Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
MAN

Setny kontrakt Solarisa na "elektryki"

Solaris ma już na koncie sto kontraktów na dostawę autobusów elektrycznych. Powrócił też na pierwsze miejsce w dostawach pojazdów tego typu w Europie.

W połowie sierpnia w siedzibie Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej w Katowicach nastąpiło podpisanie umowy między przewoźnikiem a przedstawicielami firmy Solaris Bus & Coach S.A. obejmującej dostawę pięciu elektrobusów Solaris Urbino 12 electric. Kontrakt ten jest jednocześnie jubileuszowym, setnym na dostawę pojazdów bateryjnych producenta z Bolechowa.

Zamówione w poniedziałek elektrobusy nie będą pierwszymi pojazdami tego typu w Katowicach. Na początku roku firma Solaris dostarczyła do PKM pięć przegubowych Urbino 18 electric. Wcześniej w Katowicach pojawiły się z kolei dwa Urbino 8,9 LE electric - elektryczne autobusy do poboru krwi zamówione przez Regionalne Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa. Zgodnie z założeniami najnowszej umowy, ekologiczne Solarisy Urbino 12 electric zostaną dostarczone do klienta w ciągu 350 dni od daty jej podpisania, a całkowita wartość kontraktu przekroczyła 15 milionów PLN.

Do tej pory, od momentu dostarczenia pierwszego elektrobusu do klienta z Klagenfurtu w Austrii w 2013 roku, europejski lider elektromobilności dostarczył lub pozyskał zamówienia na ponad 700 pojazdów z rodziny Urbino electric. Można je spotkać na ulicach 17 europejskich państw w kilkudziesięciu miastach.

W pierwszych miesiącach 2019 roku Solaris zdobył trzy ogromne zamówienia na dostawy autobusów elektrycznych do Berlina (BVG), Mediolanu (ATM) i Warszawy (MZA). Łącznie nawet 470 pojazdów wyjedzie z fabryki w Bolechowie tylko do tych trzech metropolii. Dodatkowo producent zakontraktował kolejne 90 autobusów elektrycznych, które pojadą do innych europejskich miast. Aż 25% zamówień na elektrobusy rozpisanych w 2019 roku przez europejskich przewoźników trafiło w ręce polskiego producenta. Firma tym samym wysunęła się na prowadzenie pod względem zdobytych kontraktów na elektrobusy.

Europejska flota liczy dziś około 3500 autobusów elektrycznych, ale raptem 5 lat temu liczba ta wynosiła tylko 240 pojazdów. To wzrost niemal 15-krotny! Z pewnością do rosnącego zapotrzebowania na bezemisyjne pojazdy przyczynia się polityka Unii Europejskiej. Parlament Europejski pod koniec roku 2018 postawił przed sobą cel, aby w 2025 roku aż 50% nowych autobusów miejskich stanowiły elektrobusy, w 2030 zaś udział ten powinien wzrosnąć do aż 75%. Gwałtowne tempo rozwoju tego sektora jest dla firmy Solaris potwierdzeniem, że kierunek, jaki obrała niemal dekadę temu, budując swój pierwszy autobus elektryczny, jest słuszny.

 

Solaris

Przeczytaj również
Popularne