Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Kia urosła o 20%

W ubiegłym roku w Europie Kia sprzedała 502.677 samochodów, czyli o 20,6% więcej niż w 2020 roku. Udział w rynku koreańskiej marki wzrósł z 3,5% do 4,3%. Na imponujące wyniki uzyskane w ubiegłym roku składa się m.in. rosnący udział w sprzedaży zelektryfikowanych modeli marki Kia, w III. kwartale 2021 roku osiągnął on aż 45%.

Sprzedaż nowych samochodów osobowych marki Kia na rynkach Unii Europejskiej, w krajach EFTA i w Wielkiej Brytanii wzrosła w 2021 roku i wynosi 502.677 egzemplarzy, co stanowi wzrost o 20,6% w porównaniu do 416.715 samochodów sprzedanych w 2020 roku. Cały rynek samochodowy odnotował spadek o 1,5%, głównie za sprawą trudnych warunków rynkowych spowodowanych pandemią koronawirusa i z powodu niedoboru półprzewodników.

Kia przezwyciężyła trudności produkcyjne, których doświadcza wielu innych producentów samochodów, szybko pozyskiwała części i z łatwością dostosowywała produkcję w nowoczesnym zakładzie na Słowacji do zmieniającego się popytu na poszczególne modele. Dzięki temu sprzedaż w 2021 roku była o tylko 168 egzemplarzy niższa niż w 2019 roku, kiedy nabywców znalazło 502.845 samochodów marki Kia.

Odświeżenie wizerunku marki Kia na początku 2021 roku odzwierciedlało chęć dążenia do objęcia pozycji lidera i zostania wiodącym dostawcą zrównoważonych rozwiązań z zakresu mobilności, z rosnącą liczbą zelektryfikowanych modeli w gamie. Na imponujące wyniki uzyskane w ubiegłym roku składa się m.in. rosnący udział w sprzedaży zelektryfikowanych modeli marki Kia. W III. kwartale osiągnął on aż 45%.

Do 2035 roku Kia zamierza oferować w Europie w pełni zelektryfikowaną gamę modeli. Do 2026 roku do oferty dołączy 11 samochodów elektrycznych (typu BEV). Siedem z nich będzie bazować na platformie podłogowej Electric Global Modular Platform (E-GMP). Pierwszym z nich jest Kia EV6.

 

Kia

Przeczytaj również
Popularne