Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Fleet Derby TOP

Volkswagen sprzedaje coraz więcej elektryków i hybryd

Rozbudowa gamy pojazdów elektrycznych i hybrydowych Volkswagena siłą rzeczy wpływa na wzrost udziału pojazdów z napędem alternatywnym w ogólnej sprzedaży tej marki. A jakie są to udziały?
 
Volkswagen rozbudowuje swoją ofertę samochodów elektrycznych oraz hybrydowych typu plug-in. Jeszcze przed wprowadzeniem na rynek nowego modelu ID.3, co nastąpi latem bieżącego roku, widać, że zapotrzebowanie w Niemczech na auta elektryczne i zelektryfikowane znacznie się zwiększyło.
 
W wypadku modelu up! co drugie zamówienie dotyczy wersji z elektrycznym napędem, łącznie przyjęto już 20 000 takich zamówień. Znacznie zwiększyła się również popularność Passata w wersji GTE – obecnie co siódmy kupujący decyduje się na wersję hybrydową typu plug-in (PHEV).
 
Volkswagen e-up! dysponujący mocą 61 kW (83 KM) znajduje się na niemieckim rynku od listopada 2019 roku. W porównaniu ze swoim poprzednikiem ma znacznie większy zasięg (do 260 km według cyklu WLTP). Argumentem decydującym o wyborze są niskie koszty utrzymania. Cena wynosząca w Niemczech 21 975 euro zostaje pomniejszona o dopłatę (6570 euro, obydwie kwoty brutto), korzystne jest również zaszeregowanie do grupy ubezpieczenia (OC klasa 12, AC: 16). Podatek od pojazdów mechanicznych oraz koszty wymiany oleju odpadają.
 
Hybrydyzacja to drugi z głównych elementów strategii Volkswagena w dziedzinie układów napędowych, prowadzącej ku epoce pojazdów bezemisyjnych. Dlatego w wielu ważnych segmentach koncern Volkswagen wprowadza do sprzedaży auta wyposażone w hybrydowy zespół napędowy typu plug-in. Pierwsze były w 2014 roku modele GTE, które w wypadku aut drugiej generacji mają znacznie większy zasięg na energii elektrycznej, ponieważ są wyposażane w akumulatory o większej pojemności. Nowy Passat Variant GTE ma moc 160 kW (218 KM) i według procedury WLTP jest w stanie przejechać 56 km korzystając wyłącznie z energii elektrycznej. To więcej niż wynoszą dzienne potrzeby przeciętnego użytkownika Volkswagena, czyli 42 km. W klasie samochodów, do której należy Passat najczęściej zamawiane są wersje z silnikami Diesla, tymczasem model z jednostką benzynową i hybrydowym zespołem napędowym stanowi dzisiaj 15 procent zamówień. Liczba ta wzrosła pięciokrotnie w porównaniu z zamówieniami na Passata GTE poprzedniej generacji.
 
Po debiucie Passata i Passata Varianta w 2020 roku Volkswagen zaprezentuje kilka modeli hybrydowych plug-in: w wersji GTE będzie oferowany np. Golf ósmej generacji, ponadto po raz pierwszy jako hybryda plug-in pojawi się zwykły Golf. Potem ten sam zespół napędowy zostanie zastosowany w Arteonie oraz w kompaktowym SUV-ie Tiguan. Na początku marca premierę miał nowy topowy model marki – Touareg R. Model ten również jest dynamiczną hybrydą PHEV, moc systemowa jego układu napędowego składającego się z silnika spalinowego i elektrycznego wynosi 340 kW (462 KM).
 
Volkswagen / PD
 
 
Przeczytaj również
Popularne