Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
FED 2024

Renault, czyli najlepszy zespół

Podobno w dobrej orkiestrze tak samo ważny jest każdy instrument, nawet tak prozaiczny jak trójkąt czy kotły. Jednak nawet najlepsza orkiestra potrzebuje dyrygenta, wtedy jest kompletna. Rozmawiamy z przedstawicielami Renault Polska, najlepszą orkiestrą z najlepszym dyrygentem, laureatami Plebiscytu Fleet Derby 2022 w kategorii Zespół Flotowy Roku.

Tomasz Siwiński: Krzysztof, pytania kieruję do zespołu, ale to pierwsze do Ciebie. Sukces ma wielu ojców, a porażka jest sierotą. Czujesz się ojcem tego sukcesu, dyrygentem tej wspaniałej orkiestry, a może był on dla Ciebie oczywisty?
Krzysztof Kepka Szef Działu Flotowego Grupy Renault w Polsce: Jednak, nie zdziw się, było to dla nas totalnym zaskoczeniem. Szczególnie w takim czasie jak teraz, kiedy mamy tak trudny okres dla branży. Jestem bardzo dumny z całego Naszego Zespołu, który pracuje w Renault Polska. Tu ich wymienię i dodam podziękowania od siebie:
Karolina Krzysztofowicz, Zastępca Szefa Działu Flotowego, za realizację tego wszystkiego, czego na pierwszy rzut oka zrealizować nie można, a przy okazji pełen profesjonalizm;
Marcin Chołuj, Operation Fleet Manager, za bycie mistrzem w rozwiązywaniu wszystkiego, czego nie da się rozwiązać i jego mega kompetencje z zakresu obsługi posprzedażnej;

Ekipa naszych Key Account Area Managerów:

  • Gracjana Kisiel – za niepowtarzalny styl pracy przynoszący powtarzalną realizację celów;
  • Grzegorz Zaczek – za spokój przynoszący rezultaty w niespokojnych czasach;
  • Maciej Roliński – za kreatywność kreującą nowe drogi dojścia do sukcesów;
  • Mateusz Kamiński – za chęć pomocy tym, którzy tego potrzebują lub nie, ale i tak wszyscy dostają;
  • Marcin Kołodziejczyk – za to, że dołączył do Naszego Zespołu i już naśladuje najlepszych;


Administracja Flotowa:

  • Ewa Adamczyk i Natalia Kwiatkowska – za wsparcie nas wszystkich, bez Was by się nie udało;


Dział Flotowy w Dyrekcji Jakości i Obsługi Posprzedażnej:

  • Piotr Paziński i Sylwia Paprzycka – za programy posprzedażne, które programują nasze dalsze relacje z naszymi klientami.
    Ale to nie wszyscy, którzy tworzą ten zespół, bo ten pełny Zespół Flotowy, to też pracownicy Działów Handlowych i Działów Obsługi Posprzedażnej w Naszej Sieci Dealerów i im wszystkim też należą się wielkie podziękowania. Zatem jak widzisz, sukces ma wielu ojców i wiele matek. Jestem pewien, że to właśnie tak szerokie grono ludzi, to jest ten kompletny zespół, który został doceniony przez czytelników magazynu „Fleet”. Jeszcze raz wszystkim gratuluję tego sukcesu, a wszystkim głosującym bardzo dziękuję za docenienie naszych wysiłków!
Krzysztof Kepka Szef Działu Flotowego Grupy Renault w Polsce: Z takimi osobami jakie są w Naszym Zespole można zmieniać świat i sięgać po wszystko, co na pierwszy rzut oka jest poza zasięgiem. „Najważniejsi są ludzie” – slogan, ale ja się z nim w pełni utożsamiam. Powiem to jeszcze raz, jestem dumny, że mogę pracować z takimi osobami, jakie się znalazły w Naszym Zespole. Jestem im bardzo wdzięczny, za to jakimi są ludźmi i bardzo im dziękuję za to, co robią.


Przynosicie statuetkę do biura, kto z zespołu idzie ją zanieść do dyrektora Tomasza Mroza, ale musi też delikatnie napomknąć o premii?
Karolina Krzysztofowicz, Zastępca Szefa Działu Flotowego Grupy Renault w Polsce: Zaniesiemy ją wspólnie z Krzysztofem i nie musimy delikatnie lub bardziej wprost wspominać o premii, bo samo to wyróżnienie jest dla nas bardzo motywujące, także Nasz Dyrektor może spokojnie oczekiwać na nasz powrót z Gali. My po prostu lubimy swoją pracę.
Często słyszy się slogany, że w pracy panuje rodzinna atmosfera, ale rodziny też mają sprzeczki i kłótnie. Wychodzicie wspólnie na kolację i rozmawiacie tylko o motoryzacji?
Krzysztof Kępka: Zaskoczę cię, u nas nie panuje rodzinna atmosfera. Mam wrażenie, że jesteśmy świetną paką przyjaciół, którzy doskonale się rozumieją i wspierają tam, gdzie jest taka potrzeba. Z Naszego Zespołu wręcz emanuje taki dobry Team Spirit, który niesamowicie pomaga w codziennej pracy. Jestem przekonany, że ta atmosfera sprzyja osiąganiu sukcesów przez wszystkich członków Naszego Zespołu, gdzie nawet te indywidualne są przez nas traktowane jako wspólne osiągniecie.

