Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

Frost & Sullivan: zbliża się fala mikrosamochodów

Microcar_Car_UK_MGOZaostrzone normy emisji CO2 i wymogi bezpieczeństwa sprawiają, że rynek mikrosamochodów wyszedł z niszy, kwalifikując się nawet do testów zderzeniowych. Ponad 30 firm, włączając 7 z 10 największych światowych producentów pojazdów, zamierza wykorzystać ten potencjał, widząc w rynku mikrosamochodów znaczące źródło dochodu.  Do 2013 roku na rynek zostanie wprowadzonych ponad 60 nowych modeli w nowym segmencie sub-A. Globalna firma doradcza Frost & Sullivan, w swoim nowym raporcie pt. „Strategiczna analiza europejskiego rynku mikrosamochodów" przewiduje, że do 2013 roku na rynek zostanie wprowadzonych ponad 60 nowych modeli podstawowych, łącznie z kwadrycyklami. Jeszcze istotniejsze jest to, że w segment sub-A chce inwestować 7 największych producentów (ang. Original Equipment Manufacturer – OEM). W ciągu najbliższych trzech lat planują oni wprowadzenie ponad 19 modeli w nowej klasie. Takie plany, wg analityków oznaczają bardzo szybki rozwój tego rynku. - Rozwój megamiast, któremu towarzyszą zmieniające się trendy związane z mobilnością oraz rosnące zainteresowanie pojazdami miejskimi o niskim poziomie emisji i zużyciu paliwa, zachęciły producentów do wprowadzenia mikrosamochodów na rynek w Europie – stwierdzają analitycy sektora motoryzacyjnego Frost & Sullivan. – Popularyzacja ekologii, dotacje rządowe, zwolnienia z opłat za parkowanie i umożliwienie homologacji pojazdów bez konieczności posiadania prawa jazdy mogą pozytywnie wpłynąć na sprzedaż mikrosamochodów. Przewiduje się, że w Europie koncentracja na pojazdach napędzanych paliwami alternatywnymi, zatłoczenie w centrach miast i rosnące koszty posiadania samochodu spowodują ponad siedmiokrotny wzrost sprzedaży mikrosamochodów. Światowi OEM uczynili zdecydowany krok w stronę rozwoju tego rynku – podczas niedawnych pokazów Paris Motor Show 2010 i Geneva Motor Show 2011 zaprezentowano ponad 30 modeli takich pojazdów. Ponad 75% zapowiadanych modeli mikrosamochodów mają stanowić pojazdy elektryczne (EV), przy czym głównymi wyzwaniami są zasięg takich pojazdów oraz ograniczona prędkość. - W Europie producenci samochodów tacy jak Renault, PSA Peugeot Citroen, Tata Motors oraz wielu innych zapowiedziało swoje wejście do segmentu mikrosamochodów za pośrednictwem pojazdów sub-A – podsumowują analitycy Frost & Sullivan. - Istnieje wyraźne zapotrzebowanie rynkowe na elektryczne mikrosamochody, stymulowane przez rosnące potrzeby konsumentów końcowych z Generacji Y.

Przeczytaj również
Popularne