Niemal co trzeci Polak wie, że auta o napędzie hybrydowym są dostępne na naszym rynku. Zdecydowanie najwięcej badanych przypisuje posiadanie w sprzedaży aut o napędzie hybrydowym marce Toyota. Na początku roku Sektor Badań Rynku Motoryzacyjnego TNS OBOP zrealizował badanie dotyczące świadomości Polaków związanej z samochodami o napędzie hybrydowym. Samochody tego typu są energooszczędne dzięki odzyskowi energii, zużywają mniej paliwa oraz wytwarzają mniej spalin i o mniejszej toksyczności niż samochody z klasycznym układem napędowym, wpisują się więc w bardzo obecnie popierany nurt działań proekologicznych. Są jednak droższe od tradycyjnych modeli. Co na ich temat wiedzą Polacy?Jak pokazały wyniki badania, prawie co trzecia pełnoletnia osoba w Polsce wie, że auta hybrydowe, czyli posiadające więcej niż jedno źródło energii/napędu (np. silnik spalinowy i elektryczny), są dostępne w polskich salonach sprzedaży. Wiedza na temat tego typu aut nie jest jednak powszechna: jeden na czterech badanych (26%) twierdzi, że aut hybrydowych nie ma w sprzedaży w Polsce, a niemal połowa respondentów (45%) nic nie wie o tego typu ofercie. Zgodnie z oczekiwaniami, większą wiedzę na temat obecności aut hybrydowych w Polsce mają osoby lepiej wykształcone, mieszkańcy dużych miast o wyższym statusie społeczno-ekonomicznym oraz ludzie młodsi, częściej mężczyźni, bardziej zainteresowani motoryzacją. Obecnie w Polsce do wyboru jest kilkanaście modeli samochodów hybrydowych różnych marek. Zdecydowanie najwięcej badanych (39%) przypisuje posiadanie w sprzedaży aut o napędzie hybrydowym marce Toyota, która jest producentem pierwszej seryjnej hybrydy, Toyoty Prius. Kolejne miejsca zajęły marki Lexus (20%) oraz Honda (11%). Zdecydowanie mniej respondentów twierdzi, że modele aut hybrydowych posiadają w sprzedaży Volkswagen i BMW (wymieniane przez 6% respondentów), Volvo oraz Mercedes-Benz (po 5%) oraz Hyundai i Opel (po 4%).Listę marek, o których Polacy sadzą, że mają w swojej ofercie sprzedaży hybrydy, zamykają Nissan i Audi (po 3%). "Posiadanie w ofercie modelu o napędzie hybrydowym jest w pewnym sensie komunikowaniem przez producenta i importera, że jego marka jest technologicznie zaawansowana i nowoczesna, a dodatkowo troszczy się o środowisko, a więc i o klienta. Wysoka świadomość tego, że Toyota, Lexus oraz Honda mają w ofercie proekologiczne samochody hybrydowe pozytywnie wpływa na wizerunek tych marek - komentuje wyniki badania Magdalena Sawińska, lider Sektora Badań Rynku Motoryzacyjnego TNS OBOP. Źródło: TNS OBOP