Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

Kia Sportage wjeżdża na rynek

Kompaktowa Kia Sportage piątej generacji powstała na nowej platformie podłogowej „N3”. Oprócz napędów spalinowych model ten będzie oferowany jako hybryda i hybryda typu plug-in.

Kia Sportage oferuje więcej miejsca na bagaż oraz większą przestrzeń nad głową i na nogi w porównaniu z modelem poprzedniej generacji.

W centrum kabiny Kii Sportage znajduje się zakrzywiony wyświetlacz, który obejmuje dwa ekrany. Rozciąga się on od miejsca przed kierowcą do środka deski rozdzielcze. Ekran dotykowy, który znajduje się na środku deski rozdzielczej ma przekątną 12,3-cala. Z kolei 12,3-calowy zestaw wskaźników przed kierowcą jest wyposażony w wyświetlacz ciekłokrystaliczny z czytelnymi grafikami.

Sportage korzysta z bezprzewodowej aktualizacji „over-the-air” zarówno map nawigacji, jak i oprogramowania systemu.

Rozstaw osi 2680 mm, długość, szerokość i wysokość nadwozia wynoszą odpowiednio 4515 mm, 1865 mm i 1645 mm. Pojemność bagażnika, w wypadku Sportage napędzanego silnikiem spalinowym, wynosi 591 litrów (VDA).

Wszystkie trzy napędy hybrydowe – HEV, PHEV i jedna z dwóch MHEV – są wyposażone w 1,6-litrowy benzynowy silnik T-GDI. Czterocylindrowa jednostka napędowa jest wyposażona w system zmiennej regulacji faz rozrządu (CVVD), który kontroluje czas otwarcia zaworów, co poprawia zarówno osiągi silnika, jak i zmniejsza zużycie paliwa.

W Sportage w wersji hybrydowej typu plug-in turbodoładowana benzynowa jednostka spalinowa jest częścią układu napędowego, w skład którego wchodzi również silnik elektryczny o mocy 66,9 kW z magnesami trwałymi i litowo-jonowo-polimerowy akumulator zdolny zmagazynować 13,8 kWh energii elektrycznej. Maksymalna moc układu napędowego wynosi w sumie 265 KM, przy czym 180 KM pochodzi z 1,6-litrowego silnika T-GDI.

W Sportage w wersji hybrydowej (HEV) jednostka napędowa 1.6 T-GDI w połączeniu z silnikiem elektrycznym o mocy 44,2 kW z magnesami trwałymi i akumulatorem litowo-jonowo-polimerowym, który może zmagazynować 1,49 kWh energii elektrycznej dysponuje mocą systemową wynoszącą 230 KM.

Sportage jest również dostępny z silnikiem benzynowym 1.6 T-GDI i technologią typu mild hybrid (MHEV). Do wyboru są dwie wersje mocy układu napędowego typu MHEV – 150 KM lub 180 KM.

W gamie silników do nowego Sportage w wersji europejskiej jest także wysokoprężna jednostka napędowa o pojemności 1,6 litra, oferowana w dwóch wariantach mocy – 115 KM lub 136 KM. Wersja o mocy 136 KM jest drugim układem napędowym typu mild hybrid (MHEV) dostępnym w Sportage.

Układy napędowe i silniki nowego Sportage mogą współpracować z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową (7DCT). Zarówno Sportage w wersji hybrydowej (HEV), jak i hybrydowej typu plug-in (PHEV) jest wyposażony w 6-stopniową przekładnię automatyczną (6AT). Nowa Kia Sportage jest dostępna w wersji z napędem na przednie (FWD) lub na cztery koła (AWD). Odmiana hybrydowa typu plug-in seryjnie jest wyposażona w napęd na cztery koła.

Po raz pierwszy w Sportage zastosowano nowy tryb do jazdy w terenie. Opracowano go z myślą o tych posiadaczach Sportage, którzy aktywnie spędzają czas na świeżym powietrzu. Zaawansowany tryb jazdy w terenie dostosowuje ustawienia podzespołów Sportage tak, aby zapewniał on optymalną dynamikę jazdy w każdych warunkach drogowych i pogodowych.

Nowy Sportage oferuje liczne rozwiązania techniczne, które w tym modelu zastosowano po raz pierwszy. Elektronicznie sterowane zawieszenie (ECS) zapewnia wyższy komfort podróżowania i poziom bezpieczeństwa dzięki kontroli tłumienia amortyzatorów w czasie rzeczywistym. Elektronicznie sterowany układ przeniesienia napędu na cztery koła (AWD) zapewnia optymalny rozdział momentu obrotowego między przednie i tylne koła w zależności od przyczepności poszczególnych kół, co służy poprawie nie tylko osiągów, ale także zwiększa bezpieczeństwo jazdy.

W ramach pakietu DriveWise nowy Sportage jest wyposażony w system wspomagania unikania kolizji z funkcją monitorowania pojazdów nadjeżdżających z przeciwka podczas skrętu w lewo na skrzyżowaniach.

Asystent jazdy na autostradzie (HDA) utrzymuje ustaloną odległość i prędkość od poprzedzającego samochodu podczas jazdy po autostradzie i utrzymuje nowego Sportage na środku pasa ruchu. System HDA może również dostosować prędkość auta do obowiązującego ograniczenia prędkości.

Aktywny tempomat (NSCC), który współpracuje z systemem nawigacji, pomaga prowadzić nowego Sportage z bezpieczną prędkością na autostradzie.

Podczas zmiany pasa, jeśli istnieje ryzyko kolizji z samochodem znajdującym się z tyłu, system Blind-Spot Collision-Avoidance Assist (BCA) ostrzega kierowcę. Po ostrzeżeniu, jeśli ryzyko kolizji nadal występuje, system BCA kieruje nowym Sportage tak, aby jej uniknąć. System BCA jest również aktywny podczas parkowania równoległego, co pomaga uniknąć kolizji z pojazdami, które nadjeżdżają z tyłu. W nowym Sportage dostępny jest również system Blind-Spot View Monitor (BVM), który zwiększa bezpieczeństwo i widoczność podczas zmiany pasa poprzez wyświetlenie na zestawie wskaźników obrazu z boku Sportage.

System Remote Smart Parking Assist (RSPA) pomaga kierowcy zdalnie zaparkować samochód lub wyjechać nim z miejsca parkingowego. Parkowanie jest również łatwiejsze dzięki systemom Rear-View Monitor (RVM) i Surround View Monitor (SVM), które w czasie rzeczywistym wyświetlają obraz Sportage i najbliższego otoczenia wokół niego.

 

Kia

Przeczytaj również
Popularne