłym roku MAN Truck & Bus dostarczył do swoich klientów łącznie 83 418 pojazdów ciężarowych i autobusów - to wzrost o 38 proc. Wynik Grupy MAN po opodatkowaniu osiągnął poziom 247 mln € i był tym samym o 475 mln € niższy niż wynik roku poprzedniego. Jest to spowodowane głównie kosztami związanymi z ugodą zawartą między MAN, IPIC i MPC dotyczącą sprzedaży Ferrostaal (-434 mln €). Ponadto, zmiany w wycenie udziału w Scanii obciążyły wynik 182 milionami €. Źródło: MAN