Z Dacii do Stellantis. Grzegorz Zalewski od kwietnia będzie odpowiadał za rozwój biznesu Stellantis na rynku polskim. Główne zadanie jest chyba oczywiste — to uporządkowanie sieci sprzedaży.
Zalewski odpowiada za rozwój marek Abarth, Alfa Romeo, Citroën, DS Automobiles, Fiat, Jeep, Lancia, Opel i Peugeot, a także pojazdy używane Spoticar, obsługę posprzedażową, części zamienne i usługi. Na swoim nowym stanowisku, będzie raportował do Bernarda Loire, dyrektora 25 europejskich rynków Stellantis. W fotelu dyrektora generalnego zastąpi Roberto Matteucciego, który po czteroletniej kadencji z końcem marca wrócił do Włoch.
Grzegorz Zalewski jest absolwentem Wydziału Pedagogiki i Psychologii lubelskiego UMCS. Ma wieloletnie doświadczenie w branży motoryzacyjnej zarówno na polskim, jak i europejskim rynku.
Karierę zawodową rozpoczął w 1991 roku, zajmując stanowiska kierownicze w takich obszarach jak sprzedaż i sieć dealerska, obsługa klienta oraz marketing. Od 2008 roku Grzegorz pełnił, m.in. funkcję dyrektora generalnego oraz stanowisko dyrektora operacyjnego Grupy Renault Retail na Europę, odpowiadając za 13 krajów (Wielka Brytania, Irlandia, Belgia, Luksemburg, Szwajcaria, Austria, Słowacja, Czechy, Polska, Niemcy, Włochy, Hiszpania, Portugalia) oraz zdobywając szeroką wiedzę na temat działalności sieci dealerskiej.
Grzegorz ma szeroką znajomość rynku motoryzacyjnego w Polsce oraz wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu biznesem. Jestem przekonany, że wykorzysta swoją wiedzę ekspercką oraz umiejętności w zarządzaniu, aby zapewnić dalszy pomyślny rozwój — Stellantis w Polsce oraz realizację naszego planu strategicznego "Dare Forward 2030” – powiedział Bernard Loire, dyrektor 25 europejskich rynków Stellantis.
Grzegorz Zalewski pracę w Renault Polska rozpoczął w 1991 roku. Był m.in. Dyrektorem ds. Sprzedaży i Sieci, Dyrektorem ds. Klienta oraz Dyrektorem Marketingu w Renault Polska. Od 2008 roku pełnił funkcję Dyrektora Generalnego i Prezesa Zarządu Renault Polska.
W 2013 został mianowany Dyrektorem Generalnym nowego terytorium handlowego "East", obejmującego Polskę, Estonię, Litwę, Łotwę, Czechy, Słowację i Węgry. Następnie pracował w strukturach Renault Retail Group we Francji, aby wrócić do Polski i objąć stanowisko General Manager Dacia Brand dla terytorium East.