Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Nadjeżdża elektryczny van Mercedesa

Mercedes-Benz EQV - to premierowy elektryczny van, który oficjalnie zadebiutuje podczas tegorocznych targów IAA (od 12 do 22 września) we Frankfurcie. Ten bezszelestny MPV klasy premium ma zasięg 405 kilometrów i możliwość szybkiego ładowania baterii do 80 procent w mniej niż godzinę.

Mercedes-Benz Vans zaprezentował pojazd studyjny Concept EQV podczas Salonu Samochodowego w Genewie w marcu 2019 r. Obecnie swoją światową premierę świętuje wersja seryjna Mercedes-Benz EQV. Celem założonej przez Mercedes-Benz w 2016 roku marki technologicznej EQ jest stały rozwój elektromobilności. Pierwszym krokiem był Concept EQ. Następnie na targach IAA 2017 odbyła się premiera Concept EQA – pojazdu klasy kompaktowej. We wrześniu 2018 roku marka zaprezentowała swój pierwszy seryjnie produkowany pojazd w postaci elektrycznego SUVa EQC (łączne zużycie energii: 20,8 - 19,7 kWh / 100 km; łączna emisja CO2: 0 g / km).

Design zgodny ze estetyką EQ

Wszystkie pojazdy EQ łączy charakterystyczna awangardowa estetyka. Jej podstawowe elementy to czarny grill z chromowanymi żebrami, elegancki profil boczny w charakterystycznym stylu EQ oraz lekkie, 18-calowe obręcze kół, które dają efekt dynamiki, nawet gdy samochód stoi.

Jako pojazd seryjny EQV jest w pełni dostosowany do zdolności produkcyjnych zakładu w Vitorii w północnej Hiszpanii, gdzie powstają również Klasa V i Mercedes-Benz Vito.

Elektryczny układ napędowy (eATS) Mercedes-Benz EQV znajduje się na przedniej osi, a gniazdo ładowania znajduje się w zderzaku. Maksymalna moc wynosi 150 kW. Silnik elektryczny, przekładnia o stałym przełożeniu, układ chłodzenia i elektronika mocy stanowią zintegrowane rozwiązanie. Zasilanie zapewnia akumulator litowo-jonowy umieszczony pod podłogą pojazdu. 

Jego niskie, centralne położenie ma również pozytywny wpływ na właściwości jezdne EQV. Prędkość maksymalna do 160 km / h zapewnia możliwość szybkiego dotarcia do celu poza miastem.

Standardowo Mercedes-Benz EQV jest wyposażony w chłodzoną wodą ładowarkę pokładową (OBC) o mocy 11 kW, dzięki czemu samochód można ładować prądem zmiennym w domu lub na publicznych stacjach ładowania.

Akumulator o pojemności użytkowej 90 kWh zapewnia maksymalny zasięg 405 kilometrów (dane wstępne). Zainstalowanie go pod podłogą powoduje, że ​​ nie ma on wpływu na wnętrze pojazdu i cała przestrzeń jest dostępna. Samochód może zapewnić wiele konfiguracji miejsc siedzących i jednocześnie zerową emisję lokalną. Sześć pojedynczych foteli zamienia natomiast Mercedes-Benz EQV w reprezentacyjny pojazd typu shuttle. Elastyczna instalacja siedzeń pojedynczych lub kanapowych pozwala również na przekształcenie EQV w pojazd siedmio- lub nawet ośmioosobowy.

MBUX w EQV

Na 10-calowym wyświetlaczu multimedialnym ikonka EQ w menu głównym służy jako centralny punkt dostępu do określonych informacji i ustawień. Możemy tam zobaczyć między innymi poziom naładowania akumulatora, aktualne zużycie energiil oraz przewidywany zasięg., Wyświetlacz multimedialny może być również używany do obsługi nawigacji i funkcji Mercedes me Charge, a także do zmian trybów jazdy. MBUX posiada funkcję sterowania głosem. Ponadto, w połączeniu z aplikacją Mercedes me, MBUX działa także poza pojazdem. Kierowcy EQV mogą zaplanować swoje miejsca docelowe z domu lub biura, wprowadzić godzinę odjazdu i ustawić w kabinie pożądaną temperaturę.

