Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

W Niemczech otwarto pierwszą elektryczną autostradę

Pierwsza niemiecka zelektryfikowana droga, znajdująca się w pobliżu Frankfurtu, została oddana do użytku na początku lipca br. Sieć trakcyjna w pełni współdziała z pięcioma hybrydowymi pojazdami Scania R 450 wyposażonymi w pantografy. Ostatni z pięciu pojazdów objętych projektem został niedawno dostarczony do firmy Knauf – niemieckiego producenta materiałów budowlanych.

Ten pilotażowy projekt dobrze wpisuje się w nasze zobowiązanie do odpowiedzialnego korzystania z wszystkich zasobów. Mamy nadzieję, że w jego wyniku uzyskamy informacje, które pomogą nam wzmocnić zrównoważony charakter naszych procesów logistycznych, szczególnie w obszarach metropolitalnych – podkreśla Christoph Dorn, dyrektor Grupy Knauf.

Pozostałe cztery pojazdy należą do firm Schanz, Meyer Logistics, Contargo i Merck. Ponieważ obecnie cała piątka pojazdów jest codziennie wykorzystywana w ruchu na pięciokilometrowym zelektryfikowanym odcinku autostrady A5, zebrane zostaną dane do kilku badań mających na celu zbadanie korzyści płynących z e-dróg.

Pięciokilometrowy autostradowy tor testowy w obu kierunkach może wydawać się bardzo krótki, ale celem tego przedsięwzięcia jest przetestowanie tej technologii – wyjaśnia Heinrich Kerstgens, dyrektor współzarządzający w Contargo, która w czerwcu otrzymała trzeci hybrydowy pojazd Scania na potrzeby pilotażowego projektu.

Jeśli opinie będą pozytywne i jeśli około jednej trzeciej niemieckich autostrad wyposażymy w zelektryfikowane sieci trakcyjne, w przyszłości około 80 procent zarejestrowanych w Niemczech pojazdów ciężarowych będzie mogło pracować w trybie elektrycznym z wykorzystaniem tej technologii. To naprawdę znacząco przyczyni się do zmniejszenia emisji dwutlenku węgla – dodaje Heinrich Kerstgens.

Segment autostrady A5 w Hesji jest jednym z trzech odcinków z siecią trakcyjną testowanych w Niemczech. Drugi odcinek drogi otwarto w Szlezwiku-Holsztynie (A1) pod koniec 2019 roku. Ostatni test rozpocznie się pod koniec 2020 roku w Badenii-Wirtembergii (B462).

 

SCANIA

Przeczytaj również
Popularne