Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Bener testy flotowe

Nadjeżdża Nissan Ariya

Nissan zaprezentował elektrycznego crossovera coupé o nazwie Ariya. Uwagę wzbudza w nim nie tylko śmiała sylwetka, ale również zastosowane technologie. Ariya posiada funkcje m.in. jazdy autonomicznej, osobistego asystenta głosowego oraz rozbudowane opcje łączności.

Nissan Ariya w dużym stopniu bazuje na podobnie nazwanym samochodzie koncepcyjnym zaprezentowanym na Targach Motoryzacyjnych w Tokio w 2019 r., zapowiadanym wcześniej jako model IMx na Targach Motoryzacyjnych w Tokio w 2017 r.

Osoby siedzące na przednich fotelach mają przed sobą minimalistyczną deskę rozdzielczą, która wkomponowuje się w kształt kabiny i płynnie przechodzi w drzwi. Jest ona pozbawiona przycisków i przełączników znanych z konwencjonalnych samochodów. Pod środkową częścią deski rozdzielczej ukryto schowek i rozkładany pulpit. Wysuwany stolik pozwala przekształcić kabinę w mobilne biuro.

Ariya z dwoma silnikami elektrycznymi i napędem na wszystkie koła jest wyposażona w opracowany przez Nissana system sterowania napędem – e‑4ORCE. Litera „e” w nazwie systemu oznacza, że jest to technologia oparta w 100% na napędzie elektrycznym, „4ORCE” odnosi się do fizycznej mocy i energii pojazdu, natomiast „4” wskazuje na sterowanie napędem na wszystkie koła.

Na rynek europejski przewidziano pięć wersji, w tym dwie z przednim napędem. Ariya 63 kWh z napędem na jedną oś jest dobrą opcją dla mieszkańców miast i przedmieść, którzy chcą dojeżdżać do pracy samochodem elektrycznym nowej generacji. Ariya 87 kWh z napędem na jedną oś ma wzmocniony silnik i zwiększony zasięg, więc sprawdzi się na dłuższych trasach. Ariya e‑4ORCE 87 kWh Performance to wersja flagowa o zwiększonej mocy, wyróżniająca się najlepszymi osiągami. Niezależnie od tego, czy klient zdecyduje się na napęd na jedną czy obie osie, moc i osiągi modelu Ariya zapewnią mu wiele emocji zarówno w codziennych dojazdach do pracy, jak i w dalszych podróżach. Zwłaszcza w tym drugim przypadku istotna jest zdolność Nissana Ariya do holowania przyczepy o masie do 1500 kg. Trzy lub cztery tryby jazdy – Standard, Sport, ECO oraz Snow (śnieg; w egzemplarzach z napędem e‑4ORCE) – umożliwiają dostosowanie sposobu jazdy do nastroju i warunków drogowych.

Nissan Ariya 63 kWh jest standardowo wyposażony w ładowarkę 7,4 kW do użytku domowego, a wersję z akumulatorem 87 kWh można ładować w domu trójfazową ładowarką o mocy 22 kW. W dłuższej trasie samochód można szybko doładować na publicznej stacji o mocy do 130 kW.

ProPILOT z Navi-link oferuje jeszcze więcej funkcji w stosunku do oryginalnego systemu wprowadzonego po raz pierwszy właśnie w modelu LEAF. Na podstawie danych o warunkach ruchu drogowego i informacji rejestrowanych przez czujniki technologia ta poprawia płynność jazdy autostradą bez zmiany pasa ruchu. W połączeniu z systemem nawigacji i mapami może ona również korygować prędkość zgodnie z obowiązującymi ograniczeniami. System może też dostosowywać prędkość, uwzględniając zbliżającą się zmianę warunków jazdy, na przykład łagodnie zwalniając przed ostrym zakrętem w celu poprawy komfortu podróżowania.

Po dotarciu do celu podróży ProPILOT Park uwalnia kierowcę od stresu związanego z parkowaniem, pomagając mu wyszukać wolne miejsce na parkingu i wprowadzić na nie pojazd.

W Europie dostępnych będzie pięć wersji Nissana Ariya:

Dane techniczne pojazdów na rynek europejski

Ariya (2WD)

Ariya (AWD – e-4ORCE)

 

63 kWh

87 kWh

63 kWh

87 kWh

87 kWh

Performance

Pojemność
akumulatora

65 kWh
(nominalna)

90 kWh
(nominalna)

65 kWh
(nominalna)

90 kWh
(nominalna)

90 kWh
(nominalna)

(szacunkowa, przed homologacją)

63 kWh
(użyteczna)

87 kWh
(użyteczna)

63 kWh
(użyteczna)

87 kWh
(użyteczna)

87 kWh
(użyteczna)

Moc

160 kW

178 kW

205 kW

225 kW

290 kW

Moment obrotowy

300 Nm

300 Nm

560 Nm

600 Nm

600 Nm

Przyspieszenie
(0-100 km/h)

7,5 s

7,6 s

5,9 s

5,7 s

5,1 s

Prędkość
maksymalna

160 km/h

160 km/h

200 km/h

200 km/h

200 km/h

Szacunkowy zasięg
(Wartość szacunkowa – cykl mieszany wg WLTP)

Do 360 km

Do 500 km

Do 340 km

Do 460 km

Do 400 km

Długość

4595 mm

Szerokość

1850 mm

Wysokość

1660 mm

Masa
(w zależności od
wersji i wyposażenia)

1,8-2,3 t

Rozstaw osi

2775 mm

Pojemność
bagażnika

2WD: LHD 468 l; RHD 466 l
4WD: LHD 415 l; RHD 408 l

Standard
ładowania

CCS (dla Europy)

Rozmiar opon
(przód i tył)

235/55R19 | 255/45R20 (opcjonalnie)

Powyższe dane techniczne zostały podane wg stanu na lipiec 2020 r., przed homologacją.

Nazwy modeli, wyposażenie i dane techniczne mogą różnić się na poszczególnych rynkach.

Przeczytaj również
Popularne