Maciej Roliński, Key Account Area Manager Grupy Renault w Polsce: Natomiast sprzeczki i kłótnie w naszym zespole pojawiają się, mniej więcej z częstotliwością występowania w kalendarzu 29 lutego. Staramy się uprawiać spotkania „po godzinach” zarówno organizowane przez pracodawcę, jak i te na własną rękę, ale to jest dla nas czas na rozmowy dookoła motoryzacji. Każdy z nas ma swoje pasje, zainteresowania, które częściowo się przeplatają i to na nich się skupiamy podczas luźnych spotkań.

Podobno niełatwo o dobrych pracowników, a w Renault rotacja jest wyjątkowo niewielka. Tak dobrym Renault jest pracodawcą?
Karolina Krzysztofowicz: Tak to prawda, że w naszym zespole jest tak zwane grono dinozaurów pracujących od zawsze i to świadczy, że Renault jest bardzo dobrym pracodawcą. A poza tym my po prostu czujemy się ze sobą świetnie i to jest niewątpliwie zasługa całego kolektywu w naszym dziale, w naszej firmie. Jakbyśmy pracowali gdzieindziej to byśmy chcieli tu trafić.

Przez wiele lat trzeba było pozyskiwać klientów flotowych, przekonywać ich. Teraz to oni przychodzą i proszą o to, żeby im sprzedać samochody. Która sytuacja jest lepsza?
Krzysztof Kępka: Już kiedyś to ci mówiłem, każda z tych dwóch sytuacji wymaga absolutnego skupienia się na naszych klientach i wypracowania takich rozwiązań, które zostaną zaakceptowane i docenione przez obie strony. Uwierz mi, że to nie jest tak, że teraz nagle klienci kupią wszystko, bo akurat mamy auta. Niezmiennie są bardzo świadomi swoich wyborów i trzeba się mocno napracować, żeby sprostać ich wymaganiom.

Maciej Roliński: Mogłoby się wydawać, że aktualna sytuacja jest dla nas korzystniejsza, ale tak nie jest do końca, bo zawsze musimy osiągnąć właściwy poziom porozumienia z klientem. Jeżeli widzimy zadowolonego klienta, to satysfakcji dostarcza nam zarówno ta utarta przez lata ścieżka, kiedy to o klienta trzeba było zabiegać, jak i ta nowa, kiedy każde miejsce produkcyjne mierzy się przez pryzmat relacji czy wizerunku.

Sprzedaż samochodów i opieka nad klientami to złożony proces, na pierwszej linii są sprzedawcy, ale jest jeszcze wiele osób, których praca składa się na satysfakcję klienta. Załóżmy, że na miesiąc możecie zamienić się stanowiskami, które byłoby wybrane na końcu?
Mateusz Kamiński, KeyAccountArea Manager Grupy Renault w Polsce: To bardzo trudne pytanie. Bez wątpienia, jest to złożony proces i każdy etap tego procesu jest trudny i wymaga wyjątkowego podejścia. Raz jeszcze wrócę do pytania dotyczącego atmosfery w zespole. Dzięki naszemu zgraniu i wzajemnym zrozumieniu jesteśmy w stanie przezwyciężyć te trudności. Dlatego ciężko wskazać role które są łatwiejsze i trudniejsze, ponieważ cały proces od A do Z jest naszym wspólnym udziałem i w razie potrzeby każdy na swoim etapie może liczyć na pomoc.

Karolina Krzysztofowicz: Na satysfakcję klienta wpływ mają wszystkie osoby, które uczestniczą w procesie od marketingu przez działy handlowe, finansowe, księgowe, administracyjne do obsługi posprzedażnej. Każdy pracownik ma swój znaczący wkład, nawet jak nie do końca zdaje sobie z tego sprawę. Ważne jest, aby każdemu z nich to uświadomić, a wówczas mam wrażenie, że sukces przychodzi dużo łatwiej. Z kim bym chciała się zamienić stanowiskami? Z klientem.

Cały zespół przestaje sprzedawać samochody, a zaczyna…? No właśnie, tak samo dobrze sprawdzilibyście się w sprzedaży innych produktów?
Krzysztof Kępka: Oczywiście Z takimi osobami jakie są w Naszym Zespole można zmieniać świat i sięgać po wszystko, co na pierwszy rzut oka jest poza zasięgiem. „Najważniejsi są ludzie” – slogan, ale ja się z nim w pełni utożsamiam. Powiem to jeszcze raz, jestem dumny, że mogę pracować z takimi osobami, jakie się znalazły w Naszym Zespole. Jestem im bardzo wdzięczny, za to jakimi są ludźmi i bardzo im dziękuję za to, co robią.

Karolina Krzysztofowicz: W naszej codziennej pracy liczą się przede wszystkim relacje z klientami oraz prawdomówność. Nigdy nie wiesz, jakie czekają nas nowe wyzwania. Dlatego wychodzę z założenia, że tak doskonały zespół poradzi sobie z każdym wyzwaniem.

Mateusz Kamiński: Ktoś kiedyś powiedział: „Połączenie sił to początek, pozostanie razem to postęp, wspólna praca to sukces”. Możemy zmienić produkt na jakikolwiek, osiągniemy sukces, jeśli będziemy to robić razem.

Przeczytaj również
Popularne