Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
MAN

Jakie auta lubią kobiety?

PoloJak wynika z aktualnych danych dotyczących rynku niemieckiego, około 1/3 nowych samochodów rejestrowana jest w tym kraju na kobiety, jednak w przypadku marek rodzimych odsetek ten jest wyraźnie niższy. Czy to dlatego, że oferta niemieckich koncernów często nie odpowiada preferencjom pań? Jak wynika z danych przygotowanych przez niemiecki Instytut CAR pod kierownictwem Ferdynanda Dudenhoffera, tylko około 1/3 nowych samochodów rejestrowana jest w tym kraju na kobiety, jednak w przypadku rodzimych marek odsetek ten i tak jest wyraźnie niższy.
W ciągu siedmiu pierwszych miesięcy bieżącego roku rejestracje nowych aut przypadające na kobiety stanowiły tylko 33,3% całego rynku w Niemczech. To wyraźnie mniej niż w roku 2010 (34,2%). To również mniej niż w rekordowym pod tym względem roku 2009 (38,9%), kiedy to nad Renem obowiązywał program dopłat zachęcających do wymiany starego auta na nowe. Dobre wyniki sprzedaży notowały wówczas przede wszystkim samochody miejskie takie jak np. Fiat 500 oraz MINI, do których kobiety nie kryją swojej sympatii. Przy tegorocznym udziale kobiet w rejestracjach nowych aut na poziomie nieco ponad 33%, wyniki poszczególnych marek niemieckich są gorsze: Volkswagen (33,1%), Opel (32,6%), Audi (30,5%), BMW (25,7%), Porsche (18,7%) oraz Mercedes-Benz (16,9%). Dla porównania, szczególnym zainteresowaniem płci pięknej cieszy się marka MINI, dla której udział rejestracji przypadających w omawianym okresie na kobiety to aż 49,6%. Porównywalnym wynikiem pochwalić się może tylko marka Daihatsu.
Źródło: Welt Online, Samar

Przeczytaj również
Popularne