Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

Hyundai z rekordem sprzedaży. Elantra nadal żyje

31 008 rejestracji, to wzrost o 15 proc. i najlepszy wynik w historii Hyundai Motor Poland. Bestsellerem został Tucson, a i30 to nadal prawdziwy flotowy przebój. Mimo wielu nowości klienci nadal chętnie wybierali Elantrę.

Ubiegły rok Hyundai Motor Poland zamknął wynikiem 31 008 zarejestrowanych aut, czyli o 15% więcej niż w 2023. To najlepszy wynik osiągnięty od początku działalności marki Hyundai na polskim rynku. Po raz kolejny bestsellerem koreańskiego producenta okazał się model Tucson, który stanowił niemal jedną trzecią zeszłorocznej sprzedaży.

Hybrydy rosną o 80 proc.

Obecna generacja Tucsona jest obecna na rynku od 2020 roku. Ten model jest bestsellerem Hyundaia zarówno w Polsce, jak i w Europie. W ubiegłym roku ten średniej wielkości SUV przeszedł lifting, o czym pisaliśmy TUTAJ. Oprócz detali nadwozia, samochód otrzymał niemal całkowicie nowe wnętrze. Zmiany spodobały się najwyraźniej klientom, ponieważ w 2024 polskie salony opuściło aż 13 129 tych aut. To o 23% więcej niż w roku ubiegłym.

Skokowo, bo aż o 80%, wrosło zainteresowanie hybrydami (HEV). Z polskich salonów wyjechało aż 4780 hybrydowych Tucsonów. Modele z układem miękkiej hybrydy (MHEV) odpowiadały za 7064 rejestracje. Resztę stanowiły wersje spalinowe i PHEV.

Flotowy przebój

Drugie miejsce obronił model i30 z wynikiem 5235 rejestracji (-5%). I choć wynik jest gorszy od ubiegłorocznego, to nadal prawdziwy flotowy przebój, który w ubiegłym roku także doczekał się zmian.

Na podium wskoczył model i20, który także przechodził odświeżenie designu. W 2024 roku sprzedano w Polsce 4336 tych zgrabnych aut segmentu B, co oznacza wzrost o 54%.

Tuż za podium znalazła się Kona, z wynikiem 3909 rejestracji (+16%). Niemal 300 z nich to wersje elektryczne. Prawdziwym hitem okazała się hybryda (HEV) z wynikiem 1557 sprzedanych egzemplarzy. W porównaniu do 2023 roku aż o 80% wzrosło zainteresowanie tą wyjątkowo oszczędną wersją napędową. Jej zużycie paliwa w mieście wynosi poniżej 4 litrów na 100 km.

Kolejne miejsca należały do modeli:

  • Bayon: 1422 rejestracje
  • Elantra: 1076
  • i10: 869
  • SANTA FE: 693
  • Ioniq 5: 174
  • Staria: 58
  • Ioniq 6: 55

Mocne uderzenie "dziewiątką"

W kolejny rok Hyundai Motor Poland wchodzi z szeroką gamą świeżych modeli. W połowie zeszłego roku odświeżone zostały dwa najlepiej sprzedające się modele marki: Tucson oraz i30. Zaledwie kilka miesięcy temu do oferty dołączył flagowy SUV - Santa Fe. Auto ma całkowicie nowy design i jest dostępne zarówno w wersji HEV, jak i PHEV.

W polskich salonach debiutował także duży van Staria. W tym roku do klientów dotrze poliftowy Ioniq 5, który oprócz nowych funkcji i zmian wizualnych otrzyma większy akumulator o pojemności 88 kWh.

W pierwszym kwartale dotrą do Polski pierwsze egzemplarze miejskiego elektryka – Inster, więcej o nim pisaliśmy TUTAJ.

W połowie roku debiutuje także flagowy elektryk: nowoczesny Iioniq 9, którego dokładnie obejrzeliśmy podczas targów w Brukseli (relację przeczytasz TUTAJ).

Mniejsze modele: i20, BAYON oraz Kona – to także świeże konstrukcje, które cieszą się sporym powodzeniem. Pod koniec roku sportowej linii reprezentowanej Ioniq 5 N dołączy kolejny mocny model.

Przeczytaj również
Popularne