Podczas flotowej premiery Hyundaia i30 nie sposób było się nudzić. Oprócz możliwości zapoznania się z tym modelem i jego rozmaitymi wersjami importer przygotował uczestnikom mnóstwo dodatkowych atrakcji i konkursów. W premierze flotowej nowego kompaktu Hyundaia w Ostródzie na Mazurach, w dniach 21-22 marca br., uczestniczyło około setki osób: dotychczasowych klientów, zainteresowanych tymi samochodami oraz handlowców z całej Polski. Przypomnijmy, że tydzień wcześniej zaproszeni goście mogli odbyć jazdy testowe Hyundaiem i30 w ramach Fleet Academy w czeskim Harrachowie. Importer udostępnił fleet managerom do jazd testowych modele w różnych konfiguracjach. Równocześnie zainteresowani mogli zapoznać się z modelem i40 w wersji sedan. Podczas jazd po specjalnie wyznaczonych trasach każdy uczestnik spotkania mógł m.in. udać się na połów ryb, uczestniczyć w zawodach strzeleckich, ale również przybić piątkę z rycerzem pod Grunwaldem oraz zwiedzić muzeum etnograficzne w Olsztynku, przy okazji korzystając z gościnności miejscowej karczmy. Podczas licznych konkursów można było również wygrać m.in. bilety na mecze Euro 2012. Ambitne plany importera Nowy i30 jest podstawowym orężem marki Hyundai do umocnienia jej pozycji tak na rynku polskim jak i europejskim. Przypomnijmy, że w zeszłym roku prawie co trzeci Hyundai zarejestrowany nad Wisłą to i30 a spośród nich około 42 proc. trafiło do firm. Zmiany w polityce flotowej mają uczynić ofertę przystępniejszą dla wielu firm. Do tego nowy i30 może się pochwalić jedną z wyższych wartości RV wśród kompaktów. Za model i30 z motorem benzynowych o mocy 120 KM i wyposażeniem Classic Plus dostaniemy po trzech latach i przy przebiegu 90 tys. km ok. 49,2% kwoty z dnia zakupu podczas gdy w Fordzie za podobnie skonfigurowany model Focus uzyskamy 45,8% a za Aurisa 47,2%. Podczas prezentacji w Ostródzie Duck Sang Jang, Prezes Hyundai Motor Poland, powiedział, że marka zamierza zwiększyć swój udział w rynku europejskim z obecnego poziomu 2,9% do 3,5%. Z kolei Ireneusz Migda, szef sprzedaży flotowej Hyundai Motor Poland, opowiedział o awansie koreańskiej marki w ciągu roku z 16 na 12 pozycję (w 2011 roku) wśród aut najchętniej wybieranych przez polskie firmy. Ambicja importera jest zresztą rychłe znalezienie się w pierwszej dziesiątce. Wersje i ceny Kompakt Hyundaia może być wyposażony w jeden z trzech silników benzynowych (o mocach od 100 do 135 KM) lub trzech diesli (90, 110 lub 128 KM). Wszystkie są standardowo dostępne z 6-biegową przekładnią mechaniczną. Automatyczna skrzynia wymaga dopłaty 4 tys. zł. Ceny nowego i30 zaczynają się od 50 300 zł za model Base z silnikiem 1.4 MPI o mocy 100 KM. Wyposażony jest on m.in. w komplet sześciu poduszek powietrznych (poduszka kolanowa jest w opcji), elektrycznie sterowane lusterka boczne, system ułatwiający ruszanie pod górę, reflektory przeciwmgielne i doświetlające zakręty oraz światła do jazdy dziennej LED. W tej wersji brakuje jednak klimatyzacji, radia, felg aluminiowych a klamki i lusterka boczne mają kolor czarny. Dwa pierwsze brakujące elementy, oraz wejście USB i sterowanie radiem z kierownicy, dostaniemy w droższej o 5 tys. zł wersji Classic. I to prawdopodobnie ona, wraz z wersją Classic Plus, będzie się cieszyć największym wzięciem na krajowym rynku. Ceny Hyundaiów i30 z dieslem pod maską zaczynają się od 58 900 zł (1.4 CRDi/90 KM) a topowy wariant 1.6CRDi/128 KM wymaga wyłożenia od 67 900 zł do 91 400 zł. Opcjonalnie i30 można doposażyć m.in. w szklany dach. W drugiej połowie roku gama i30 zostanie rozszerzona o wersję trzydrzwiową oraz niezwykle pożądany w firmach wariant kombi. Według Hyundaia ma on stanowić nawet 40% ogólnej sprzedaży modelu. PD