Grupa Masterlease poszerzyła swoją ofertę o produkt – MasterBenefit. Umożliwia on pracownikom korporacji dostęp do specjalnie wynegocjowanych warunków użytkowania auta, dając im znaczne oszczędności kosztów zakupu i eksploatacji ich prywatnego samochodu. Wprowadzenie nowego produktu do oferty firmy jest odpowiedzią na zmieniające się oczekiwania pracowników wobec benefitów pozapłacowych.
MasterBenefit to kolejne w ostatnich miesiącach innowacyjne rozwiązanie wprowadzone na rynek przez Grupę Masterlease. W IV kwartale 2017 roku firma uruchomiła na platformie Master1.pl pierwszą i jedyną na polskim rynku możliwość średnioterminowego wynajmowania samochodów w pełni online. Przedstawiciele Masterlease zaprezentowali najnowszy produkt w portfolio firmy w połowie lutego na konferencji HR Directors Summit. W założeniu ma on ułatwić pracownikom dużych firm dostęp do użytkowania nowych samochodów w celach prywatnych.
- Z naszych analiz wynika, ze pracownicy bardzo często zwracają się do swoich pracodawców z prośbą o skorzystanie z wynegocjowanych przez nich, z dystrybutorami samochodów, specjalnych warunków zakupów. Jest to jednak zazwyczaj bardzo trudne i kłopotliwe dla wszystkich stron. MasterBenefit ma rozwiązywać ten problem. Pracownicy, dzięki współpracy ich pracodawcy z Masterlease będą mogli korzystać z wymarzonego samochodu na warunkach standardowo dla nich niedostępnych - mówi Jakub Kizielewicz, Prezes Grupy Masterlease.
Jak to działa?
W przeciwieństwie do innych benefitów pracowniczych, skupionych wokół aktywności fizycznej czy opieki medycznej, celem MasterBenefit jest ułatwienie pracownikom dostępu do użytkowania nowego samochodu. Klienci biznesowi Grupy Masterlease zgłaszali, że otrzymują pytania od swoich pracowników, którzy chcieliby kupić na preferencyjnych warunkach auta dla siebie, prywatnie, a nie służbowo. Do tej pory nie było na rynku usługi, która rozwiązałaby ten problem. A program MasterBenefit nie tylko to umożliwia, ale i w dodatku pozwala zaoszczędzić pracownikowi rocznie nawet kilkanaście tysięcy złotych kosztów użytkowania jego prywatnego samochodu.
- Bez wątpienia największą wartością dla każdego pracownika będą oszczędności. Może to być nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych realnie zaoszczędzonych pieniędzy w skali czterech lat użytkowania samochodu średniej klasy. To prawie jak około 1000 zł miesięcznie "podwyżki". O tyle więcej zostaje pracownikowi w jego domowym budżecie – komentuje Prezes Grupy Masterlease – A do tego pracownik wyjeżdża z salonu nowym samochodem bez pierwszej wpłaty, opłacając jedynie stały miesięczny abonament za użytkowanie auta. Cieszy się też komfortem użytkowania auta „jak służbowy”. Wszystkie problemy rozwiązuje za niego nasze Centrum Techniczne. To my zapewniamy najlepsze ubezpieczenie, przechowujemy za niego opony, czy opłacamy rachunki w serwisie.
Czas na zmiany oferowanych benefitów?
Z "Raportu płacowego 2018" opracowanego przez agencję pracy Hays wynika, że pracownicy coraz częściej przyznają, że najpopularniejsze na rynku dodatki pozapłacowe straciły już na atrakcyjności. Najczęstszym oferowanym benefitem jest podstawowy pakiet opieki medycznej – w swojej ofercie ma go aż 73 proc. pracodawców. Tymczasem zaledwie 15 proc. pracowników uważa ten dodatek pozapłacowy za pożądany. Podobnie jest z popularnymi kartami sportowymi. Proponuje je swoim pracownikom 67 proc. badanych firm, ale za dobry motywator uznaje je 42 proc. zatrudnionych.
Okazuje się jednak, że aż 59 proc. ankietowanych firm nigdy nie pyta pracowników, czy oferowane przez nie benefity są zgodne z oczekiwaniami. Tymczasem, pracowniczy najbardziej doceniają możliwość pracy zdalnej, elastyczne godziny pracy, idee zgodne z zasadą work life balance czy różne formy dofinansowania dojazdów do pracy.
Grupa Masterlease