31 008 rejestracji, to wzrost o 15 proc. i najlepszy wynik w historii Hyundai Motor Poland. Bestsellerem został Tucson, a i30 to nadal prawdziwy flotowy przebój. Mimo wielu nowości klienci nadal chętnie wybierali Elantrę.
Ubiegły rok Hyundai Motor Poland zamknął wynikiem 31 008 zarejestrowanych aut, czyli o 15% więcej niż w 2023. To najlepszy wynik osiągnięty od początku działalności marki Hyundai na polskim rynku. Po raz kolejny bestsellerem koreańskiego producenta okazał się model Tucson, który stanowił niemal jedną trzecią zeszłorocznej sprzedaży.
Obecna generacja Tucsona jest obecna na rynku od 2020 roku. Ten model jest bestsellerem Hyundaia zarówno w Polsce, jak i w Europie. W ubiegłym roku ten średniej wielkości SUV przeszedł lifting, o czym pisaliśmy TUTAJ. Oprócz detali nadwozia, samochód otrzymał niemal całkowicie nowe wnętrze. Zmiany spodobały się najwyraźniej klientom, ponieważ w 2024 polskie salony opuściło aż 13 129 tych aut. To o 23% więcej niż w roku ubiegłym.
Skokowo, bo aż o 80%, wrosło zainteresowanie hybrydami (HEV). Z polskich salonów wyjechało aż 4780 hybrydowych Tucsonów. Modele z układem miękkiej hybrydy (MHEV) odpowiadały za 7064 rejestracje. Resztę stanowiły wersje spalinowe i PHEV.
Drugie miejsce obronił model i30 z wynikiem 5235 rejestracji (-5%). I choć wynik jest gorszy od ubiegłorocznego, to nadal prawdziwy flotowy przebój, który w ubiegłym roku także doczekał się zmian.
Na podium wskoczył model i20, który także przechodził odświeżenie designu. W 2024 roku sprzedano w Polsce 4336 tych zgrabnych aut segmentu B, co oznacza wzrost o 54%.
Tuż za podium znalazła się Kona, z wynikiem 3909 rejestracji (+16%). Niemal 300 z nich to wersje elektryczne. Prawdziwym hitem okazała się hybryda (HEV) z wynikiem 1557 sprzedanych egzemplarzy. W porównaniu do 2023 roku aż o 80% wzrosło zainteresowanie tą wyjątkowo oszczędną wersją napędową. Jej zużycie paliwa w mieście wynosi poniżej 4 litrów na 100 km.
W kolejny rok Hyundai Motor Poland wchodzi z szeroką gamą świeżych modeli. W połowie zeszłego roku odświeżone zostały dwa najlepiej sprzedające się modele marki: Tucson oraz i30. Zaledwie kilka miesięcy temu do oferty dołączył flagowy SUV - Santa Fe. Auto ma całkowicie nowy design i jest dostępne zarówno w wersji HEV, jak i PHEV.
W polskich salonach debiutował także duży van Staria. W tym roku do klientów dotrze poliftowy Ioniq 5, który oprócz nowych funkcji i zmian wizualnych otrzyma większy akumulator o pojemności 88 kWh.
W pierwszym kwartale dotrą do Polski pierwsze egzemplarze miejskiego elektryka – Inster, więcej o nim pisaliśmy TUTAJ.
W połowie roku debiutuje także flagowy elektryk: nowoczesny Iioniq 9, którego dokładnie obejrzeliśmy podczas targów w Brukseli (relację przeczytasz TUTAJ).
Mniejsze modele: i20, BAYON oraz Kona – to także świeże konstrukcje, które cieszą się sporym powodzeniem. Pod koniec roku sportowej linii reprezentowanej Ioniq 5 N dołączy kolejny mocny model.