Unicon, największy producent i dostawca betonu towarowego w Danii, zamierza złożyć największe jak dotąd prywatne zamówienie na elektryczne samochody ciężarowe, które będą jeździć po duńskich drogach. Dostawy 11 samochodów ciężarowych Volvo FM Electric rozpoczną się pod koniec roku.
Ponadto, firmy Unicon i Volvo Trucks uzgodniły długoterminową współpracę, której celem jest opracowanie i wdrożenie kompletnych rozwiązań elektrycznych dla samochodów ciężarowych i nadwozi dla branży betonowej.
Po pozytywnych testach Volvo FE Electric, Unicon robi teraz kolejny duży krok w kierunku dystrybucji bezemisyjnej, wprowadzając nową generację elektrycznych betonomieszarek o większym zasięgu i ładowności. W związku z tym, firma zamierza złożyć największe jak dotąd prywatne zamówienie na 11 podwozi Volvo FM Electric, które zostaną zabudowane betonomieszarkami i będą eksploatowane w Danii.
Ponadto, Unicon i Volvo Trucks nawiązały długoterminową współpracę w celu wdrożenia i optymalizacji rozwiązań elektrycznych dla przemysłu betonowego. Współpraca ta ma na celu umożliwienie firmie Unicon wprowadzenie do eksploatacji elektrycznych betonomieszarek, które odpowiedzą wszystkim potrzebom związanym z wydajną i zrównoważoną dystrybucją betonu towarowego.
"Dzięki temu dużemu zamówieniu i ambitnej umowie o współpracy, wprowadzamy konkretne działania w ramach realizacji naszych celów w zakresie emisji CO2 dla naszej dystrybucji. To wyraźnie podkreśla naszą rolę jako lidera branży budowlanej zarówno w Danii, jak i na całym świecie. Bardzo cieszymy się na współpracę z Volvo Trucks, która daje nam wyjątkowe możliwości wspólnego opracowywania odpowiednich, kompletnych rozwiązań elektrycznych dla samochodów ciężarowych i nadwozi dla naszej dystrybucji", wyjaśnia Christian Elleby, dyrektor ds. łańcucha dostaw i zaopatrzenia w firmie Unicon.
Duże wyzwanie dla elektryfikacji transportu betonu
Rekordowe duńskie zamówienie na elektryczne samochody ciężarowe jest warte odnotowania, ponieważ ciężkie pojazdy dla przemysłu betonowego należą do najtrudniejszych do zelektryfikowania. Dlatego, jak twierdzi Peter Ericson, dyrektor zarządzający Volvo Trucks w Danii, jest to znacząca i przyszłościowa współpraca, po której wiele się spodziewają:
"Dzięki tej umowie podejmujemy ważne kroki w rozszerzaniu bezemisyjnych rozwiązań dystrybucyjnych na branżę betonową, w której elektryfikacja ciężkich pojazdów była bardzo trudnym wyzwaniem ze względu na duże obciążenia i wymagania związane z ciągłym mieszaniem betonu. Cieszymy się, że Unicon jest naszym partnerem strategicznym w tym projekcie i oczekujemy, że współpraca ta przyniesie wiele rozwiązań i korzyści dla całej branży.
Kamień milowy w kierunku floty bezemisyjnej
Unicon uważa, że elektryczne betonomieszarki są najbardziej oczywistą technologią dla osiągnięcia ambitnych celów zrównoważonego rozwoju. Dotyczy to zarówno wspierania bezemisyjnej dystrybucji betonu towarowego, jak i tworzenia lepszego, bezpieczniejszego środowiska pracy na budowach.
"Dzięki nowym elektrycznym betonomieszarkom jesteśmy gotowi wspierać projekty dotyczące bezemisyjnych placów budowy w Danii (m.in. w Kopenhadze), jak również odpowiadać na wymagania coraz większej liczby wykonawców i przedsiębiorstw budowlanych", komentuje Christian Elleby.
Volvo Trucks