Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Spring - nowy, najmniejszy model Dacii

Dacia Spring 2020

 
Dacia Spring to nie tylko najmniejszy ale również pierwszy elektryczny model rumuńskiej marki, który będzie produkowany masowo. W założeniu ma być jednym z najtańszych pojazdów bezemisyjnych dostępnych w Europie.
 
Dacia Spring to na razie prototyp będący zapowiedzią pierwszego samochodu elektrycznego marki, ale należy się spodziewać, że w podobnej formie zobaczymy go na ulicach już w przyszłym roku. Spring jest spokrewniony technicznie z modelem Renault Kwid pokazanym i produkowanym w Brazylii oraz Indiach od 2015 roku i bliźniaczym elektrycznym Renault City K-ZE oferowanym na rynku chińskim. Kwid, i zapewne również Spring, wykorzystuje platformę CMF-A. Maluch Renault jest napędzany silnikami benzynowymi 0,8 l oraz 1-litrowym. Tych jednak w ofercie Dacii nie będzie.

Spring to pięciodrzwiowy, czteroosobowy, elektryczny samochód segmentu A. Dacia wygląda jak mały SUV, dzięki nakładkom na nadkolach, relingom dachowym, listwom na drzwiach, podwyższonemu prześwitowi oraz osłonom podwozia wbudowanym w przedni i tylny zderzak. Z przodu zastosowano w pełni ledowe reflektory, podzielone na dwie części: linia pozioma u góry oraz cztery elementy wbudowane w zderzak. Z tyłu cztery światła, również w 100% z diodami LED, tworzą kształt podwójnej litery Y. Ich charakterystyczny układ zapowiada nową stylistykę przyszłych modeli Dacii.

Dacia nie udostępniła danych technicznych modelu Spring, więc podajemy dane bliźniaczego Renault City K-Ze. Model ma 373 cm długości, 158 cm szerokości (6 cm mniej niż Fiat Panda) oraz 151,5 cm wysokości. Prześwit miejskiego maluszka sięga - 15 cm, a rozstaw osi to 242 cm. Waga też jest niewielka - zaledwie 921 kg. Elektryczny Renault City K-ZE jest napędzany przez silnik elektryczny o mocy 33 kW (125 Nm), który zasilany jest z baterii o pojemności 26,8 kWh. Dzięki nim zasięg wynosi ok. 200 km (270 km wg NEDC).

Cena na rynku chińskim wynosi w przeliczeniu od 34 200 zł, ale po dostosowaniu pojazdu do realiów i przepisów europejskich będzie z pewnością wyższa. Ale i tak należy się spodziewać, że będzie wynosić między 40 a 50 tys. zł co jak na pojazd elektryczny będzie niezwykle atrakcyjną ofertą. Dacia nie ukrywa, że model ten będzie kierowała w dużej mierze do firm carsharingowych.
 

PD / Dacia

Przeczytaj również
Popularne