Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
MAN

Auto służbowe wizytówką Twojej firmy

DSC_2469Osoby odpowiedzialne za zarządzanie flotą nie zawsze mają świadomość, że na tę kwestię składają się nie tylko ubezpieczenie czy przegląd samochodu. Niezwykle istotnym obowiązkiem, o którym pracownicy nie rzadko zapominają jest po prostu mycie auta. Pracownicy zwykle tłumaczą się, że akurat nie mieli przy sobie gotówki, dlatego dobrym rozwiązaniem tego problemu może być zakupienie karnetów na myjnie - ogólnie dostępnych na większych stacjach paliw. Należy pamiętać o tym, że obrendowane auto służbowe jest ruchomą reklamą. Tak jak postrzegane jest auto tak samo postrzegana jest firma. Trochę statystyk Wykres1Jak wykazały badania ekspertów z serwisu Flotis.pl, 40% pracowników którzy mają do dyspozycji samochód służbowy, korzysta z niego bez ograniczeń w celach prywatnych. 34% użytkuje auto tylko w określonych celach, czyli w ograniczonym zakresie np. zapewniając sobie dojazd do pracy. Z kolei 26% używa pojazdu firmowego tylko i wyłącznie w celach służbowych. Jak na tę kwestię zaopatrują się przełożeni? Aż 51% ankietowanych pracodawców wyraża zgodę na wykorzystanie auta w celach prywatnych z zastrzeżeniem, że ma się to odbyć na ograniczonych zasadach. W pełni liberalnych jest 34% przełożonych, a zaledwie 15% nie zgadza się na jakiekolwiek pozasłużbowe formy wykorzystania aut. Auto pracuje na wizerunek firmy Wykres2To prawda, że auto służbowe cały czas pracuje na wizerunek przedsiębiorstwa. Na pewno każdemu z nas zdarzyło się kiedyś zobaczyć służbowego „brudasa", a wystarczyło podjechać na myjnie. Są przypadki, że nawet pracownik, którego poproszono o to aby umył samochód z tego obowiązku się nie wywiązał. Można to jednak łatwo sprawdzić - w takiej sytuacji pomocny jest system nawigacji i monitoringu GPS, który zdecydowanie wprowadza ład i porządek w kierowaniu firmą. Dzięki niemu możemy sprawdzić nie tylko czy pracownik był u klienta, ale czy odwiedził również każde inne wyznaczone miejsce – mówi Małgorzata Słodownik manager działu handlowego w firmie Neptis Sp. z o. o. operatora systemu monitoringu pojazdu Flotis. Artykuł opracowano na podstawie badań ankietowych przeprowadzonych pośród przedstawicieli kadry managerskiej/właścicieli losowo wybranych firm korzystających z usługi monitoringu pojazdów. Badanie objęło 110 firm. Partnerem raportu jest firma Neptis Sp. z o. o. - operator systemu monitoringu Flotis.pl, z którego korzysta ponad 1900 przedsiębiorstw. Źródło: Creandi.pl

Przeczytaj również
Popularne