Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Nowy Volkswagen ID.3 premierowo pokazany w Polsce

Volkswagen ID.3 został gruntownie zaktualizowany dwa i pół roku po premierze. Modyfikacje objęły nadwozie, które teraz ma nieco ostrzejsze kształty i wnętrze. Tu zmiany są dużo większe – poprawiono jakość tworzyw, zastosowano więcej materiałów pochodzących z recyklingu i całkowicie zrezygnowano z surowców pochodzenia zwierzęcego. Kolejne novum to bogatsze wyposażenie standardowe.

Nowy Volkswagen ID.3 to jeden z dziesięciu modeli z napędem elektrycznym, jakie marka z Wolfsburga wprowadzi na rynek do 2026 roku. Znaczna część zmian to odpowiedź producenta na sugestie użytkowników. Wykorzystano wyższej jakości materiały, a także poprawiono funkcjonalność, co przełoży się na lepsze doświadczenia z użytkowania.
zachowaniu neutralnego bilansu emisji CO2.



„Cieszymy się, że możemy pokazać zmodernizowanego Volkswagena ID.3 naszym klientom krótko po jego światowej prezentacji. Jestem przekonany, że zmiany w jednym z naszych najpopularniejszych samochodów elektrycznych przypadną do gustu odwiedzającym targi Poznań Motor Show. Już w najbliższych dniach będziemy prezentować polską ofertę nowego ID.3 i jego cennik” – powiedział Paweł Szuflak, dyrektor marki Volkswagen w Polsce.

Źródłem napędu nowej wersji Volkswagena ID.3 będzie umieszczony przy tylnej osi silnik o mocy 204 KM, a klienci będą mogli wybrać jedną z dwóch pojemności akumulatora – 58 lub
77 kWh netto. Ta pierwsza wersja będzie oferować zasięg do 426 km, druga zaś – do 546 km (obie wartości wg procedury WLTP). Bagażnik zmodernizowanego Volkswagena ID.3 ma pojemność 385 l, a po złożeniu tylnych siedzeń – 1267 l.

Zmodernizowany ID.3 jest standardowo wyposażony m.in. w systemy łączności. Jednym nich jest instalacja telefoniczna Comfort. Umożliwia ona połączenie smartfona z pokładowym systemem informacyjno-rozrywkowym i ładowanie indukcyjne, jeśli telefon komórkowy jest do tego przystosowany. Standardowa funkcja AppConnect umożliwia strumieniowe przesyłanie multimediów za pośrednictwem smartfona, który można osadzić w jego rodzimym środowisku za pomocą systemów Android Auto™, AppleCarPlay™ i MirrorLink™.


Do wyposażenia standardowego należą także dwa wyświetlacze – mniejszy, o przekątnej 5,3 cala, umieszczony za kierownicą i obsługiwany za pomocą przycisków dotykowych na kierownicy wielofunkcyjnej oraz większy, pełniący funkcję ekranu systemu nawigacji, telefonu, multimediów, systemów wspomagających i ustawień pojazdu. Ma on standardowo przekątną 12 cali. W strukturze menu uwzględniono różne życzenia użytkowników: między innymi menu ładowania znajduje się teraz na górnym poziomie dużego wyświetlacza dotykowego i jest zorganizowane w bardziej przejrzysty sposób. Wieloma funkcjami można sterować przy pomocy poleceń głosowych – system ten został dopracowany, reaguje
szybciej i jest bardziej niezawodny.

Prezentowany podczas Poznań Motor Show egzemplarz będzie wyposażony m.in. w opcjonalne, matrycowe reflektory IQ.LIGHT, system audio BeatsAudio ze wzmacniaczem o mocy 400 W, Park Assist Plus, który może zapamiętać manewr parkowania pod domem i później go powtarzać oraz system Travel Assist z danymi inteligencji zbiorowej.



„Jako największa grupa dealerska w Polsce jesteśmy podekscytowani możliwością zaprezentowania nowej generacji elektrycznego ID.3 marki Volkswagen. Od debiutu rynkowego nasze salony sprzedały ponad 230 sztuk modeli z rodziny ID., przyczyniając się do popularyzacji elektromobilności w kraju, dlatego cieszy nas możliwość ekspozycji jego kolejnej wersji podczas Poznań Motor Show. To wydarzenie jest idealną okazją dla wszystkich osób, które tak jak my kochają auta, do przyjrzenia się z bliska temu rewolucyjnemu pojazdowi i zrozumienia, w jaki sposób modele Volkswagena z gamy ID. kształtują światową elektromobilność. Wierzymy, że elektryfikacja to harmonia odpowiedzialności za środowisko i nowoczesnej inżynierii, a nowy ID.3 ze swoją imponującą gamą funkcji wyróżniających go spośród innych modeli w swojej klasie, jest tego najlepszym dowodem” – powiedział Mieszko Hałas, dyrektor marketingu Grupy Cichy-Zasada.

Przeczytaj również
Popularne