Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
E-toll

Ubezpiecz się biorąc auto w leasing

Leasing samochodu wiąże się nie tylko z korzyściami podatkowymi dla przedsiębiorców i zachowaniem płynności finansowej, ale i z ciekawymi dodatkami w postaci różnego rodzaju ubezpieczeń. Poza podstawowymi OC i AC, istnieje również LIFE, GAP czy Assistance. Czym są i przed czym nas chronią?

Wiele osób ubezpiecza w swoim życiu różne rzeczy, poczynając od domu czy mieszkania, a kończąc na aucie. Biorąc samochód w leasing klient dostaje mnóstwo ofert różnych polis. Które z nich poza podstawowymi OC i AC warto posiadać?

Dla przedsiębiorców istotne może być zwłaszcza ubezpieczenie LIFE, które zabezpiecza ryzyko zgonu lub całkowitej niezdolności do pracy. W ten sposób zapewnia ochronę majątkową rodzinie zmarłego bądź poszkodowanego, która w przeciwnym razie zostaje pozostawiona sama sobie. W przypadku dojścia do sytuacji ryzyka śmierci, ubezpieczyciel pokrywa zadłużenie, jakie pozostało do spłaty (zgodnie z harmonogramem spłat) z dnia zdarzenia.

Z kolei GAP jest ubezpieczeniem od utraty wartości auta przydatnym, gdy dojdzie do szkody całkowitej lub kradzieży samochodu. W obu wymienionych przypadkach, ubezpieczyciel oblicza odszkodowanie na podstawie wartości rynkowej pojazdu z dnia zajścia zdarzenia, a nie na bazie kwoty pozostałej do spłacenia.

- Oba ubezpieczenia zapewniają klientom niezwykle potrzebną ochronę od zdarzeń losowych, zmieniających sytuację ubezpieczającego się bądź jego najbliższej rodziny, jak również od szkody pojazdu branego w leasing – komentuje Agnieszka Szlachetka z Santander Consumer Multirent. – W Santander Consumer Multirent dodatkowym benefitem jest całodobowe centrum obsługi szkód komunikacyjnych. Polega to na tym, że w przypadku szkody klient dzwoni pod telefon czynny 24h/7, gdzie otrzyma pomoc i wskazówki jak ma dalej postępować.

 

Co jeszcze chroni od szkody?

Innym popularnym ubezpieczeniem jest Assistance, które zapewnia leasingobiorcy pierwszą pomoc w przypadku zaistnienia szkody, awarii lub innej sytuacji powodującej unieruchomienie pojazdu w podróży, a zarazem przyśpiesza proces likwidacji szkód. W zależności od wybranego wariantu ubezpieczenia, poszkodowani mogą liczyć na pomoc drogową, pojazd zastępczy, zakwaterowanie w hotelu czy nawet transport kierowcy i pasażerów.

- Zdając sobie sprawę z ryzyka jakim jest obecna sytuacja epidemiologiczna, w Santander Consumer Multirent ubezpieczenie Assistance zostało rozszerzone o pakiet świadczeń w razie zachorowania na COVID-19 – mówi Agnieszka Szlachetka z Santander Consumer Multirent. - W jego ramach można otrzymać m.in. wypłatę świadczenia w przypadku hospitalizacji, a także wsparcie w opiece poszpitalnej – na przykład dostawę zakupów do domu, opiekę nad dziećmi czy transport medyczny. W ten sposób leasingobiorcy mogą ochronić nie tylko swoje auto, ale również siebie.

Ważną wskazówką dla korzystających z ubezpieczeń może być to, żeby w miarę możliwości decydować się na polisy wieloletnie.

– W przypadku, gdy zdarza się nam wiele szkód takie ubezpieczenie będzie dla nas bardziej korzystne niż jego odnowa co roku, ponieważ mamy gwarancję tej samej ceny polisy AC, bez względu na to, co przydarzy nam się w trakcie użytkowania auta – dodaje Agnieszka Szlachetka z Santander Consumer Multirent. – Wieloletnie polisy z powodzeniem funkcjonują wśród klientów Santander Consumer Multirent, którzy są zadowoleni ze stałej wysokości składki.

 

Santander Consumer Multirent

Przeczytaj również
Popularne