Podczas imprezy Impact Mobility rEVolution miała miejsce polska premiera pierwszego elektrycznego Volkswagena, który będzie produkowany na masową skalę - modelu ID.3.
ID.3 to pierwszy wielkoseryjny samochód Volkswagena zbudowany od podstaw jako samochód elektryczny. Ten tylnonapędowy samochód przypomina kompaktowego minivana i ma długość 426 cm. Zależnie od wersji będzie on wyposażany w zestaw baterii o pojemności 45, 58 lub 77 kWh. Zależnie od pojemności akumulatora zasięg Volkswagena ID.3 wynosi od około 330 do 550 km (według WLTP). Prądem o mocy 100 kW akumulator można naładować w ciągu zaledwie 30 minut do poziomu, który zapewnia zasięg 290 km. Najmniejszy z nich współpracuje z silnikiem o mocy 150 KM, a ten z najbardziej pojemnymi bateriami - 204 KM. ID.3 możemy ładować przy użyciu ładowarek o mocy do 125 kW.
Ceny ID.3 mają zaczynać się od ok. 30 tys. Euro. Elektryczny Volkswagen ID.3 już jest produkowany w zakładach w Zwickau. Warto dodać, że wiele podzespołów tego modelu wytwarzanych jest w Polsce, m.in. baterie pochodzą z fabryki LG Chem pod Wrocławiem, a elementy silników z odlewni pod Poznaniem.
Aby zwiększyć zainteresowanie modelem Volkswagen Financial Services przygotował dla niego ofertę finansową, która umożliwi dostępność tego samochodu w niskiej racie wraz z pełnym pakietem serwisowym, w formie leasingu dla przedsiębiorców oraz leasingu konsumenckiego dla klientów prywatnych. Dzięki dedykowanemu finansowaniu wszelkie ryzyka – takie jak ryzyko utraty wartości auta w okresie użytkowania, a co za tym idzie także jego ewentualna odsprzedaż na rynku wtórnym – VWFS przejmuje na siebie, gwarantując klientom zwrot elektrycznego samochodu po zakończeniu umowy.
PD