Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
MAN

Volkswagen elektryfikuje pojazdy dostawcze

Volkswagen rozbudowuje gamę pojazdów niskoemisyjnych i elektrycznych. Aby przyciągnąć nabywców kusi też nowymi rozwiązaniami.

W ramach dodatkowych korzyści nabywcy e-Craftera otrzymują bezpłatnie pakiet przeglądów na 4 lata, dzięki któremu koszty przeglądów okresowych wynoszą zero złotych oraz fabryczną gwarancję na 4 lata na samochód i aż 8 lat na baterię” - powiedział Piotr Łakomy, Dyrektor marki Volkswagen Samochody Użytkowe.

Caddy też na prąd

Wyposażone w wyłącznie elektryczny napęd ABT e-Caddy Maxi oraz ABT e-Transporter to pojazdy, które łączą wszechstronność z nowoczesnymi rozwiązaniami w dziedzinie napędu. Bezemisyjna taksówka, która bazuje na wydłużonym Caddy Maxi i zapewnia sporo miejsca dla pięciu osób wraz z bagażem, opracowano wspólnie z firmą ABT e-Line GmbH. Przedział bagażowy elektrycznego modelu Caddy ma pojemność 4,2 m3, dzięki czemu samochód zalicza się do najprzestronniejszych aut w swojej klasie. Zasięg wynosi 220 km (wartość prognozowana wg NEDC), przez co samochód świetnie nadaje się do użytku w strefach ekologicznych w dużych europejskich metropoliach. Źródłem napędu jest silnik elektryczny o mocy 82 kW, auto wyposażono w akumulator litowo-jonowy o pojemności energetycznej wynoszącej 37,3 kWh. Do 80 procent pojemności rozładowany akumulator można zasilić energią elektryczną o mocy 40 kW w ciągu 50 minut.

Bezszelestny e-Transporter
Drugim autem elektrycznym, który Volkswagen Samochody Użytkowe opracował wspólnie z ABT e-Line GmbH jest ABT e-Transporter. W podstawowej konfiguracji model ten wyposażono w litowo-jonowy akumulator o pojemności 37,3 kWh; w innej wersji akumulator ma pojemność nawet 74,6 kWh. Zasięg obydwu odmian samochodu wynosi, odpowiednio, 208 i 400 km (wartości prognozowane wg NEDC). Podczas ładowania prądem o mocy 40 kW w systemie Quick-Charge akumulator można zasilić do 80 procent pojemności w ciągu 50 minut.
Volkswagen e-CrafterE-Crafter jeszcze bardziej kuszący
e-Crafter został skonstruowany w oparciu o Craftera drugiej generacji, który na rynku pojawił się w 2017 roku. e-Crafter ma najnowocześniejsze systemy służące bezpieczeństwu, komfortowi oraz multimedialne. Seryjnie w wyposażeniu znajdują się: Park Pilot wspomagający parkowanie i zawierający funkcję ochrony nadwozia (dzięki 16 czujnikom rozmieszczonym w różnych miejscach karoserii zmniejsza ryzyko uszkodzenia nadwozia lub innych aut podczas manewrowania), wielofunkcyjna kamera (z przodu) oraz kamera z tyłu. Ponadto jako pierwszy samochód użytkowy w swojej klasie Crafter jest wyposażony seryjnie w automatyczny hamulec po kolizji (daje możliwość uniknięcia po wypadku kolejnych zderzeń). Poza tym w standardzie znajdują się system zapobiegający skutkom podmuchów bocznego wiatru, a także LED-owe reflektory (świateł drogowych, mijania i do jazdy dziennej), automatyczna klimatyzacja (Climatronic), system podgrzewania foteli, pompa ciepła i ogrzewana przednia szyba, komfortowe fotele oraz system nawigacyjny „Discover Media” z „App-Connect” (umożliwia korzystanie z aplikacji zainstalowanych na smartfonie), system obsługi radia przy pomocy komend głosowych, a także interfejs telefonu komórkowego. W ramach wyposażenia dodatkowego, za pośrednictwem „Car-Net Guide & Inform”, można korzystać z mobilnych usług internetowych. Zasięg e-Craftera wynosi 173 km (mierzony wg normy NEDC).
Na stacji ładowania prądem stałym o mocy 40 kW, wyposażonej w złącze CCS, akumulator e-Craftera (o pojemności energetycznej 35,8 kWh) można zasilić energią elektryczną do 80 procent pojemności w zaledwie 45 minut. CCS to skrót od podlegającego światowej standaryzacji Combined Charging System – systemu zasilania prądem stałym, w który e-Crafter jest wyposażony seryjnie.
VW-ID_Buzz (1)Przyszłość jest blisko
Jak będą wyglądały przyszłe pojazdy użytkowe pokazuje ID. BUZZ Cargo – bezemisyjny samochód dostawczy nowej ery w motoryzacji. Po raz pierwszy zaprezentowano go podczas Auto Show odbywającego się w Los Angeles pod koniec 2018 roku. Niecałe pół roku później można podziwiać go w czasie Motor Show w Poznaniu.
ID. BUZZ Cargo ma duży zasięg i bardzo obszerne wnętrze, dysponuje też cyfrowym systemem zarządzania przewożonym towarem – informacja na ten temat jest przekazywana automatycznie przez internet do magazynu, by można było uzupełnić towar.
Studyjny ID. BUZZ Cargo to pierwszy samochód użytkowy skonstruowany w oparciu o nową modułową platformę (MEB) przeznaczoną do budowy samochodów elektrycznych. Jej ważną zaletą techniczną jest możliwość montażu akumulatorów o różnej pojemności i różnych rozmiarach – zależnie od przeznaczenia samochodu. Dzięki temu pojazdy skonstruowane na platformie MEB mogą mieć zasięg od 330 km do ponad 550 km (według cyklu WLTP). Dzienny limit kilometrów nowego transportera można ponadto zwiększyć poprzez zastosowanie paneli słonecznych na jego dachu.

PD / Volkswagen

Przeczytaj również
Popularne