Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Nowe Suzuki S-CROSS pokazane

Suzuki zaprezentowało drugą generację modelu S-Cross. Producent nie eksperymentował wprowadzając technologie sprawdzone w poprzedniku, m.in. napęd na cztery koła ALLGRIP oraz szereg zaawansowanych funkcji bezpieczeństwa. Nowinką, oprócz ciekawszego wyglądu, jest np. system multimedialny z 9-calowym wyświetlaczem.

Nowy S-CROSS jest napędzany silnikiem 1.4 BOOSTERJET (K14D) z układem mild hybrid 48V SHVS. Turbodoładowana jednostka zapewnia 235 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego już przy 2000 obr./min. Turbosprężarka podczas normalnej jazdy ma domyślnie zamknięty zawór regulujący ciśnienie doładowania. Natomiast podczas jazdy ze stałą prędkością otwiera się, aby zminimalizować zużycie paliwa. Układ bezpośredniego wtrysku korzysta z siedmiootworowych dysz wtryskiwaczy, które podają paliwo pod zwiększonym ciśnieniem i zapewniają jego wysoką atomizację. Dzięki takim rozwiązaniom, jak podwyższony stopień sprężania, zmienne fazy rozrządu zaworów dolotowych (VVT) i układ recyrkulacji spalin (EGR), silnik pozwala na dynamiczną, a do tego oszczędna jazdę.

Nowy S-CROSS jest wyposażony w układ mild hybrid 48V SHVS. Składa się on z trzech głównych elementów: urządzenia ISG 48V z funkcją silnika elektrycznego, akumulatora litowo-jonowego 48V i przetwornicy prądu stałego z 48V na 12V. Podwyższone napięcie urządzenia ISG pozwala wygenerować wyższą moc i moment obrotowy.

System napędu na cztery koła ALLGRIP SELECT oferuje możliwość wyboru jednego z czterech dostępnych trybów pracy w zależności od warunków drogowych. Kierowca korzystając z pokrętła może ustawić tryb: auto, sport, snow lub lock.

Nowy S-CROSS jest wyposażony w stację multimedialną z 9-calowym ekranem dotykowym, rozpoznawaniem poleceń głosowych, zestawem głośnomówiącym Bluetooth oraz technologią łączności Apple CarPlay i Android Auto. Standardowe rozwiązania obejmują tuner radiowy oraz możliwość podłączenia zewnętrznych nośników muzyki czy plików filmowych (np. przez port USB). Wyświetlacz prezentuje również komunikaty dotyczące zużycia paliwa, zasięgu, stanu pracy systemu mild hybrid (SHVS) czy ostrzeżeń. Na ekranie można także obserwować obraz z kamery cofania i tylnych czujników parkingowych oraz widok z kamer 360o.

Przeszklony dach składający się z dwóch przesuwnych paneli zajmuje powierzchnię od przednich aż po tylne siedzenia. Dzięki temu podróżowanie staje się jeszcze bardziej relaksujące dla wszystkich pasażerów. Gdy dach jest zamknięty całkowita długość paneli wynosi 100 cm. Po otwarciu powierzchnia przeszklona wynosi 56 cm. Bagażnik ma pojemność 430 litrów.

 

Nowy S-CROSS jest wyposażony w system Suzuki Safety Support wykorzystujący kamery i czujniki, aby pomóc kierowcy w bezpiecznym prowadzeniu auta.

Podczas jazdy system DSBS wykorzystując kamerę jednoobiektywową i czujnik laserowy wykrywa pojazd lub pieszego przed samochodem. W przypadku ryzyka kolizji ostrzega kierowcę lub inicjuje automatyczne hamowanie, w zależności od sytuacji.

Adaptacyjny tempomat ACC z systemem Stop & Go i sześciobiegową skrzynią automatyczną pomaga utrzymywać zadaną prędkość, stale zachowując ustaloną odległość od poprzedzającego pojazdu. Układ ACC z funkcją Stop & Go może nawet całkowicie automatycznie zatrzymać samochód, a następnie ruszyć za poprzedzającym pojazdem (jeśli ruszy w ciągu 2 sekund) zapewniając kierowcy dodatkowe wsparcie, na przykład podczas jazdy w korkach.

 

Suzuki

Przeczytaj również
Popularne