Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
MAN

Juke staje się hybrydą

Juke – miejski crossover Nissana – będzie oferowany również w wersji hybrydowej. Do tej pory był on dostępny jedynie w wariancie benzynowym 1.0 o mocy 114 KM. Nowy zespół napędowy rozwija moc o 25% większą niż aktualnie stosowany w modelu Juke przy oszczędności w zużyciu paliwa dochodzącej do 40% w cyklu miejskim oraz do 20% w cyklu mieszanym.

Zespół hybrydowy składa się z silnika benzynowego 1.6 l o mocy 94 KM (148 Nm), który współpracuje z silnikiem elektrycznym o mocy 36 kW (49 KM) i momencie obrotowym 205 Nm. Zespół ten jest więc taki sam jak stosowany w niektórych modelach Renault E-Tech. Z Renault pochodzą 15-kilowatowy wysokonapięciowy prądnico-rozrusznik, falownik oraz chłodzony cieczą akumulator o pojemności 1,2 kWh, a także kłowa skrzynia biegów.

Samochód zawsze rusza z miejsca w trybie w 100% elektrycznym. Dwa siłowniki elektryczne synchronizują zmianę przełożeń, zapewniając przyspieszanie. Juke Hybrid nie tylko zawsze rusza w trybie elektrycznym - silnik elektryczny może go również rozpędzić do prędkości 55 km/h.

Model ten jest wyposażony w przełącznik trybu jazdy, za pomocą którego kierowca może wybierać tryby Eco, Normal lub Sport. Podobnie jak elektryczny Leaf, również JUKE Hybrid będzie wyposażony w funkcję e‑Pedal Nissana, która umożliwia sterowanie przyspieszeniem i hamowaniem za pomocą jedynie pedału przyspieszenia.

Model hybrydowy oferuje garść zmian w nadwoziu. Osłona chłodnicy ma strukturę siatkową, a niższe zapotrzebowanie na chłodzenie komory silnika w wersji hybrydowej pozwoliło na zmniejszenie otworów, którymi przepływa powietrze i zapewniło lepsze parametry aerodynamiczne. Zmiany dotyczą także dolnej części nadwozia pod zderzakiem. W wersji hybrydowej dodano żaluzję w atrapie chłodnicy, która automatycznie otwiera lub zamyka dopływ powietrza chłodzącego w zależności od potrzeb, zmniejszając w miarę możliwości opór aerodynamiczny stawiany przez powierzchnię czołową samochodu. Zmieniony kształt spojlera nad tylną szybą poprawia przepływ powietrza za samochodem. Zmodyfikowano i przesunięto również wyprofilowania przy przednich kołach, a pod tylną osią zastosowano dodatkową osłonę, poprawiając charakterystykę aerodynamiczną w rejonie samochodu.

We wnętrzu zmieniono również zestaw wskaźników. Bagażnik wersji hybrydowej ma pojemność 354 litrów, czyli o 68 litrów mniej w porównaniu z wersją spalinową, ze względu na obecność akumulatora o pojemności 1,2 kWh.

 

PD / Nissan

Przeczytaj również
Popularne