Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Polskie miasta stawiają na elektromobilność. Liderem Solaris

Choć ostatnie półrocze przyniosło Europie wiele trudności i wyzwań związanych z epidemią koronawirusa, firma Solaris minione kilka miesięcy wykorzystała bardzo produktywnie.

Był toszczególne intensywny czas jeśli chodzi o realizację kontraktów na dostawy autobusówelektrycznych w Polsce.Pierwszy autobus elektryczny Solaris dostarczył na polski rynek w 2015 roku. Dziś już ponad 150 tychbezemisyjnych pojazdów jeździ po ulicach 20 polskich miast. Ponad 300 kolejnych znajduje się wprodukcji lub jest w trakcie dostaw. W najbliższych miesiącach, flota elektrycznych Solarisów w Polscebędzie stanowiła imponującą liczbę 490 pojazdów, dostarczonych do 33 miast. A nowych kontraktówwciąż przybywa.Prekursorem zmian w Polsce była Ostrołęka, która jako pierwsza zamówiła elektryczne Solarisy,ale jako pierwsze do ruchu zostały włączone te wyprodukowane dla Jaworzna. Dziś we flociePKM Jaworzno jeżdżą 23 elektryczne Solarisy, a kolejnych 20 sztuk jest w trakcie produkcji.Nowoczesneautobusyelektryczne,wyposażonewzaawansowanerozwiązaniabateryjnei innowacyjne systemy bezpieczeństwa, w pakiecie z kompleksową obsługą posprzedażową, wybrałydotychczas: Bełchatów, Bielany, Bolesławiec, Chodzież, Ciechanów, Godzianów, Gręboszów,Inowrocław, Jaworzno, Katowice, Konin, Kozienice, Kraków, Kutno, Lublin, Łomianki, Malbork,Miechów, Ostrołęka, Ostróda, Ostrów Wielkopolski, Oświęcim, Poznań, Radom, Rzeszów,Sochaczew, Sosnowiec, Stalowa Wola, Szczecin Szczytno, Toruń, Tychy, Warszawa, Włocławek orazWrześnia. Nie należy tu też zapominać o Gdyni, która w imponujący sposób rozwija swój bezemisyjny,trolejbusowy transport już od lat, a ostatnio wzbogacając swoją flotę o tzw. „supertrolejbusy”, czyliSolarisy Trollino wyposażone w baterie trakcyjne, takie jak w autobusach elektrycznych, ładowanez trolejbusowej trakcji. Śmiało można powiedzieć, że to Solaris jest jednym z głównych autorówprzemian w transporcie publicznym w Polsce.„Każde jedno z powierzonych nam zamówień jest dla nas niezwykłym wyróżnieniem i nobilitacją,bez względu na to, czy dostarczamy jeden autobus elektryczny o długości 8,9 metra, czy 130 Urbino18 electric, jak to ma miejsce w przypadku właśnie realizowanych dostaw do Warszawy. Jesteśmydumni, ponieważ każda kolejna tego typu decyzja zakupowa samorządów to krok w stronę czystegopowietrza i wysokiej jakości życia w polskich miastach” – powiedział Javier Calleja, Prezes ZarząduSolaris Bus & Coach S.A.Równolegle do bieżącej realizacji kontraktów, firma Solaris z radością przyjmuje decyzje kolejnychwłodarzy i przedstawicieli miejskich zakładów autobusowych o przejściu na ścieżkę elektromobilności.W ostatnich miesiącach Solaris podpisał wiele znaczących umów na dostawę nowoczesnychautobusów elektrycznych do polskich miast. Największe zamówienia złożyły Lublin, Kraków, Poznańi Katowice. Co szczególnie warte podkreślenia, wszystkie te miasta użytkowały produkty Urbinojuż wcześniej. Decyzje zakupowe mogły więc być poparte bezpośrednim doświadczeniem z icheksploatacji.Na początku maja ZTM w Lublinie zleciło producentowi z Bolechowa produkcję 12 Solarisów Urbino 12electric, które dołączą do zamówionych w zeszłym roku 20 elektrobusów oraz 15 trolejbusów Trollino.Na kolejne pojazdy elektryczne zdecydowało się również MPK Kraków, gdzie dostarczonych zostanieaż 50 Urbino 18 electric. Oprócz imponującej liczby przegubowych elektryków, zamówienie obejmujerównież 50 urządzeń do ładowania za pomocą złącza plug-in. To kolejne autobusy produkcji Solarisa,które wybrało to miasto – po ulicach Krakowa jeździ już 400 pojazdów z rodziny Urbino, w tym 26Urbino electric. MPK Poznań, którego pasażerowie już od kilku miesięcy korzystają z komfortowychwarunków jazdy w 21 solarisowych e-busach, zamówiło kolejne 37 autobusów elektrycznych. 31 z nichto modele Urbino 12 electric, 6 zaś to 18-metrowe przegubowce. Jeszcze więcej elektrycznychSolarisów pojawi się również w Katowicach. Przedstawiciele PKM podpisali w czerwcu umowę na 5sztuk Urbino 12 electric, a w pierwszych dniach sierpnia na kolejnych 5 – tym razem przegubowychelektrobusów marki Solaris. Wraz z realizacją najnowszego zamówienia, po ulicach stolicywojewództwa śląskiego będzie jeździło już 20 nowoczesnych, w pełni bezemisyjnych pojazdów.Ponadto w Katowicach jeżdżą dwa pierwsze na świecie elektryczne autobusy do poboru krwi, któreSolaris zbudował na potrzeby Regionalnego Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa.Sprzedaż autobusów elektrycznych w Europie rośnie niezwykle dynamicznie, a Polska zajmujeimponujące 5. miejsce w Unii Europejskiej pod względem liczby autobusów elektrycznych w miastach.To niezwykle ważny rynek dla producenta. Udział e-busów marki Solaris w polskiej elektrycznej flociejest wyraźnie dominujący: elektryczne Solarisy stanowią już 76% całej floty e-busów. W samym 2019roku zdecydowana większość zamówień na autobusy elektryczne w Polsce – aż 98%! – trafiła właśnie do Solarisa.

 

Solaris

Przeczytaj również
Popularne