Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
MAN

Ranger Raptor na nowo

Ford zaprezentował pickupa Ranger Raptor nowej generacji z 3-litrowym silnikiem EcoBoost V6 twin-turbo, który generuje 288 KM mocy i 491 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Obecny, 2-litrowy silnik wysokoprężny bi-turbo będzie nadal dostępny w nowym Rangerze Raptorze od 2023 roku.

Poszerzone nadkola i reflektory w kształcie litery C podkreślają szerokość specjalnej wersji pickupa, a napis na wlocie powietrza i duży zderzak dodają mu wizualnej muskulatury. Produkt Forda oferuje matrycowe reflektory LED z diodowymi światłami do jazdy dziennej. Zapewniają one m.in. doświetlanie zakrętów.

Oprócz bardziej zadziornego, bojowego wyglądu Ranger oferuje istotne modyfikacje konstrukcyjne. Podwozie Rangera Raptora nowej generacji różni się od rozwiązań zastosowanych w najnowszym Rangerze. Szereg specyficznych dla Raptora mocowań i wzmocnień takich elementów jak słupek C, skrzynia ładunkowa i koło zapasowe, a także inne obudowy odbojników, wieżyczki amortyzatorów i wsporniki tylnych amortyzatorów. Dzięki temu pojazd ma oferować lepsze właściwości terenowe. Zdolność Rangera Raptora do radzenia sobie w trudnym terenie rośnie też dzięki osłonom podwozia. Przednia płyta osłonowa jest prawie dwa razy większa niż w standardowym Rangerze nowej generacji, a wykonano ją ze stali o grubości 2,3 mm.

Po raz pierwszy Ranger Raptor otrzymuje system stałego napędu na cztery koła z nową, elektronicznie sterowaną, dwubiegową skrzynią rozdzielczą, połączoną z blokowanymi mechanizmami różnicowymi z przodu i z tyłu.

Ranger Raptor posiada również funkcję Trail Control, która jest odpowiednikiem tempomatu dla jazdy terenowej. Wystarczy, że kierowca wybierze zadaną prędkość poniżej 32 km/h, a pojazd sam zajmie się przyspieszaniem i hamowaniem, podczas gdy kierowca skoncentruje się na kierowaniu pojazdem w wymagającym dużej koncentracji terenie.

Kierowca może wybrać pożądane brzmienie silnika, naciskając przycisk na kierownicy lub wybierając tryb jazdy, który wykorzystuje jedno z ustawień: Cichy, Normalny, Sport oraz Baja.

Siedem trybów jazdy, w tym tryb Baja, który konfiguruje układy elektroniczne pojazdu w taki sposób, aby zapewnić maksymalną wydajność podczas szybkiej jazdy terenowej.

We wnętrzu nie zabrakło akcentów stylistycznych podkreślających wersje Raptor. Akcenty w kolorze pomarańczowym (Code Orange) na desce rozdzielczej, elementach wykończenia i siedzeniach harmonizują z barwą oświetlenia wnętrza tego modelu. Pasażerowie mogą korzystać z nowego 12,4-calowego zestawu wskaźników, ale również 12-calowego centralnego ekranu dotykowego.

 

PD / Ford

Przeczytaj również
Popularne