Aby zapewnić maksymalne wykorzystanie technicznego zasięgu, Mercedes-Benz EQV ładuje akumulatory również podczas podróży. Podczas hamowania, obroty mechaniczne zamieniane są w energię elektryczną i są wykorzystywane do ładowania akumulatora wysokiego napięcia (rekuperacja). Kierowca ma więc duży wpływ na poziom odzyskiwania energii, także za pomocą łopatek za kierownicą. Łopatka po lewej stronie zwiększa siłę rekuperacji, łopatka po prawej stronie ją zmniejsza. Na najniższym poziomie odzyskiwania energii pojazd jedzie „na luzie”, a na najwyższym kierowca może się posługiwać jednym pedałem, ponieważ w większości sytuacji spowalniający efekt rekuperacji jest wystarczający, aby użycie pedału hamulca było zbędne.

Za pośrednictwem Mercedes me Charge klient otrzymuje dostęp do największej na świecie sieci z ponad 300 000 punktów ładowania oraz jeszcze większej liczby publicznych stacji ładowania należących do różnych operatorów (gminy, parkingi, autostrady, centra handlowe itp.) w samej Europie. Klienci mogą korzystać ze zintegrowanej funkcji płatności z prostym fakturowaniem. Mercedes me Charge umożliwia także dostęp do stacji szybkiego ładowania w ogólnoeuropejskiej sieci IONITY. Do 2020 r. IONITY zbuduje i będzie obsługiwać około 400 stacji szybkiego ładowania wzdłuż głównych arterii komunikacyjnych w Europie. IONITY została założona w listopadzie 2017 r. jako wspólne przedsięwzięcie BMW Group, Daimler AG, Ford Motor Company i Grupy Volkswagen z Audi i Porsche.

Dzięki Mercedes-Benz Wallbox Home i mocy ładowania 11 kW, EQV można ładować znacznie szybciej niż przy użyciu domowego gniazdka. We współpracy z krajowymi partnerami instalującymi ładowarki, Mercedes-Benz oferuje również łatwą i szybką instalację Mercedes-Benz Wallbox oraz profesjonalne porady na temat wszystkich aspektów e-mobilności. Ładowanie prądem stałym za pomocą dostępnego seryjnie w standardzie CCS (Combined Charging Systems) jest jeszcze szybsze. W Europie EQV można ładować z maksymalną mocą do 110 kW na odpowiedniej stacji ładującej. Ładowanie od poziomu 10 do 80 procent zajmuje mniej niż godzinę.

 

Dane techniczne 

Emisja CO2 

0 g/km

Łączne zużycie energii 

27,0 kWh/100 km (wstępne dane)1

Zasięg 

405 km (wstępne dane)1

Czas ładowania za pomocą Wallbox lub publicznych stacji ładowania (ładowanie AC, 11 kW)

<10h

Czas ładowania na stacjach szybkiego ładowania (DC Charging, 110kW)

10-80% poziomu naładowania w

Układ napędowy

Napęd na przednie koła

Moc

150 kW (204 hp)

Maksymalny moment obrotowy 

362 Nm

Maksymalna prędkość

160 km/h 

Typ akumulatora

Litowo-jonowy

Pojemność akumuatra (zainstalowana)

100 kWh

Pojemność akumulatora(użytkowa)

90 kWh

Długość/szerokość (wraz z lusterkami)/wysokość:

5,140 mm (5,370 mm)

Rozstaw osi

3,200 mm (3,430 mm)

Pojemność bagażnika (w zależności od wyposażenia)

1030 l 

DMC

3500 kg 

 

Mercedes-Benz

Przeczytaj również
Popularne