Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Nagrodę dedykuję pracownikom

Tomasz Mróz

Chyba trudno w branży flotowej wskazać osobę, która byłaby tak lubiana jak Tomasz Mróz, Dyrektor Wykonawczy w Renault Polska. Mimo że nie zajmuje się już bezpośrednio sprzedażą flotową, wygrał w Plebiscycie Fleet Derby w kategorii Osobowość Flotowa.


Tomasz Siwiński: Tomku, bardzo serdecznie gratuluję. Czujesz się Osobowością Flotową?
Tomasz Mróz: Na wstępie chcę bardzo mocno podziękować wszystkim, którzy oddali głos na moją osobę… jest to dla mnie wielkie zaskoczenie i niespodzianka, gdyż już od ponad roku jestem zaangażowany nie tylko w działania flotowe, ale także pełnię funkcję Dyrektora Wykonawczego.

Jest mi niezmiernie miło, że praca, jaka została wykonana w obszarze flotowym w marce Renault i Dacia, kojarzona jest z moją osobą, ale nagrodę tę odbieram jako docenienie profesjonalizmu, zaangażowania i wysiłku całego zespołu flotowego Renault Polska, którym miałem zaszczyt i przyjemność kierować przez 10 lat. Dlatego dedykuję tę nagrodę wszystkim współpracownikom, z którymi miałem okazję przez ten czas tworzyć i realizować naszą strategię flotową, a którzy teraz kontynuują tę pracę!

Tomasz Mróz

Dyrektor Wykonawczy Renault w Polsce od listopada 2018 roku. W koncernie Renault od 27 lat: na początku lat 90. tworzenie struktur marketingowych Renault w Polsce; koniec lat 90. praca w Centrali Renault w Paryżu (odpowiedzialność handlowa na rynku niemieckim, szwajcarskim, austriackim i słowackim). Od 2001 r. przez 6 lat tworzenie i rozwój działalności handlowej na Słowacji – dyrektor handlowy. Od 2006 na nowo w Polsce, początkowo w strukturach RRG, następnie od 2008 do 2013 Dyrektor Sprzedaży Flotowej w Polsce, a od 2013 do 2018 Dyrektor Sprzedaży Flotowej Terytorium East (w skład Terytorium EAST wchodzą Polska, kraje bałtyckie, Czechy, Słowacja oraz Węgry).



Pamiętasz, jaki był wiodący model Renault, kiedy zaczynałeś pracę?
Początek lat 90. to dominacja dwóch modeli: Renault Clio i Renault 19, które zdominowały naszą sprzedaż tak w obszarze klientów indywidualnych, jak i flotowych.
W obszarze flotowym auta te sprzedawane były głównie do tworzonych w tym czasie przedstawicielstw międzynarodowych koncernów, jak i do polskich spółek, które przesiadały się na auta zachodnich koncernów…

Działasz w Renault od 27 lat, pracowałeś na różnych rynkach, ale jesteś wierny marce. Nie myślałeś, jak to by było pracować kiedyś dla innego koncernu?
Jak słusznie zauważyłeś, przez całą moją karierę pracowałem w różnych obszarach biznesowych oraz na różnych europejskich rynkach. Oczywiście, w tym czasie miałem wiele propozycji zmiany marki, ale przez cały czas mojej kariery w Renault nie czułem takiej potrzeby, gdyż każde nowe stanowisko, obszar biznesowy czy kraj, do którego byłem kierowany, to było jak nowe wyzwanie i nowa praca… w czym bardzo dobrze odnajdowałem się i realizuję nadal.

Miłą tradycją Plebiscytu Fleet Derby jest fakt, że nagrodę wręcza zawsze zdobywca tego wyróżnienia z poprzedniego roku. Tomaszowi Mrozowi wyróżnienie wręczył Daniel Trzaskowski, dyrektor zarządzający biznesem flotowym, Volkswagen Leasing GbmH oddział w Polsce.



Jesteś Dyrektorem Wykonawczym, piastowałeś różne stanowiska, ale branża kojarzy Cię z rynkiem flotowym. Masz duży sentyment do sprzedaży flotowej?
Przed objęciem stanowiska Dyrektora Wykonawczego ostatnie 10 lat poświęciłem rozwojowi marki Renault i Dacia w obszarze flotowym, tak w sprzedaży bezpośredniej, jak i rozwojowi Sieci Dealerskiej Renault PRO+. Mimo nowych obowiązków, działania flotowe pozostały w moim sercu i w codziennym życiu biznesowym, gdyż działamy na rynku, który w 70% oparty jest na sprzedaży do firm.
Aktualnie najbardziej brakuje mi codziennej relacji z branżą, firmami wynajmu, klientami finalnymi oraz ze stowarzyszeniami branżowymi. Z sentymentem wspominam wszystkie wspólne działania w tym obszarze i bardzo cieszę się, gdy okazjonalnie mogę uczestniczyć w życiu branży flotowej.

Jakie cechy powinien posiadać ktoś, kto jest Osobowością Flotową?
Pracę w obszarze flotowym można porównać do aktywności sportowca maratończyka: dużo przygotowań, taktyki, poznania obszaru, w którym działamy, i wynik, który przychodzi po ciężkim i często długim wysiłku.
Osoba poświęcająca się pracy flotowej powinna mieć świadomość, że to zadanie długoterminowe, wymagające umiejętności słuchania drugiej strony, szukania niestandardowych rozwiązań, budowania wzajemnego zaufania, relacji, i co najważniejsze zawsze oparte na nieskazitelnej etyce biznesu.

Tomasz Mróz związany jest z marką Renault od 27 lat,  obecnie jest Dyrektorem Wykonawczym Renault w Polsce.



Ja osobiście i rynek także postrzega Cię jako osobę niezwykle otwartą i pogodną, jednak zdaję sobie sprawę, praca na tym stanowisku to ogromny stres. Jest tak faktycznie?
Praca w branży samochodowej obarczona jest bardzo dużą odpowiedzialnością, więc stres w sposób naturalny wpisany jest w nasz biznes. Dlatego zawsze starałem się tak konstruować zespół osób, z którymi bezpośrednio pracuję, aby element stresu był w sposób naturalny obniżany. Profesjonalizm, pogoda ducha, pozytywne myślenie, gotowość na akcje, a nie reakcje, to recepta na pogodne i efektywne działania biznesowe.
Jak do tej pory udaje nam się to całkiem dobrze, za co dziękuję moim wszystkim współpracownikom.

Jaki jest Tomasz Mróz prywatnie?
Staram się nie rozdzielać mojej postawy i zachowania między dwoma obszarami. Dużo czasu poświęcając pracy zawodowej w ciągu tygodniu, cały wolny czas poświęcam rodzinie i kilku pasjom, które w miarę możliwości staram się rozwijać.

Załóżmy, że jako Osobowość Flotowa masz możliwość wprowadzenia prawa/ustawy czy przepisu, który zaczyna obowiązywać. Co by to było?
Dzisiaj dla branży motoryzacyjnej ważne są dwa obszary: pobudzenie sprzedaży samochodów nowych oraz wzmocnienie wsparcia rządowego w obszarze elektromobilności. Myślę, że dobrym przykładem w tym obszarze są takie kraje jak Niemcy czy Francja, które od czerwca w sposób zdecydowany i prosty wprowadziły działania pomocowe dla branży motoryzacyjnej, pobudzając sprzedaż nowych aut.

Przeczytaj również
Popularne